Ние се борим за свобода в образованието: работим за модерно и човеколюбиво българско образование...
сряда, 30 април 2025 г.
Как си изми ръцете "академичният", с извинение, омбудсман на СУ "Св. Кл.Охридски"?
Уведомяваме ви най-сърдечно, че вече живеем в съвсем нови, коренно променени и най-вече модерни времена!
До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив
До инж. Любомира Вълкова, Директор на ПГЕЕ - Пловдив
До медиите
Уведомяваме ви най-сърдечно, че вече живеем в съвсем нови, коренно променени, колкото и чудно да ви се струва това, и най-вече модерни времена!
Отворено писмо от Общността на небезразличните граждани
Уважаема госпожо Началник,
На сайта на РУО-Пловдив прочетохме толкова любезната покана относно НАГРАДАТА НА РЕГИОНАЛНО УПРАВЛЕНИЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО – ПЛОВДИВ, която, както пишете, се присъжда за доказан висок професионализъм и всеотдайност в педагогическата дейност и за постигнати значими резултати в процеса на обучението, възпитанието и социализацията на децата и учениците в институциите в системата на предучилищното и училищното образование в област Пловдив.
По тази причина ни хрумна да ви направим малък тест относно това доколко наистина цените смисъла на използваните от вас думи - или просто така си говорите (и пишете), без да влагате някаква сериозност и искреност в писането (говоренето). В тази връзка и за тази цел си позволяваме Вие лично да номинирате по подобаващия начин уважавания от нас (и от много пловдивчани и българи!) господин Ангел Иванов Грънчаров, който, както е известно, е публичен философ, писател, дългогодишен деец на пловдивското образование (университетско и средно), има немалки заслуги, постижения, някои от които толкова съвременни, демократични и авангардни, че беше удостоен не само от Вас лично, но и от ред примерни властващи служител(к)и на образователната система да бъде подложен, както всички знаем (и както е прието, както е обичайно у нас!), на безчет унижения, репресии, гонения, дискриминация, остракиране, оплюване, уволнения, терор и пр., и т.н., и таму подобное, и так далее. (Дотам, че е цяло чудо, че той, по Божията воля очевидно, не само оцеля, но все още е активен на същото това просветно и образователно поприще - и при това проявява завидна енергия!)
Виждате каква великолепна, да не кажем възхитителна идея, многоуважаеми госпожи, ни се породи в тази връзка, която, понеже сме и справедливи, и човечни, и влюбени и в истината, и в свободата, си позволихме лукса мигновено да споделим с Вас: понеже дълбоко в себе си смятаме, че и Вие специално сте не по-малко от нас отдадени на същите тия тъй важни, дори съдбовно важни ценности, принципи, идеи! (В противен случай нямаше да сте на постовете, които заемате съвсем справедливо - да сте живи и и здрави да ги заемате още много десетилетия, желаем ви го от сърце и душа, капка ирония няма в думите ни!)
Няма да скрием, че с огромен интерес ще очакваме реакцията Ви, която, естествено, въпреки това, е тъй лесно предвидима!
До Вас, уважаема госпожо Вълкова, изпращаме настоящето отворено писмо не само защото е редно именно Вие да предложите, да номинирате г-н Грънчаров за наградата на РУО-Пловдив (щото Вашата предшественица на поста, многоуважаемата г-жа Стоянка Анастасова (в пълноценно сътрудничество с не по-малко уважаемата инж. Камелия Стоянова!), има добрината и смелостта да инициира и да извърши изброените по-горе тъй специфични безценни (в моралния смисъл най-вече, който е и най-важен, нали така?!) "награди" по отношение на г-н Грънчаров, но и защото силно ни вълнува какъв е резултата от Вашите тъй обременително-продължителни размисли, породени от предишното ни отворено писмо до Вас, в което си позволихме, както е известно, да предложим най-сетне, след десетилетно протакане (!!!) да решите въпроса с избор на нов патрон на гимназията, щото е срамота в 2025 г. пловдивчани още да я наричат "ТЕТ "Ленин", това тъй драго и свидно за всички ръководителки на ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" име, нали познахме и по този пункт?
Благодарим Ви предварително за екпедитивност на Вашия предполагаем отговор! Все пак дръзваме да намекнем, че не е добре да се оставяте на Вашата първоначална и първосигнална негативна реакция, тия неща е добре да се осмислят преди да човек да реагира - щото живеем вече в съвсем нови, коренно променени, колкото и чудно да ви се струва това, и най-вече модерни времена!
1 май 2025 г.
С УВАЖЕНИЕ: Георги Тодоров, упълномощен да води кореспонденцията ни с институциите
вторник, 29 април 2025 г.
Предложението ни до Парламента относно изучаването на предмет "Религия и добри нрави" в училищата на Мутроландия е регистрирано!
Предложението ни до Парламента относно изучаването на предмет "Религия и добри нрави" в училищата на тъй приказната страна Мутроландия е получено и дори регистрирано.
неделя, 27 април 2025 г.
Отвореното ни писмо до Парламента, министъра на образованието, до Светия Синод и до медиите беше изпратено...
Нашето предложение по повод акцията за въвеждане на предмет "Религия и добродетели" в нашите училища
news@btv.bg
gledam@bnt.bg
novinite@ntv.bg
novini@eurocom.bg
kanal3@kanal3.bg
office@tvevropa.com
potv@abv.bg
info@sedemosmi.tv
gl_redaktor@plovdiv24.com
support@plovdiv24.com
redaktor@trafficnews.bg
mediapool@mediapool.bg
,a.stefanov@frognews.bg
info@frognews.bg
faktor@faktor.bg
editors@webground.bg
iapikbg@gmail.com
info@blitz.bg
izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg
duma@duma.bg
web@dnevnik.bg
Интересно е, че по стара традиции нито една от тия медии (с изключение на Пловдивската обществена телевизия!) не обръща никакво внимание на нашите предложения, т.е. ги хвърля направо в коша за боклук.
Днес решихме да пратим документа и до алтернативни медии като:
office@alternativata.bg
dnevenredbg@gmail.com (Предаването на Шекерова и Бенатова)
bokob68@gmail.com (Предаването ВИДИМО И НЕВИДИМО на Калин Манолов)
chestno.kazano.eurocom@gmail.com (ЧЕСТНО КАЗАНО на Кулезич)
eurodikoff@gmail.com (на Сашо Диков)
lyubomir.zhechev@yahoo.com (на Любо Жечев)
cheforoma@gmail.com (на Чефо)
kiro.breika.contact@gmail.com (на Киро Брейка)
За да проверим дали и те ще се присъединят към мълчанието, т.е. да разебер дали и те ще ги хвърлят в коша за боклук...
Приятни размисли!
петък, 25 април 2025 г.
Нашето предложение по повод акцията за въвеждане на предмет "Религия и добродетели" в нашите училища
До членовете на Комисията по образованието и науката в Народното събрание: 51_kon@parliament.bg, Andrey.Tchorbanov@parliament.bg
г-н Красимир Вълчев, министър на образованието и науката
До Светия Синод на Българската православна църква
ДО МЕДИИТЕ
ПРЕДЛОЖЕНИЕ
(под формата на отворено писмо)
от Общността на небезразличните граждани
Уважаеми членове на Комисията по образованието и науката,
Уважаеми господин Министър,
Ваше светейшество, Ваши високопреосвещенства,
Уважаеми госпожи и господа медийни дейци,
По повод на течащата в обществото ни дискусия около въвеждането на учебен предмет под условното наименование "Религия и добродетели" решихме да изразим в писмена форма и нашата позиция. Тя напълно съвпада с писменото изложение на тезата на нашия активист, на философа Ангел Грънчаров, което той публикува в блога си; декларираме, че изцяло заставаме зад направените от него предложения - като настояваме те да бъдат приети като наша позиция. За да не развалим първоначалния и автентичен документ сметнахме за целесъобразно да го представим тук в първоначалната, в автентичната му форма - като го копираме и сложим без да добавяме и дума.
Предвид това ще се радваме да го възприемете обаче като предложение на цялата наша общност (ние от много време обсъждаме тия проблеми в нашите всекидневни дискусии, които се провеждат в рамките на Философския дискусионен клуб, заседаващ всяка сутрин малко след 8 часа в ютюб-канала "Паралел 42").
Ще се радваме да дадете публичност на това наше предложение, защото сме убедени, че то много може да спомогне за адекватното и съвременно, а също така и разумно решаване на тъй нелекия казус около въвеждането на предмет "Религия" в нашите училища!
А ето сега и текста на изложението, което молим да възприемете като органична и неделима част от настоящия наш документ:
Религия и добродетелно поведение трябва да се изучават "под шапката", така да се рече, на предмета СЕКСУАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ!
Пиеро дела Франческа, „Свети Юлиан“, 1454 г.
Вчерашната "дискусия" (почти нямаше такава, почти всички изказали се се подмазваха на важните гости!) под патронажа на паатриарха и министъра на образованието и науката за въвеждането на предмет "Религия и добродетели" в училищата ме принуждава да издигна следната повокираща мисълта теза:
Понеже сме третото десетилетие на 21-ви век, се налага религия и добродетелно поведение да се изучават "под шапката", така да се рече, на предмета СЕКСУАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ, който спешно трябва да бъде въведен в нашите училища; ще се обоснова, за краткост, ето как (ще подредя важните моменти в отделни пунктове):
● в началния курс (когато либидото на децата спи!) малките ученици трябва да изучават предмет "Възпитание и добри обноски" и то изцяло на практическа основа, играейки си; учителките следва да внимават когато някой направи поразия или прояви агресия, да бъде подтикнат да се извини, но истински, покайвайки се, осъзнавайки вината си; всъщност те трябва да "учат" добрите обноски и възпитаното, културно поведение изцяло под формата на ИГРА, това е най-важното; този предмет, разбира се, трябда да им стане най-приятен, дори любим;
● сложното започва след пети клас, когато под влияние на хормоните и на пробудилото се сексуално желание (либидото) учениците, в чиито тела бушува огромна енергия (равностойна, кажи-речи, на енергията, която произвежда, да речем, топлоцентралата в Гълъбово!), следва да бъдат занимавани най-интензивно, колкото се може повече с изморителни спортни игри, тренировки, гимнастика, футбол, баскетбол и пр.;
● целта е крехките тинейджъри да изразходват благодарение на физически натоварвания своята бушуваща сексуална енергия; да нямат време да мечтаят за секс, да гледат глупави порнофилми, да се разлагат от мечти за плътски кеф, оргии и пр.;
● същевременно учителките по история, природни науки и литература следва яко да натоварват тинейджърите да четат книги (романи), да учат уроци, т.е. с умствена и емоционална натовареност да пренасочат (сублимират) част от сексуалната енергия на телата си в позитивна умствена или духовна дейност или активност;
● тинейджърите трябва да изпълват времето си като играят театрални постановки, като пеят, рецитират стихове, танцуват, с оглед на това непосредствено, чрез вживяване и преживяване в идеално-духовна форма да разберат що е това любов, но, подчертавам, в съвсем идеална, платонична, поетична, одухотворена, пределно човешка и емоционална форма; трябва също така да бъдат подтикнати да се въодушевяват от героичните подвизи на предците в историята на народите, изучавайки по подходящ начин история, гражданско образование, литература;
● и ето че идва гимназиалният етап, тогава тинейджърите след 15 г. възраст, първо, следва много да спортуват, да четат, да обсъждат прочетеното, да участват в дискусии, да решават подходящи, но и сложни човешки и житейски казуси, да търсят истината в часовете по философия и психология;
● МИСЛОВНОТО И ЕМОЦИОНАЛНО, СИРЕЧ ДУХОВНОТО,В ДУХОВНА ФОРМА ПРОИГРАВАНЕ на всички възможни житейски, сексуални, любовни, психологически, човешки и пр. казуси в пределно свободна форма ще спомогне за изразходване на бушуващата в младите тела сексуална енергия, която на този етап от личностното развитие на учениците по капацитета си може да се сравни с разрушителната енергия, която има в една термоядрена (атомна) централа или дори бомба; най-важното е да постигнат изстрадани (в идеален, мисловно-емоционален план!) истини, тълкувайки и вниквайки в тъй богатите на смисъл човешки, т.е. субективно-екзистенциални ситуации, в които животът ни въвлича всеки Божий ден;
● Именно в този общ човешки, духовен, философски контекст следва да се изучават всички ония толкова богати на смисъл (мъдрост) казуси, които има в тъй мъдрото и така дълбоко потребно на всеки човек СВЕЩЕНО ПИСАНИЕ; неслучайно в Библията (примерно в посланията на Св. Апостол Павел, но и на много други места) темата за любовта, за отношенията между мъже и жени, за любовта и секса при сексуалните малцинства и всичко останало е разгледано толкова цялостно и дълбоко; ето я нишката, която като Ариаднината, ще отведе младите до най-дълбокото вникване в тайнството на любовта, което е предпоставка те сами да осъзнаят дълбоката истина, че сексът не е нито спорт, нито съблазнителен, но разрушителен за личността и нейния дух разврат и порок, а е най-естествена и човешка потребност, свързана с две велики тайнства, тайнството на любовта и тайнството на живота, които са органично свързани, неотделими и неразличими едно от друго;
● само в този контест младите ще стигнат до тъй потребната им истина, че Бог, доброто начало във Вселената, е любов, а любовта е нещо свято, съкровено, велико, пределно духовно, без което младите няма да постигнат, ще се лишат от дълбокия смисъл на самия живот; ще разберат, прочее, че ранният тинейджърски секс, с който сега се хвалят и перчат (като петлета и кутрета!), е сигурен път към затъпяването, към дебилщината; а това е така защото незрялата психика не може да понесе тъй грандиозното по мащаба и интензитета си преживяване, наречено любов, а овладените и отдалите се на низки еротично-похотливи страсти юноши гарантирано ще станат тъпанари (защото те вече няма да могат да мислят за нищо друго освен за секс и разврат - сексът, пристрастяването към удоволствието от секса е подобно на най-силен наркотик! - както е сега; затова сега половината от младите, завършващи 12-ти клас, са функционално-неграмотни, са тъкмо тъпанари: умствено и емоционално са непълноценни защото обществото в училищната институция не им е помогнало да се освободят от тиранията на собствената сексуалност; който млад човек не успее да постигне свободата си по отношение (или от!) собствената си сексуалност, той никаква друга свобода никога няма да узнае, а ще стане роб било на тялото си, било на половия си орган, било на маниите си че е пич и бабаит, че е "сексуален атлет" от типа на Митю Пищова, Бог да го прости, че е, вкретце казано, завършен тъпанар и простак;
● от лъжливата съблазнителна "прелест" на разврата младите трябва да се освободят първо в идеално-духовен план; именно тук дълбоките и мъдри прозрения на Библията са особено ценни; младите в този период трябва да изучават и обсъждат Свещеното Писание, а не религия, не църковна история, не вероучение и пр., неща, които, яко някой се интересува, може да ги овладее и разбере като ходи на църква; в училище младите трябва да постигнат именно ОБЩОЧОВЕШКОТО СЪДЪРЖАНИЕ И СМИСЪЛ на Библейската мъдрост, което именно е свързано с тъй прецизното регулиране на отношенията между човеците и най-вече между мъжа и жената, на което Библията, както е известно, отделя централно внимание.
Толкова тук. Темата е особено благодатна, но спирам - за да не стане този текст прекалено дълъг.
Благодаря ви за вниманието! Ще съм ви дваж по-благодарен ако имате добрината да ми съобщите честно какви мисли подбуди у вас това кратко изложение на моята тъй близка до ума теза, която обаче, кой знае защо, никой друг досега не смее да зояви публично! (Е, аз като философ трябваше да поема този риск щото такава е именно нашата, на философите, роля: да казваме тъкмо онова, което никой не смее да каже публично, но за което (за сметка на това!) всички постоянно мислят, мечтаят и дърдорят, но, уви, в една прекалено грозна и просташка форма...)
Приятни размисли ви желая!
ДОБАВКА: