неделя, 12 септември 2021 г.

ДОКЪДЕ ЩЕ СТИГНЕТЕ АКО СЕБЕ СИ НЕ ПРОМЕНИТЕ - И НЕ СЕ ОСВОБОДИТЕ ОТ ОКОВИТЕ НА ТЪЙ УЮТНАТА НЕСВОБОДА?

 

До г-жа Ирена Анастасова, Председател на Комисията

по образованието и науката в Народното Събрание

До проф. Николай Денков, Министър на образованието и науката

До г-жа Антоанета Пакова, Началник на РУО-Пловдив

До инж. Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив

ДО МЕДИИТЕ

 

ДОКЪДЕ ЩЕ СТИГНЕТЕ АКО СЕБЕ СИ НЕ ПРОМЕНИТЕ – И НЕ СЕ ОСВОБОДИТЕ ОТ ОКОВИТЕ НА ТЪЙ УЮТНАТА НЕСВОБОДА? 

Възвание от групата на небезразличните граждани

 

Уважаема госпожо Председател на Комисията по образованието и науката,

Уважаеми господин Министър образованието и науката,

Уважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив,

Уважаема господин омбудсман на Пловдив,

Пак сме в самото навечерие на новата учебна година. Минават година след година, ние комай всяка седмица (да не кажем: всеки ден!) от години пишем своите обръщения, възвания, жалби, доклади, предложения, апели и прочие до различните образователни началства, те обаче упорито мълчат, сякаш са приели строг обет за мълчание, подобно на будистки монаси, да, те здравата мълчат, диалогът между нас, уви, се оказа невъзможен, демократичните дебати, към които призоваваме, за жалост, не започват по причина на блокажа, наложен от всевластната образователна администрация (да не я наричаме този път бюрокрация!), директорска и министерска. Но ние... въпреки всичко продължаваме с инициативите си, няма да престанем, имайте го предвид, няма да се откажем – докато тъй потребната за образователната ни система СЪЩНОСТНА И КОРЕННА ПРОМЯНА НЕ ЗАПОЧНЕ – И НЕ СЕ ОСЪЩЕСТВИ! Да, знайте това – и не ни подценявайте ако обичате! А това, че като мълчите станахте за резил на цялото общество, то това е бонус, който също би следвало да отчетете и признаете. За всяко нещо в този наш иначе тъй несправедлив иначе живот се заплаща – и то най-справедливата цена. Имайте предвид и това тъй общо звучащо съображение. А сега Ви пишем ето за какво:

В блога на г-н Ангел Грънчаров (той очевидно всеки ден, въпреки че го остракирахте от образователната система, продължава да си изпълнява ролята на учител и възпитател, при това най-самоотвержено и неуморно, ето, не знаем дали си давате сметка за това, но като му забранихте да преподава на ученици, на младите хора, сами предизвикахте това, че той от години изнася комай всеки ден какви ли не уроци – по демокрация, по достойнство, по морал, по какво ли не още! – ТЪКМО НА ВАС! Да, ето това е най-коварното, за което май още не си давате сметка (а трябва!), та значи в блога на образователния дисидент, на еретика, на прокажения, на остракирания от системата на образованието учител по философия и гражданско образование Грънчаров ние тия дни открихме знаменателна публикация, която искаме да доведем до Вашето сведение или съзнание, сами изберете подходящата дума; ето линка към тази публикация: 

Коя моя фундаментална и историческа по значението си статия за промяната в образованието е била публикувана пред 6 години?

 

Ще се радваме като я получите да я изчетете най-внимателно – и да си направите изводите от нея. Забележете: статията на г-н Грънчаров е била написана и веднага публикувана през 2015 г., т.е. точно преди 6 години, а ситуацията и тогава, и сега е абсолютно същата, промяна никаква няма – и не се предвижда да има! Което е ужасно и дори кошмарно! Да, но възниква логичният въпрос: а коя е причината за това направо катастрофално положение, уважаеми самодоволни властващи в системата на образованието?! Дали пък не излиза, ако сме честни, че не някой друг, а ВИЕ – и Вашият инат, т.е. ВАШАТА НЕРАЗУМНОСТ! – е тази единствена причина не само да няма никаква промяна в българското образование, но такава даже и да не се предвижда да има! Толкова по този пункт. Желаем ви приятни размисли по него!

Недейте, ако обичате, да си мислите повече, че ние, гражданите, сме чак такива тъпанари, че не разбираме това коя е истинската причина за това, че промяна към добро в българското образование не само няма, но дори и не се предвижда да има. Щото явно статуквото в него Ви е така удобно, нали така излиза, нали и този законен извод следва да си направим ние, МИСЛЕЩИТЕ граждани?! Щото небезразличният човек и гражданин е тъкмо мислещият гражданин, дори да добавим: небезразличният гражданин е небезразличен доколкото е в същото време и небезчувствен! Да, ние хем мислим, хем чувстваме, т.е. душите ни работят в своята цялост, използвайки целия си ресурс, в пълнотата на своята тъй възхитителна човечност. А при Вас така ли е, позволете да попитаме? Мислите ли поне докъде ще стигнете ако сами първом себе си не промените – и не се освободите от тъй уютната несвобода? И от тъй коварното безразличие ако не се освободите – мислите ли докъде ще я докарате ако не сторите и това?

Можем да продължим с въпросите си до безкрайност, но искаме да бъдем пределно кратки и затова завършваме с кратко, пределно лаконично изложение на следната наша най-нова инициатива: предлагаме на уважавания г-н Грънчаров като се почне от 15 септември т.г. нататък той да започне своя поредица от открити уроци по всички преподавани в средните училища на България учебни предмети по философия и по гражданско образование! Да, това му предлагаме: всеки ден да изнася по един открит урок, и то пределно открито, онлайн, в Мрежата, като прикани ученици от цялата страна да се включат в неговите онлайн-открити-уроци, да започнат да се включват в тях, именно на почвата на свободата, на ползването от тъй очарователните предимства на автентичната свобода! Тия уроци на г-н Грънчаров ще станат пример за това как следва да се преподава в съвременните условия, пределно диалогично, дискусионно, с възможност за пълна творческа изява и на учителя, и на неговите ученици, а ученици на г-н Грънчаров, щом му забранихте да преподава в едно-единствено училище, този път ще бъдат учениците от цялата страна! Да, всички ученици в България, пък и по света (имаме предвид българчета!), ще бъдат занапред неговите ученици! Видяхте ли докъде я докарахте със своя тъп инат да не допускате г-н Грънчаров до преподаване-учителстване в класна стая и в училище? Той сега ще преподава и учителства, но неговата класна стая ще бъде вече в Мрежата, достъпна за целия свят!

Толкова. Това ще предложим на него, убедени сме, че той ще откликне, той, прочее, това го прави от години, но ето сега му даваме възможност и го призоваваме да го прави още по-интензивно. Предлагаме му да престане да изнася повече открити уроци на Вас, драги дами и господа височайши образователни началства, а да се съсредоточи върху уроците със учениците си, т.е. с младите хора в цяла България.

Това ни е предложението, ето, и Вас известихме за него, чрез това наше отворено писмо до Вас фактически известяваме и г-н Грънчаров за предложението си. Пишем това наше послание през нощта, пак ползвайки огромните предимства на Мрежата. И го отправяме в ранната утрин. 

Хубав ден ви желаем! Толкова хубави новини ви доведохме до Вашето сведение, че няма как и денят Ви да не бъде изключително хубав! Приятни размисли също така Ви желаем! Нали знаете, че упражняването на властта се свежда най-вече до мислене, но обсъждания и до вземане на най-разумните решения. Е, мислете върху това. Ще се радваме, накрая подхвърляме и това, да помислите върху казуса: като г-н Грънчаров започне тия дни своите общонационални открити онлайн уроци с всички ученици на страната (на свидното ни отечество, както той обича да казва и пише!), дали пък за този негов самоотвержен и неуморен труд за благото на обществото и на страната ни не трябва и нещо да му се заплаща? Как да му възмездите труда, това оставяме да решите Вам. Приятни, пределно плодотворни размисли Ви желаем и по тази тема! 

Ще се радваме да ни известите в най-скоро време какво сте измислИли! Или пак ще продължите стоически да мълчите? Мълчете си колкото искате, но нима не знаете, че мълчанието Ви е още по-говорещо, при това е безкрайно многозначително, повече дори и от самото говорене, дори и от произнасянето на най-патетични и най-красноречиви речи?!

13 септември 2021 г.

С УВАЖЕНИЕ: Любен Воденичаров, упълномощен от групата на небезразличните граждани да води кореспонденцията с институциите

 

ПРИЛОЖЕНИЯ, КОЙТО СА ОРГАНИЧНА И НЕДЕЛИМА ЧАСТ ОТ ГОРНИЯ ДОКУМЕНТ:

Реформата в образователната сфера може да бъде направена само по демократичен начин

Защо ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" след периода на демокрацията в тъй славната ера на Паунов беше сполетян от тъй анахронична тирания?

1 коментар:

  1. Здравейте!



    Кореспонденцията е регистрирана с № 94-4229/ 13.09.2021.



    Приемна на МОН

    ОтговорИзтриване