неделя, 19 септември 2021 г.

КАК ЩЕ ПОСТЪПИТЕ СЛЕД КАТО ОСЪЗНАЕТЕ ТЪЙ СКАНДАЛНИТЕ ФАКТИ, ПОКАЗВАЩИ АБСОЛЮТНО НЕСЪСТОЯТЕЛНИТЕ ПРЕДСТАВИ ЗА ОБРАЗОВАНИЕ НА ЕКСПЕРТКАТА КРЪСТАНОВА?

До г-жа Ирена Анастасова, Председател на Комисията

по образованието и науката в Народното Събрание

До проф. Николай Денков, Министър на образованието и науката

До г-жа Антоанета Пакова, Началник на РУО-Пловдив

До инж. Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив

ДО МЕДИИТЕ

 

КАК ЩЕ ПОСТЪПИТЕ СЛЕД КАТО ОСЪЗНАЕТЕ ТЪЙ СКАНДАЛНИТЕ ФАКТИ, ПОКАЗВАЩИ АБСОЛЮТНО НЕСЪСТОЯТЕЛНИТЕ ПРЕДСТАВИ ЗА ОБРАЗОВАНИЕ НА ЕКСПЕРТКАТА КРЪСТАНОВА? 

Отворено писмо от групата на небезразличните граждани

 

Уважаема госпожо Председател на Комисията по образованието и науката,

Уважаеми господин Министър образованието и науката,

Уважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив,

Уважаема господин омбудсман на Пловдив,

С огромно удивление прочетохме в блога на г-н Ангел Грънчаров нещо като репортаж, в който той разказва за поредния си опит да проведе диалог с властващите в пловдивското образование; щом като ние се удивихме на малка част от станалото на тази знаменателна среща, вярваме, че и Вие, стига да съзнавате отговорностите си, ще се удивите не по-малко, поради което Ви предлагаме сами да прочетете този неголям, ала многозначителен текст; ето го: Опраскахме те, Грънчаров, щото учеше учениците да философстват, но не ги учеше да знаят що е философия!. В тази връзка, в качеството си на небезразлични граждани, се чувстваме не по-малко длъжни да Ви запитаме за следното:

1.) Какво Ви показва, като сведущи и дори напреднали в областта на образованието, това тъй интересно твърдение на г-жа експертката Кръстанова, имаме предвид твърдението й, съдържащо се в самото заглавие? Ние смятаме, че то говори за това, че дългогодишното пребиваване на въпросната госпожа във властта, в управлението на нашето цветущо образУвание (пишем тази дума така неслучайно, г-н Грънчаров ни даде този пример, той също така използва и не по-малко многозначителната дума НЕобразование!) е довело до нейното потресаващо самозабравяне, т.е. до откъсването на съзнанието й от живите реалности на действителния живот (тавтологията ни е съвсем умишлена!), до капсулирането на съзнанието й в бронята на някакви нямащи нищо общо с реалността остарели бюрократични догми, т.е. стигнало се е дотам, че света, който обитава съзнанието на г-жа Кръстанова, явно няма нищо общо с реалния и тъй грешен наш свят, а това пък ни дава правото да констатираме, че при нея се е стигнало дотам, че се е възпроизвела или породила някаква вторична функционална неграмотност (независимо от тъй показната ученост на овластената госпожа!), поради която тя именно дръзва да говори публично такива наистина потресаващи, направо фрапантни нелепици.

2.) Дали пък упоменатото самозабравяне на г-жа Кръстанова, породило тежкия дефект на нейното съзнание, който се опитахме да опишем току-що, не е породило напълно безоснователната й крепка вяра в свещената догма "Началството никога не греши!", поради което г-жа Кръстанова просто вече няма как да изпълнява качествено ролята си като длъжностно лице, което има функцията да бди как в сферата на пловдивското образование се спазват тъй новаторските и реформаторски (на хартия само, естествено!) постановки на самото МОН? Зер ние знаем, че МОН от години изисква учителите (особено пък тия по философия и гражданско образование!), примерно, да учат младите тъкмо на това да мислят (да философстват, по нашето разбиране, означава тъкмо да мислят, и то пълноценно, истински качествено, цялостно да постигат същинския смисъл на нещата!), е, нима не е срамно това нещо да не се разбира тъкмо от експерта, който вече десетилетия има командни функции в сферата на пловдивското образУвание?!

3.) Давате ли си сметка как влияе толкова сериозно увреденото в основата си властническо съзнание на г-жа Кръстанова върху съзнанията и най-вече върху поведението на всички до един учители по философия и гражданско образование в хилядолетния културен град Пловдив и в цялата Пловдивска област? Значи, излиза, тя заставя учителите в Пловдив и Пловдивско да не учат младите (подобно на "грешника  и еретика Грънчаров"!) на философстване, сиреч, на мислене, а ги учи, предполагаме, да рецитират, подобно на папагалчета, учебниците на професорите, към които същата тази властващата госпожа от години изпитва тъй нежни и светли коленопреклонно-верноподанически чувства, изразяващи се в това, че ги кани на какви ли не семинари, на платени обучения, прави рекламни кампании за покупка от учениците на всички училища на техните „тъй авангардни” учебници и пр.!

4.) Преди време същата тази госпожа беше заявила съвсем открито, без да изпитва каквито и да било неудобства, че уволнението и остракирането от системата на г-н Грънчаров, дългогодишен и ефективен, доказан на дело учител по философия, завършил престижен университет със световна слава, било "напълно правилно", щото, видите ли, "по-правилно" и "по-добре" от него преподавали философията дори и учителите-неспециалисти (т.е. дори без диплома за философско образование!), които много често се подвизават в много училища на подведомствената на г-жа Кръстанова образователна губерния (понеже учители-специалисти не желаят да вземат часовете на хонорар, плащани безбожно ниско, направо мизерно!), щото те, видите ли, за разлика от него, "СИ НАУЧАВАЛИ УРОЦИТЕ ОТ УЧЕБНИКА И ГИ РАЗКАЗВАЛИ НА УЧЕНИЦИТЕ", а той, видите ли, не правел това; та въпросът ни е: давате ли си сметка какво говори и това нейно безцеремонно арогантно твърдение, влизащо в остро противоречие с постановките на самото МОН?

5.) Г-жа Кръстанова и този път (за кой ли път?!) пак била заявила, че дипломата на г-н Грънчаров от Санкт-Петербургския университет от Русия била по "марксистко-ленинска философия", въпреки че тя добре знае, че в тази негова диплома пише, че му се "присвоява квалификацията на философ и на учител по обществознание", при това, като капак на всичко, тя е узаконена с решение на самото МОН (признаващо, че специалността на г-н Грънчаров е именно ФИЛОСОФИЯ!); добре де, нима е правомерно МОН да търпи на длъжност с ръководни функции човек, който открито показва, че не зачита постановленията на самата институция и дори си позволява да не зачита стойността на документи, които са узаконени от упълномощените за това органи на съответните две държави?! Не е ли тази тъй фриволна позиция на г-жа Кръстанова, незачитаща дипломата на г-н Грънчаров, израз на недопустимо и изцяло незаконно политизиране, което е достатъчно за нейното незабавно уволнение?

6.) С потрес разбрахме, че г-жа Кръстанова продължава да не изпитва никакви чувства на съжаление за това, което тя и нейната посестрима, печално известната директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" г-жа Стоянка Анастасова (наскоро обявена от Вас, г-жо Началник на РУО-Пловдив – и то съвсем официално! – за "напълно непогрешима", за "абсолютна праведница" и едва ли не за "светица" на изцяло дискредитираната от развалата си образУвателна система!) причиниха на един виден, дългогодишен и уважаван учител по философия и гражданско образование, имащ ред безспорни постижения и заслуги, какъвто в нашата оценка е г-н Грънчаров, а именно устроиха безогледна кампания по неговото личностно и професионално дискредитиране и оплюване (използвайки за разправата си с учителя-новатор, с творчески изявяващия се учител дори и ученици!), фабрикуваха години наред и събираха старателно подготвени, с оглед да заблудят съда, компромати (протоколи за „внезапна проверка” на неговите часове, подбуждайки "възмутени родители" и "недоволни ученици" да пишат горещи жалби за неговото незабавно опраскване, петиции, подписки на "възмутения сплотен колектив" и какво ли не още?), е, на два пъти го опраскваха-уволняваха, т.е. съдът пренебрегваше техните старания, връщаше г-н Грънчаров на работа, те пак продължаваха да правят все същото, т.е. да водят с него безогледна и безпощадно жестока война, и то непременно до "крайната, пълната, окончателната и безвъзвратната победа" и т.н. (г-н Грънчаров, пък и клетата му съпруга вече години наред по тази причина са принудително безработни, без средства за съществуване, принудени са да живеят в унизително мизерни условия!), та значи за всичкото това, видите ли, не предизвиквало никакво съжаление у тъй войнствено настроената госпожа Кръстанова и то въпреки дистанцията на времето, въпреки възможността да осмисли и да осъзнае в каква грозна и безобразно беззаконна кампания е участвала; добре де, на Вас, уважаеми дами и господа депутати, министър, Началник на РУО и омбудсман какво Ви говори и показва, дали пък наистина потресаващият, отчайващият симптом за липса на каквато и да било човечност (израз на недопустим морален дефицит!) не влиза в рязко противоречие с длъжността на г-жа Кръстанова, която все пак ръководи една чисто хуманитарна сфера, именно образованието на нашите деца и внуци?!

7.) Как смятате да постъпите след като Вие самите установите и осъзнаете фактите, които Ви предоставихме великодушно на Вашето внимание, как възнамерявате да решите в крайна сметка този тъй многозначителен за катастрофалната ситуация в родното ни образование казус?

Ще се радваме да ни известите за Вашата меродавна оценка, както и да изложите достатъчно солидни аргументи в нейна полза и защита.

20 септ. 2021 г.

С УВАЖЕНИЕ: Любен Воденичаров, упълномощен от групата на небезразличните граждани да води кореспонденцията с институциите

ПРИЛОЖЕНИЕ, КОЕТО СЛЕДВА ДА СЕ ПРИЕМА ЗА ОРГАНИЧНА И НЕДЕЛИМА ЧАСТ ОТ ГОРНИЯ ДОКУМЕНТ:

неделя, 19 септември 2021 г.

 

Опраскахме те, Грънчаров, щото учеше учениците да философстват, но не ги учеше да знаят що е философия!

 

При последния ми опит за диалог с властващите в пловдивското образование (състоял се преди няколко дни) експертката по философия в пловдивското РУО Антоанета Кръстанова има добрината да изтъкне следния "главен дефект" на моята дългогодишна работа като учител, заради който се е наложило да ме опраскат-уволнят, да ме изритат от образователната система и да ме лишат де факто от преподавателски права: аз, моля ви се, съм бил учил учениците да философстват, но не съм ги бил учил на това що е философия! :-)

Какво ще кажете, бива си го тоз "аргумент", а? Добре, да си представим, че преподаваният от мен предмет не беше философия, а беше, да речем, обущарство; е, и тогава някаква умна експертка по обущарство да ми каже: драги Грънчаров, не ставаш за учител по обущарство, щото учиш учениците си да правят обувки, но не ги учиш на обущарство! :-) Аз, като чух тези знаменателни думи, се хванах за главата, щото, без да се усеща и противно на намеренията си, ми даде доста висока оценка; не бях очаквал от нея такава похвала; е, тя също така фактически призна, че главната причина да подпомогне опраскването ми от образованието (извършено по пределно нагъл, чисто мутренски начин!) било това, че аз нея не съм й бил признавал авторитета (дължащ се на поста й!), не съм я бил, моля ви се, уважавал, щото съм си позволявал да влизам в спорове с нея, което, явно, й се чини недопустимо.

Тоест пак без да иска призна, че чисто субективна (и капризна, т.е. женска!) емоция стои в основата на поведението й в този мой епичен конфликт с властващите в нашето тъй процветающо образУвание, т.е. със самозабравилата се и арогантна образователна бюрокрация, чиито манталитет процъфтя особено пищно в ерата на властването на мутро-комунисто-гербоваците.

Опитах се да я подпомогна да осъзнае какво всъщност се и позволила да направи спрямо мен, но се оказа, че тя е далеч от признанието на някакви грешки, щот пък, от друга страна погледнато, всички добре знаем, че сред властващите у нас действа непоклатимият свят принцип "Началството никога не греши!". Благодарение на този принцип Началничката на РУО-Пловдив (назначена от новия, уж антигербовашки режим!) г-жа Антоанета Пакова тия дни има добрината да заяви, че искането от страна на общността на небезразличните граждани за уволнението на затъналата в какви ли не провали, славна и световно известна (заради безобразията си!) директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" било неуместно, щото срещу нея, видите ли, било нямало "никакви жалби", т.е. всички явно я харесвали, от което пък следва, че въпросната влиятелна особа (влиятелна най-вече заради това, че е съпругът й е бил партиен секретар на организацията на БКП в Дирекция "Държавна сигурност" към Областното МВР!), та значи излиза, че въпросната властваща особа един вид е "непогрешима" и "непорочна", сиреч, директно казано, е един вид... светица! :-)

Както и да е. Правете си сметка за морала, що е в главите на въпросните властващи, които обаче си правят каквото им скимне тъкмо защото вие, гражданите, мълчите и гледате като телета или като говеда на ставащо, никак не реагирате, барем да бяхте мучали, но дори и това не правите...

Та моята идея да направя тази визита в сградата на РУО-Пловдив на площад "Джумая джамия" беше да видя дали у тия хора, дето властват (несменяемо!) много десетилетия в пловдивското образование, не се е появила някаква човешка реакция, дали не са ги овладели някаква съжаления за стореното грозно насилие и унижение над един учител, което си позволиха, тикани единствено от глупава злоба към по-различния учител; те всъщност ме уволниха тъкмо защото си вършех качествено и истински, напълно съвестно работата, което пък водеше дотам, че гнилото (ала тъй удобно тям или за тях!) статукво почна да скърца и да се клати; за да го заздравят, опраскаха мен, но по тази умен начин просто, дето се казва, си вкараха таралеж в гащите, да използвам този чудесен народен израз.



И ето, години наред не им идва акъла, че тази грозна и фрапантна, безпрецедентно нагла несправедливост, която проявиха срещу моя милост (и срещу съпругата ми, щото, за да отмъстят на мен, опраскаха и нея, тя също е учителка, тя също вече години наред е безработна, т.е. опитаха се да ни уморят с глад и унижения!), все някак трябва да бъде поправена, щото иначе, докато съм жив, те ден спокойствие от мен няма да видят, аз няма да прекратя борбата за моите права и няма да скръстя ръце; остава само да чакат смъртта ми, та да мирясам, та да млъкна. И виждате ли докъде стига тяхното безочие: ами нека да си пише Грънчаров, нека да си говори, нека да ни изобличава, ние пък ще мълчим и ще гледаме конвулсиите му докато умре най-накрая!



Това е, драги дами и господа, другарки и другари съдебни заседатели, такова е положението. И то е такова не за друго, а заради вас, вие сте главната причина за тия безобразия. Властващите дръзват да правят това, което им позволявате да правят именно вие, гражданите; като спите, като не си изпълнявате ролята, те ще си правят каквото им скимне и ще продължат да се гаврят с вас. (Като се гаврят с мен, учителя, те и с вас се гаврят, ала вие това не го усещате: просто сте безчувствени да го усетите!)



Майната ви най-после, писна ми да ви убеждавам, правете каквото си искате, чупете си главата, страдайте, плащайте безкрайно висока цена за глупостта и за безхаберието си: щото калпавото образУвание в тъй приказната страна Мутроландия осакатява човешкия потенциал на нацията, осакатява го в най-важното за човека място, именно в съзнанието, в ума, в мозъка, в главата, както сте свикнали съвсем неправилно да говорите; хората с дефектно (като вашето!) съзнание именно гледат като говеда когато се гаврят с тях и дори не го усещат.



Толкова. Желая Ви хубав ден и приятни размисли - де да можехте да мислите де, ама де тоз късмет да ви споходи?! Бъдете здрави, пък майната му на проклетото мислене, дето съвсем не ви се удава...



ДОБАВКА: Пропуснах да кажа, че още в началото на срещата ми с инспекторката Кръстанова (на разговора ни присъстваше и юристката на РУО-то, с оглед ако кажа нещо "неправилно", да могат да ме дадат под съд!) аз предложих целия ни разговор да бъде записан на видео или дори излъчен онлайн, зер, ние сме модерни, аз също така съм и медийно лице, блогър съм, водещ съм на предаване; обещах й да излъча нашия тъй интересен диалог по ПОтв, щото пловдивската общественост, гражданите, отдавна чакат от нея и и от властващите изобщо твърде много отговори на отдавна поставяни въпроси, а те години наред мълчат; излишно е да казвам, че и двете, и юристката, и експертката, скочиха и заявиха, че не щат да бъдат записвани и излъчвани, т.е. държали разговора ни да остане, кой знае защо, в пълна тайна. (Аз точно знам защо не искат разговорът, диалогът ни да получи гласност и публичност, вие знаете ли, вие досещате ли се защо тези дами толкова се плашат от гласността и публичността, хайде, сетете се вие самите, аз да не го казвам този път!) Та те умно хем заявиха, че не щат гласност, хем в същото време протестираха, че като опиша разговора ни, моето описание нямало да бъде пълно и точно, щяло да бъде "изкривено" и пр.; ами казах им, че най-добър лек е да запишем и да излъчим целия разговор, те пак упорито отказаха, явно, по чисто дамски или женски начин се оказа, че май не знаят що всъщност искат! Та това е. Аз сега разказах само за един най-сюблимен момент от разговора ни, а иначе той беше чудесен, превъзходен, имаше още доста такива моменти, но просто ме мързи да пиша за тях. Спирам, че съвсем ми писна. Хайде чао и до скоро!



ДОБАВКА 2: От много бързане ето че забравих да кажа всъщност най-важното, заради което изобщо реших да пиша тази сутрин: помолих г-жа Кръстанова да ми съдейства за реализацията на една ценна според мен идея и инициатива. Става дума за това, че съм решил, щом ми забраняват да учителствам в едно конкретно училище, да започна да учителствам по единствено достъпния за мен начин, а именно: да започна да провеждам открити онлайн-уроци по философия и гражданско образование с учениците от цялата страна! Като чу това, г-жа Кръстанова трепна, сякаш съм я ударил по главата с някакъв мокър парцал; а аз я помолих за следното: да има добрината по съответния ред просто да уведоми колегите-учители по философия, а те пък да уведомят учениците си, че има такива алтернативни и пределно открити уроци по философия и гражданско образование, с оглед ония ученици, които се интересуват, да могат да ги посещават, с оглед да научат нещо различно, нещо повече, нещо небанално и пр. Както и можеше да се очаква, г-жа Кръстанова заяви, че нямало да направи това, нямало никого да уведоми, щото... не стана ясно защо. Требвало да искам разрешение от МОН и прочие, и ала-бала, и тинтири-минтири.



Това е. Та такива алтернативни и открити уроци по философия и гражданско образование аз ще започна съвсем скоро, може би още дори и днес, ще намеря и ученици, щото замисълът е: в напълно свободен разговор с тях младите да бъдат подпомогнати да философстват самостоятелно (т.е. да привикнат сами да "правят обуща", а не само да знаят изчерпателно ще е това обувка, какви видове обувки има и пр.!)



Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

 


Няма коментари:

Публикуване на коментар