събота, 13 април 2024 г.

Предлагаме името на публичния философ Ангел Грънчаров за влизане в гражданската квота на кандидат-депутатската листа на ПП-ДБ


До г-н Кирил Петков, съпредседател на ПП "Продължаваме промяната"

До г-н Атанас Атанасов, председател на ПП "Демократи за силна България"

До г-н Йордан Иванов, лидер на ДСБ-Пловдив

До г-н Христо Иванов, председател на ПП "Да България"

ДО МЕДИИТЕ

Предлагаме името на публичния философ Ангел Грънчаров за влизане в гражданската квота на кандидат-депутатската листа на ПП-ДБ

ОТВОРЕНО ПИСМО от Общността на небезразличните граждани

Уважаеми господа,

В навечерието на предстоящите предсрочни парламентарни избори си позволяваме да ви предложим името на нашия активист г-н Ангел Иванов Грънчаров, на 65 години, от Пловдив, за вписването му в гражданската квота на кандидат-депутатската листа на коалиция "Продължаваме промяната - Демократична България"

Г-н Грънчаров е известен публичен философ, писател, многогодишен авангардно мислещ учител по философия и гражданско образование, издател и главен редактор на две списания (философското списание ИДЕИ, към което съществува и международно многоезично научно-теоретично издание, издавано в Киев, и също така на HUMANUSсписанието за съвременно образование, за насърчаване на духовното и личностното израстване и укрепване на младия човек); той е и многогодишен активен блогър и ютюбър, водещ е на две предавания по Пловдивската обществена телевизия, а именно на дискусионното предаване "На Агората с философа Ангел Грънчаров" и на предаването ИЗКУСТВОТО ДА СЕ ЖИВЕЕ, то пък е предаване за философско, за духовно консултиране и за личностно израстване), а също, не на последно място, е активен правозащитник, борец за непосредствено и практическо реално демократизиране, декомунизиране и либерализиране на конкретните училищни общности и на образованието у нас като цяло. 

Виждате, че дори непълното изброяване на активностите на този човек и небезразличен гражданин очертава една многогодишна напълно безкористна дейност за благото на обществото, да не говорим за това, че г-н Грънчаров има блестящи диалогични, полемични способности, които ще бъдат безценни, по нашето дълбоко убеждение, за подобряване на ефективността в работата на българското Народно събрание. Да не говорим за това, че името на този скромен, но всеотдаен труженик на нивата на народното пробуждане, на гражданското демократично съзнание, на укрепването на българския дух е с безукорно чисто име, а пък неговият авторитет в средите не само на пловдивската, но и на обществеността на България е огромен и напълно заслужен. Ние смятаме, че е крайно погрешно и несправедливо, че господин Ангел Грънчаров още не е оценен по достойнство дори и от нашата демократична общност, за която той работи напълно безкористно и с всичките си сили вече толкова десетилетия. 

Искаме да завършим с убедеността си, че приемането на г-н Грънчаров в гражданската квота на ПП-ДБ и последващото му влизане в нейната парламентарна група ще спомогне за повдигането на нейния авторитет сред народа на свидното ни Отечество. (Г-н Грънчаров, със своите несъмнени ораторски и полемични способности на изключително опитен в дебатите популярен публичен философ и активен небезразличен гражданин ще постави на мястото им разпищолили се крайно зловредни руско-мафиотски пропагандни папагали в Парламента като Костя Копейкин, Тошко Йорданов, Сашко Симов и прочие, да не говорим за отявлени наглеци като Боко Борисов и Делян Пеевски или пък мерзавеца Делянчо Добрев!) 

Не на последно по значение място ще кажем, че г-н Ангел Грънчаров, бидейки горещ привърженик на концепцията за демократичното училище и образование на проф. Янов Хехт, е автор на поредица от книги за това как практически да се направи коренна и същностна реформа в българското образование, неговият принос за този най-сложен въпрос е огромен; в тази връзка ние смятаме, че именно той е способен не само да бъде основен идеен двигател за изработването на един нов, истински демократичен и същностно реформаторски закон за образованието у нас, но би могъл да го преведе и в действие, именно в реалността, в действителността - той би бил един най-добър практически реформатор на образованието, включително и като министър на образованието и науката - в едно бъдещо правителство на демократичните и реформаторски сили. 

Самият факт, че властващите в образованието на Пловдив и в МОН (по времето на авторитарния режим на Бойко Борисов) мутро-комунисто-гербовашки калинки го подложиха на невиждани репресии, опраскваха го и го уволняваха три пъти за 10 години, подложиха го на нетърпим тормоз и терор тъкмо заради новаторските му идеи и подходи, дори го превърнаха в пръв дисидент на прогнилата, нереформирана, бюрократична и социалистическа по естеството си образователна система, показва неговите тъй необходими качества на действен и самоотвержен реформатор! Срамота е обаче, че противниците на реформата, постъпвайки така с него в последните 15 години, все пак го оцениха, макар и негативно-превратно, но, за жалост, той все още не е оценен подобаващо от самата демократична и реформаторска общност у нас. Но ето, ние с предложението си правим нужното да бъде преодоляна тази голяма несправедливост.

Толкова от нас. Смятаме, че казахме предостатъчно. 

С интерес ще очакваме реакцията ви. Държим да ви кажем, че грешките в кадровата политика на коалиция ПП-ДБ в настоящата толкова тежка за страната и народа ни ситуация са недопустими и непростими - защото нанасят непоправими щети на имиджа на демократичната и реформаторска общност, да не говорим пък за щетите, които нанасят на народа, на страната ни, на България! 

Надяваме се, ще направите максималното повече да не допускате подобни грешки; нещо повече, като ваши симпатизанти, като граждани и гласоподаватели, изискваме това от вас!

14 април 2024 г.

С УВАЖЕНИЕ: Георги Тодоров, упълномощен да води кореспонденцията ни с институциите

Можем ли ние, гражданите, учениците, родителите, учителите да станем двигател, локомотив на промяната в българското училище и образование?


До г-жа Иванка Киркова, началник на РУО-Пловдив 
До г-жа Антоанета Кръстанова, експерт по философия, гражданско образование и религия 
До директорите на гимназиите в Пловдив и Пловдивска област 
До учителите по философия и гражданско образование в Пловдив и Пловдивска област 
ЗА СВЕДЕНИЕ: До министъра на образованието и науката, София (все още не знаем кой ще бъде новият министър на образованието и науката и затова пишем така)
ДО МЕДИИТЕ 

Можем ли ние, гражданите, учениците, родителите, учителите да станем двигател, локомотив на промяната в българското училище и образование? 

ОТВОРЕНО ПИСМО от Общността на небезразличните граждани 

Уважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив, 
Уважаема госпожо експерт, 
Уважаеми дами и господа директори на гимназиите в Пловдив и Пловдивска област, 
Уважаеми дами и господа учители на гимназиите в Пловдив и Пловдивска област, 
Уважаеми г-н (г-жо) Министре на образованието и науката,

Тия дни в нашите среди се роди и беше обсъдена идеята за една народополезна, по нашето дълбоко убеждение, инициатива, която ще бъде особено полезна и най-вече за младите хора, които учат в гимназиите в Пловдив и Пловдивска област, но също така, ако бъде подкрепена, може да спомогне за доброто на страната като цяло. Става дума за следното: 

Потребността от дълбока и коренна промяна в образователната система у нас е очебийна и се осъзнава все повече и повече. За жалост почти нищо не се прави в тази посока, а само се говори, и то не редовно, а само на 24 май или на 15 септември, медийната шумотевица заглъхва за три дни и след това всички забравят за образованието. По нашето разбиране промяната в неадекватната на съвременните условия образователна система трябва да започне отдолу, т.е. да бъде направена от всички, които участват в образованието; тя не може да бъде правена по директиви отгоре, както, за жалост, е разпространената, масовата нагласа. Глупаво е да чакаме някой от горе, от МОН или от правителството да се сети да ни пусне подходящите директиви и инструкции за това как да се променяме ние, учителите, учениците, родителите, образователните мениджъри, т.е. директорите. Крайно време е да спрем да чакаме, а да започнем да вършим работата по промяната сами: от нас зависи всичко, ето тук е разковничето на целия проблем, този пункт, ако се разбере, може да предизвика тъй потребния ни поврат към добро. 

С оглед на това ние, от Общността на небезразличните граждани, съвместно с Центъра за развитие на личността HUMANUS предлагаме: 

1.) РУО-Пловдив да подкрепи тази наша инициатива, т.е. гимназиите в Пловдив и в областта да бъдат известени по надлежния начин за това, че философът г-н Ангел Грънчаров, дългогодишен учител по философия и гражданско образование, също така дългогодишен борец за промяна в българското образование, автор на поредица от книги, в които той развива, за нашите български условия, концепцията за непосредствено и практическо реално демократизиране, декомунизиране, либерализиране на отношенията в конкретните общности, е готов да посети, по предварително съгласуван с него график, едно по едно всички училища, които пожелаят да се включат в инициативата ни и да изнесе пред учениците, пред учителите и пред интетесуващи се родители кратка, въвеждаща в проблемите на дискусията беседа по темата: 

КАКВА ПРОМЯНА Е НУЖНА НА БЪЛГАРСКОТО УЧИЛИЩЕ И ОБРАЗОВАНИЕ - И КАК ТЯ ДА БЪДЕ НАПРАВЕНА? 

2.) Нека всяко училище да има добрината да извести учениците, а чрез тях и техните родители за тази инициатива и съобразно техните желания или да организира такава една среща-дискусия, или пък, ако те не желаят да мислят и да обсъждат такива "излишни" проблеми, да отговорят, че не искат да се възползват от предложението ни; 

3.) По този начин ще разберем каква е ситуацията в пловдивското образование, каква част от заетите в него искат промяна, склонни са да мислят и да дискутират за промяната - и каква част са доволни от гибелното статукво, от мъртвилото на ретроградната, командно-бюрократична, недемократична, несвободна, несъвременна и по същество неразградена социалистическо-комунистическа система

4.) Съобщаваме ви, че ония училища, които пожелаят среща, кратка въвеждаща беседа и чудесна дискусия след нея по толкова важната, да не кажем съдбовно важната тема, ще бъдат посетени от г-н Ангел Грънчаров и от наша група желаещи да участват дискусията небезразлични граждани в деня и часа, който предварително са съгласували с нас; 


Напълно верно, деградира и то яко, щом не моеш да изпишеш правилно толкова просто изречение от две думи само!!!

5.) Смятаме, че е полезно и целесъобразно тези дискусии да бъдат излъчвани онлайн в ютюб-канала на нашата общност на небезразличните граждани, именно в канала HUMANUS Academy, което е предпоставка идеите на нашата съвместна инициатива да станат достъпни (и популярни!) за учителите, родителите и учениците в цялата страна; 

6.) Тази наша съвместна инициатива може да изиграе ролята на "детонатор" на промяната или, ако тази метафора не ви харесва, на нещо като двигател, локомотив на промяната в българското училище и образование

Това искахме да ви предложим. Не крием, че с огромен интерес очакваме Вашата реакция. Надяваме се тя да бъде колкото се може по-скорошна, за което предварително Ви благодарим! 

Ще ни се до 24 май т.г. инициативата ни вече да е дала своите обилни плодове, което пък е възможност тогава да отчетем тържествено това, което с общи усилия сме постигнали! 

3 април 2024 г. 

С УВАЖЕНИЕ: Георги Тодоров, упълномощен от Общността на небезразличните граждани да води нашата кореспонденция с институциите
ДОБАВКА: