понеделник, 30 март 2020 г.

РЕШИТЕЛНО ВЪЗРАЖЕНИЕ ПОД ФОРМАТА НА ОТВОРЕНО ПИСМО


До г-н Бойко Борисов, Министър-Председател на Република България
До г-н Кирил Ананиев, Министър на здравеопазването
До д-р Дани Каназирева, Oбластен управител на област Пловдив
До г-н Здравко Димитров, Кмет на Пловдив
До г-н Борислав Стаматов, Омбудсман на гр. Пловдив
ДО МЕДИИТЕ

РЕШИТЕЛНО ВЪЗРАЖЕНИЕ ПОД ФОРМАТА НА ОТВОРЕНО ПИСМО

от група небезразлични български граждани

Уважаеми г-н Министър-Председател,
Уважаеми г-н Министър на здравеопазването,
Уважаема госпожо Oбластен управител на област Пловдив,
Уважаеми господин Кмет,
Уважаеми г-н Омбудсман на гр. Пловдив,

Преживяваме тежки дни на изпитание и проверка на нашите духовни сили, това важи както за управляващите, така и за нас, гражданите. Обаче в създалата се кризисна ситуация, по нашето дълбоко убеждение, не бива да бъде прекъсван демократичният дебат между управляващите и управляваните – защото той е залог за вземането на разумни и ефективни решения. По наша преценка, за жалост, преобладаващата част от управляващите решиха да заложат на отдавна дискредитирания подход на авторитарно декретиране и „спускане“ на недообмислени решения, които при по-близко разглеждане след това се оказват съвсем несмислени, т.е. абсурдни.
Едно такова решение е тъй „авангардната“ идея на хептен престаралия се бургаски кмет да премахне пейките в парковете – та гражданите да не бъдат съблазнявани да сядат на тях (въпреки че централният щаб за борба с корона-вируса пък по-рано спусна забраната гражданите изобщо да влизат в парковете – и да бъдат глобявани със страховитите 5000 лева ако все пак съберат кураж да минат през някой парк!). Изглежда, засегнат от авангардизма на бургарския кмет, кметът на Пловдив пък ни смая с решението си да забрани ползването на велоялеите! И ето, тази заран осъмнахме със забранителни ленти, което показва, че съревнованието за най-идиотско административно-управленско решение набира сила. Питаме се: добре де, ония граждани, които предпочитат да се предвижат до работното си място, ползвайки велосипед, няма ли по-ефективно да се предпазят от заразяване с корона-вирус – отколкото ако им се наложи всеки ден поне два пъти да се предвижват в компанията на кихащи и кашлящи граждани в автобусите?! Разбира се, много е трудно да се открие логика или здрав разум в такава една забрана за ползване на велосипеди и за движение по велоалеите – добре де, велосипедистите отново да започнат да се движат сред колите на пътното платно ли? Ами тогава дали не трябва отговорността (за евентуални инциденти, катастрофи и потрошаване на кокалите на велосипедистите!) да се поеме от Кмета, взел това толкова неразумно (да не кажем малоумно, безумно и дори идиотско!) решение?!
А какво да кажем за станалата вече пословична забрана граждани да посещават парковете и градините в градовете – ако не разхождат обаче куче: с куче да се разхождаш из парка, излиза, може, а без куче не може (и дори те глобяват с астрономичните за масовия българин 5000 лева)? Отново се връщаме на този пример защото той показва дефекта на прилагания от властите подход. В днешно време, в реалностите на нашия тъй хуманен, либерален и демократичен 21-ви век вече е невъзможно по този пределно ретрограден начин да се спускат „премъдрите“ решения на властващите, сиреч, да бъдат налагани по силов и репресивен начин решения, които не са преминали през суровото изпитание на един смислен демократичен дебат с участието на нас, гражданите. Нима още не се съзнава, че от такъв един пълноценен дебат, който е в интерес на всички, който е полезен за всички, печелят най-вече за управляващите – защото ще ги редпази от вземането на прибързани, несмислени, недоомислени, волунтаристични и погрешни решения. Тук искаме да кажем нещо принципно, с оглед да подпомогнем властващите да осъзнаят какво по точно дръзнаха да правят.
По абсолютно произволен начин, с напълно несмислени аргументи в тези тежки за нацията и страната дни, беше прекратена и работата на българския Парламент, където е тъкмо мястото за провеждане на демократичен дебат между властващи и опозиция! В тази връзка нашата принципна забележка има още по-значим смисъл. Ето за какво става дума; касае се за пределно базисни (фундаментални!) принципи, на които е подчинено съществуването на обществата в нашия толкова напреднал във всяко едно отношение век.
За жалост подходът на властващите в условията на извънредното положение е в корена си сгрешен – защото е обременен, защото робува на догмите на забраняващия, принуждаващия, насилническия, наказващия, казармения, милиционерския, комунистическия и тъй нататък авторитарен и недемократичен, всъщност антидеморатичен подход. Вие, многоуважаеми управляващи, разчитате на забраните, на насилието, на принудата, на наказателно-репресивната санкция, сиреч, не признавате и не уважавате СВОБОДАТА, суверенността, АВТОНОМИЯТА, достойнството на човека, на нас, гражданите, иначе казано, игнорирате като природата на човека (същност на човека е свободата!), така и потъпквате без капка свян свещените принципи на демокрацията! И поругавате нашите граждански права! И при това си позволявате да постъпвате по този начин след като целия опит на тъй печалния ХХ век показа, че този авторитарен и антидемократичен управленски подход е доказано погрешен и неефективен!
По този главен пункт е нашето принципно възражение! Като капак на всичко в тия дни на изпитание заради вас пропиляваме отново шанса си ние, българите, да се изявим като СВОБОДНИ, РАЗУМНИ и най-вече ОТГОВОРНИ, способни да се САМОУПРАВЛЯВАТ същества, т.е. заради Вас пропиляхме шанса си да покажем, че сме способни да се ползваме от предимствата на демокрацията. Вие демонстрирахте, че не признавате на нас, на българските граждани, способността и умението ни сами да вземаме разумни решения, касаещи при това тъкмо нашия собствен живот, същесвуване, здраве и пр., иначе казано, показахте отново, че ни възприемате като... дебили или като животни! Нима ние във Вашите очи сме не човешки и разумни същества, а сме нещо като... овце, които без сопата на пастира не могат да направят и крачка?!
Алтернативният на авторитарния и недемократичен подход (в случая с епидемията) за Ваше сведение се свежда до ето ето тези няколко значими момента:

1.) Властващите в демократичните общества казват на хората, примерно, ето това: "Корона-вирусът е опасен, предава се еди-как си, ако излизате, ако се прегръщате и целувате с други хора на улицата може да се заразите; затова сами решавайте какво да правите, какви рискове да поемате: ако искате, излизайте, ако искате, стойте си в къщи, който излиза и се зарази обаче може да умре! Ние вярваме, че вие като свободни същества сте способни в настоящата кризисна ситуация да направите верния, разумния избор, касаещ собственото ви здраве и живот!“

2.) Всеки индивид сам, според своя ум и разум, има правото да решава какво да прави в така създалата си ситуация.

3.) Заразилите се с вируса поемат пълната отговорност, лекуват се, вярно, болниците има опасност да не могат да ги обслужат, е, може някои неразумно постъпили хора дори и да умрат, но те са били предупредени за рисковете, включително и този, че в един момент болниците ще бъдат претъпкани и няма да могат да обслужват болните.

4.) Има страни, в които хората имат развито съзнание за свобода, там хората сами ще изберат разумно поведение и кризата ще мине сравнително безболезнено, без особени щети върху живота и икономиката.

5.) В страни като нашата, където хората нямат развито съзнание за свобода, след отминаването на епидемията хората вече ще имат значително по-развито съзнание за свобода. Бог да прости ония, които не са разбирали що е това свобода!

6.) Кризата винаги дава някои шансове, от които следва да се възползваме. И това е за нашето добро. Доказахме на целия свят, че народ, в който мнозинството от хората хал-хабер си нямат що е това свобода, пропилява шаансовете си да се предвижва успешно към просперитета. Крайно време е да се променим – и кризата с корона-вируса ни даде благодатен шанс в тази посока. Да, обаче властта се оказа, че работи против коренния интерес на народа и пречи за развитието на нашето самосъзнание за свобода и за поемане на отговорност! Защото властващите у нас, очевидно, са обременени от един порочен управленски манталитет, който отдавна трябваше да е отишъл в небитието на историята и на миналото.
Това е. Твърде просто е това, което се почувствахме длъжни да Ви кажем. Скоро ще видите докъде ще я докараме със забранително-принуждаващия подход на управляващите, които правят същото, което правеха навремето комунистите. 1989 г. спомняте ли си я? Е, тя сега може да се повтори...

Ще се радваме нашето писмо да Ви помогне да осъзнаете какво всъщност си позволявате да правите – и ще спомогне за отрезвяването Ви. Сега са дни на пост и на духовно очистване, ето, имате шанс да очистите душите си от позорния манталитет, който, както животът и историята отдавна доказаха, до добро не води. А поражда предпоставките за какви ли не коя от коя по-кошмарни перспективи.
Ние, небезразличните граждани на България, сме доказали обаче, че борбата с този порочен манталитет е дълг на всички българи, за които думи като свобода, демокрация, права, правда, справедливост, законност, достойнство и т.н. не са просто думи, а нещо много повече, т.е. са нещо свято, от което няма да се откажем никога...

30 март 2020 г.

С УВАЖЕНИЕ: (НИКОЛАЙ ДИМОВЛЮБЕН ВОДЕНИЧАРОВ,

упълномощени от групата на 
небезразличните граждани да
водят кореспонденцията с институциите)

сряда, 25 март 2020 г.

ПОРЕДИЦА ОТ ПИТАНИЯ ВЕДНО С НЯКОИ НАВРЕМЕННИ ПОЗИТИВНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ


До г-н Румен Радев, Президент на Република България
До г-жа Цвета Караянчева, Председател на Народното събрание
До г-н Бойко Борисов, Министър-Председател на Република България
До г-н Красимир Вълчев, Министър на образованието и науката,
До д-р Ваня Кастрева, Началник на РУО-София-град,
До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив,
ДО МЕДИИТЕ

ПОРЕДИЦА ОТ ПИТАНИЯ ВЕДНО С НЯКОИ НАВРЕМЕННИ ПОЗИТИВНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ

от група небезразлични към проблемите на образованието български граждани

Уважаеми господин Президент,
Уважаема госпожо Председател,
Уважаеми господин Министър-Председател,
Уважаеми господин Министър,
Уважаема госпожо Началник на РУО-София-град,
Уважаема госпожо Киркова, Началник на РУО-Пловдив,

В условията на избухналата "пандемия" вече от доста време учениците по училищата са в принудителна ваканция. МОН даде съответните инструкции за масово използване на дистанционното обучение: младите хора да си седят по домовете и да бъдат обучавани от учителите посредством новите технологии, чрез компютрите и възможностите за комуникация, които ни дава Мрежата. Да, обаче имаме чувството, че общо взето учителското съсловие в свидното ни отечество по ред причини едва ли ще успее за толкова кратък срок да се пренастрои и да прегърне съвсем новаторски тези принудителни инициативи на МОН, иначе казано, тези зорлем-иновации. Това на учениците по интернет да им бъде съобщена темата, да им бъдат дадени известни указания, да се поиска от тях "домашна работа" или дори да им бъде даден за попълване някакъв тест не е онова пълноценно обучение, към което трябва да се стремим. Интересно ни да разберем е в тия условия учителите дали са в неплатен отпуск или пък са в платен отпуск – а може би са в творчески отпуск, щото им се налага да учат, да се обучават на нещо ново?!
Да, но ние като данъкоплатци все пак се интересуваме дали им се плащат заплати с нашите пари – в случай че те нищичко (или почти нищо!) не правят, т.е. си почиват? В други сфери на живота обаче (примерно в икономиката, във фирмите) на работниците няма как да им бъдат плащани заплати без да работят, на нас обаче ни се струва, че и джобът на данъкоплатеца все пак не е бездънен. (Държим да ви уведомим, че държавата няма свои пари, парите на държавата всъщност са пари на нас, данъкоплатците!) Получаването на пари на данъкоплатеца без да е направено нещо, с което те да са заслужени, ни се струва, че е форма на паразитиране, с което, ние, данъкоплатците, не сме съгласни да толерираме – или да поощряваме. Смятаме също, че самите учители, в дадените условия, по чисто морални причини би следвало да се откажат от каквото и да било заплащане, от каквито и да било заплати.
БНТ в тази връзка започна да провежда образователна програма, ние предложихме някои неща за обогатяването и най-вече за реалното демократизиране на този тип телевизионно обучение, но за момента и г-н Министърът на МОН, и ръководството на БНТ стоически мълчат. Очевидно те си представят нещата по друг начин, ала не се чувстват достатъчно откровени (или достатъчно нагли?!) да ни съобщят открито кой е той...
Интересно е, че в групата на небезразличните граждани вече има учители, при това изхвърлени и остракирани от системата на тъй бляскавото ни образование, които отдавна правят това, което сега на учителите им се налага да го правят в екстрен порядък, пак по принуда, както, прочее, и са свикнали. Примерно г-н Ангел Грънчаров от години работи в тази посока, всичко създадено от него може да се види на ето тази страница в учебния му блог: За студенти, ученици и всички интересуващи се. В последните дни, за да демонстрира постигнатото, той създаде своя Класна стая по философия, където, ползвайки възможностите на компютърната технология и на интернет, отново започна да провежда свой новаторски курс по виртуално обучение. Ние, небезразличните граждани, по този повод се чувстваме длъжни да Ви зададем следните необходими и логични въпроси:

1.) Как така, многоуважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив, тъкмо опрасканият-уволненият и остракираният от ръководеното от Вас лично образователно учреждение учител (и то със смехотворния мотив "пълна некадърност", т.е. "липса на каквито и да е качества да бъде учител"!), се оказа способен пръв да прави всичко онова, което тъй "примерните учители" очевидно не могат да правят (и което самото МОН с такова закъснение приема като „иновация”!)?!

2.) Не Ви ли се вижда крайно несправедливо, многоуважаеми господин Министър, че тъкмо изгоненият-остракираният от образователната система и на това основание лишен от преподавателски права учител напълно безвъзмездно и съвсем безплатно прави това, което в същото време учителите, получаващи заплата, не могат да правят и затова не правят?!

3.) И сега какво излиза: учениците от цялата страна имат възможност да ползват виртуалните уроци на г-н Грънчаров, а не на своите учители, това, многоуважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив, и Вас, многоуважаеми господин Министър, не Ви ли задължава да преразгледате своята позиция по признанието на истинските и действителните мотиви за тъй епично-скандалното опраскване-уволнение-изритване-остракиране на г-н Грънчаров от иначе намиращата се в цветущо, както се убеждаваме и сега, състояние "образователно"-"възпитателна" (а може би съвсем деморализирана, за жалост!) система?

4.) Не е ли редно, многоуважаеми г-н Министър и многоуважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив, да уредите някак справедливото заплащане на труда на учителя Грънчаров – след като той сега фактически върши това, което учителите, вградени в системата, не могат или не желаят да правят?! По този повод, изхождайки от конкретния пример, си позволяваме да Ви запитаме: как гледате на предложението ни учители като г-н Грънчаров, които имат готовността и уменията да водят уроци онлайн (дистанционно) да бъдат назначени на подобаващите трудови договори било към самото МОН, било към съответното РУО?

5.) Господин Грънчаров ни заяви тия дни в блога си, че възнамерява своите открити виртуални уроци по философия да ги предаде за излъчване първоначално в ПОтв, а след това и на БНТ; но нас, многоуважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив и многоуважаеми господин Министър, ни вълнува в тази връзка следният въпрос: готови ли са други учители, от вградените в системата, да дръзнат да направят същото било по ПОтв, било в БНТ, т.е. да излязат пред обществото и пред нас, данъкоплатците, със свои открити виртуални уроци по предметите, по които те преподават? Ако това бъде направено и пред очите на цялото общество се направи такъв един "кастинг" (на който ние, гражданите, зрителите, т.е. учениците и родителите им да можем да сравним кой е крив, кой е прав, кой е добър и кой – посредствен или лош!), едва тогава единствено ще ни убедите, че нашите, на данъкоплатците, пари, заделяни за държавното образование, не са отишли нахалост!

6.) Как, многоуважаеми господин Министър и Вие, многоуважаема госпожо Началник, се чувствате в морално отношение след като не направихте нужното да възпрете репресиите и издевателствата на самозабравилите се властващи администраторки над този самоотвержен учител, гражданин, демократ и истински философ? Имате ли известни проблеми със съвестта – или такива изтънчени душевни "излишества" са Ви съвсем непознати?

И още доста други въпроси можем да зададем около благодатната тема, но (за)сега спираме.

Многоуважаеми господин Президент, многоуважаема госпожо Председател, многоуважаеми господин Министър-Председател,

Ще се радваме със силата на авторитета и на властта си да внушите на нашите многоуважаеми ръководители на пловдивското и на националното държавно образование, че са длъжни да отговорят най-убедително на обществото на поставените от нас въпроси – и да ги заставите да го сторят в съвсем приемливи срокове! За което предварително най-искрено Ви благодарим!
Ако обаче не го сторите и сметнете, че поставените от нас въпроси са "незначителни" и "маловажни", то тогава имайте добрината да поемете ЦЯЛАТА ОТГОВОРНОСТ за катастрофата, в която се намира българското образование!

Многоуважаема госпожо Началник на РУО-София-град,

Все още ли смятате, че г-н Грънчаров беше основателно изхвърлен от 56-то СУ "Проф. К. Иречек" и на негово място беше назначена близка приятелка-пенсионерка на директорката?! Бихте ли помолила директорката да предостави на нас, данъкоплатците, убедителни доказателства за правомерността на решението си – като, примерно, представи рапорт за това как въпросната учителка-пенсионерка обучава в този момент дистанционно и онлайн своите ученици? (Известно ли Ви е това, че много от учениците от гимназията на ръководеното от Вас училище се обучават дистанционно и онлайн от опраскания-уволнения-изгонения от Вас учител по философия Грънчаров?)

Благодарим предварително за вниманието и за експедитивните отговори, които, както подобава в условията на извънредно положение, наистина трябва да са точно такива! Времето за мотаене и за усукване мина отдавна!

25 март 2020 г.

С УВАЖЕНИЕ: (ЛЮБЕН ВОДЕНИЧАРОВ,

упълномощени от групата на 
небезразличните граждани да
водят кореспонденцията с институциите)

вторник, 17 март 2020 г.

Как да съживим духа на човеците?





Приятно гледане, приятни размисли!

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

понеделник, 16 март 2020 г.

Отворено писмо във връзка с телевизионните уроци, съдържащо разумни предложения по посока на реалното демократизиране на образованието у нас


Тази сутрин ми хрумна да напиша едно отворено писъмце до институциите, речено-сторено, ето какво написах тази заран:

До г-н Емил Кошлуков, Генерален директор на БНТ
До г-н Красимир Вълчев, Министър на образованието и науката
До г-н Иван Такев, омбудсман на БНТ
ДО МЕДИИТЕ

ОТВОРЕНО ПИСМО, СЪДЪРЖАЩО РАЗУМНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ПО ЕДНА ТВЪРДЕ НЕОБХОДИМА ИНИЦИАТИВА

от Ангел Грънчаров, учител по философия, блогър, небезразличен гражданин с демократични убеждения и поведение

УВАЖАЕМИ ГОСПОДА,

Най-напред Ви поздравявам за това, че предприехте това необходимо дело за подпомагане на обучението на учениците: излъчването на уроци (засега само по български език и литература и математика, засега само за 7-ми клас). Но ми се струва, че тази стъпка не бива да бъде правена само заради кризисната ситуция, свързана със затварянето на училищата, а следва да бъде продължена, развита, усъвършенствана. Между другото дълбоко съм убеден, че бъдеще има тъкмо телевизията с просветно-образователен и личностно-формиращ характер, телевизията, подмагаща за духовното развитие на хора, а не чисто комерсиалната и забавно-развлекателната телевизия (мисля така, нищо че то е противно на ширещите се убеждения!). Във връзка с предприетото от Вас имам някои предложения, които, вярвам в това, могат да Ви помогнат да развиете в правилна посока започнатото дело; надявам се това мое писмо да Ви помогне да осмислите проблема в неговата цялост и дълбочина:

1.) Разбира се, не само по двата най-основни учебни предмета следва да бъдат излъчвани уроци по БНТ; още в първите дни, по моето убеждение, трябва да почнат да се излъчват уроци и по другите най-фундаментални учебни предмети, именно философията (ведно с т.н. гражданско образование) и също така по история; (Прочети ЦЕЛИЯ ДОКУМЕНТ)

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

вторник, 10 март 2020 г.

Министърът на образованието пак предлага "новости", които аз отдавна съм правил - и за които бях опраскан от копоите-цербери на министъра!


Това, което министърът сега предлага, аз съм го правил вече на практика и то преди доста години вече, заради което обаче бях опраскан-уволнен от верните на анахроничната система цербери или копои на същия този министър! :-) Ето част от това, което сега той предлага и което аз съм го правил преди години, а друг път и по друг повод той предложи други "новости", които аз пак преди години съм правил вече на практика, и за които също бях опраскан-уволнен от копоите-церберите на същия този министър:

... „Днес събираме администратори на електронни платформи и ще обсъдим варианти за електронно обучение в случай на удължаване на грипната обстановка.”, съобщи Вълчев. Той обясни, че има два вида дистанционно обучение. Единият е с виртуална класна стая, но все още страната ни не е готова за него, тъй като всяко дете трябва да има крайно устройство. Вторият е за самоподготовка в електронна среда – асинхронно дистанционно обучение. „Децата да стоят вкъщи, да използваме времето за обучение”, призова министърът.



Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

Пука ли ви че властта в тъй приказната страна Мутроландия убива непокорните учители по философия?


Изглежда за мен вече има национална забрана да бъда на работа в намиращото се в тъй "цветущо" състояние ваше държавно образование: дори в София не ме вземат на работа като учител по философия и то даже по обяви за часове на хонорар (т.е. не ми дават работа, която обикновено никой друг не я иска поради мизерното заплащане!), което е многозначително!

Такива интересни работи се случват в тъй приказната страна Мутроландия...

Затова днес отново излизам на протест като този път възнамерявам да протестирам не само на традиционното си място (площад "Джумая джамия" в Пловдив, под прозорците на сградата на РУО-Пловдив), но ще ида да протестирам и под прозорците на сградата на МОН, която е разположена до тържествените врати на сградата на Президенството. (А по-нататък нищо чудно да ми се наложи да ида да протестирам пред... Посолството на Руската федерация щото дипломата ми е руска и явно днешните мутренско-комунистически управници в"образованието" не я признават!)

Ще ме подкрепи ли в тези протести някой гражданин, обременен с тъй рядко разпространеното у Нашенско чувство на съпричастност към бедите на един редови учител по философия, остракиран от тъй бляскавото ви "образование" само защото се е осмелил да се бори за правата и за достойнството си?

Нема такива, нали така, правилно ли ви разбрах мълчанието и безразличието?! Тогава ще продължа да се боря абсолютно сам, съвсем самотен!

Какво да правя, нима друг изход имам?! Щото все пак трябва някак и да живея, нали така, с въздух само не се живее, вярвам, че това поне го разбирате? (Съпругата ми - и тя е учителка! - също е безработна и остракирана от "образователната" ви система - само защото ми е съпруга, а пък аз съм обявен за зъл враг, който не заслужава никаква пощада!)

Да, ще се боря напълно сам: все пак не ми се ще още сега да лягам и почвам тихичко да мра - каквато съдба ми отредиха вашите тъй човеколюбиви ръководители на вашето тъй човеколюбиво иначе "образование" и "възпитание"...

Хубав ден ви желая! Бъдете здрави!



Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

вторник, 3 март 2020 г.

Небезразличните граждани възобновяват своя протест за свобода в образованието


До: Г-н Зравко Димитров
Кмет на гр. Пловдив

От: Ангел Иванов Грънчаров
Адрес гр. Пловдив, ж.к. "Тракия", бл. ..., вх. ..., ап. ..., E-mail: angeligdb от abv.bg


Николай Стойчев Димов
Адрес гр. Пловдив, ж.к. "Тракия", бл. ..., E-mail: dimov_niki от abv.bg






УВЕДОМЛЕНИЕ




Относно: За свобода в образованието
                                            
Събитие: Уведомяваме Ви, че в периода от 9 Март 2020 г. до 9 Април 2020 г. ще се проведе протест под надслов "За свобода в образованието" и против уволненията на  творчески настроени учители-новатори.

Организатори: Ангел Иванов Грънчаров и Николай Стойчев Димов

Място:  гр. Пловдив, площад „Джумая Джамия” – под прозорците на РУО-Пловдив

Дата и час на събитието: Всеки ден от 11 часа до 18 часа

Мероприятието е със собствено озвучаване.






Дата: 4.03.2020 г.                                         С уважение: …………………….
(Ангел Грънчаров)

                                                                       С уважение: ……………………..
(Николай Димов)