неделя, 13 август 2023 г.

Ако този път не започнете ИСТИНСКА, КОРЕННА И СЪЩНОСТНА РЕФОРМА в образованието, ще извършите НАЙ-СТРАШНО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ?


До акад. Николай Денков, 

Председател на Министерския съвет на Република България

До проф. Галин Цоков, Министър на образованието и науката

ДО МЕДИИТЕ


Ако този път не започнете ИСТИНСКА, КОРЕННА И СЪЩНОСТНА РЕФОРМА в образованието, ще извършите НАЙ-СТРАШНО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ?


Отворено писмо от Общността на небезразличните граждани


Уважаеми господин Министър-председател,

Уважаеми господин Министър на образованието и науката,

С голям интерес прочетохме една публикация в блога на учителя по философия и гражданско образование и активен деец в борбата за коренна и същностна реформа в българското образование г-н Ангел Грънчаров, която е със заглавие 

Ах, колко добре ще бъде проф. Яков Хехт да стане съветник по реформата на българския министър на образованието?!

От нея разбрахме, че уважаемият г-н Министър на образованието и науката се е срещнал с основателя на световната мрежа от демократични училища проф. Яков Хехт, което и за нас е много хубав знак, че, дай Боже, сегашният екип на министерството има намерение да прави истинска, а не мнима реформа в българското образование, намиращо се в катастрофално положение не от вчера. Ние също като г-н Грънчаров смятаме, че ще е прекрасно ако проф. Хехт (или някой от неговия екип!) стане съветник на г-н Министъра на образованието и науката, нещо повече, надяваме се, под влияние на тъй добре развитите от проф. Хехт идеи за демократично училище, в България съвсем скоро да започне процес на непосредствена и практическа РЕАЛНА ДЕМОКРАТИЗАЦИЯ, а това значи ДЕКОМУНИЗИРАНЕ И ЛИБЕРАЛИЗИРАНЕ на отношенията в конкретните общности, занимаващи се с образование, това са не само училищата, а и (според последните новаторски идеи на проф. Хехт) т.н. "градове-училища", а защо не един ден България да стане "държава-училище", което, да признаем, предвид триумфа на тържествуващата простотия у нас е крайно наложително, да не кажем съдбовно важно!

Като пишем това, ние всъщност изказваме идеи на нашия български не само теоретичен, по и практически реформатор на образованието г-н Ангел Грънчаров, който е всепризнат лидер и основател на нашата общност. В тази връзка, уважаеми г-н Премиер и уважаеми г-н Министре, си позволяваме да Ви зададем следните въпроси, които, както забелязвате, имат характера и на наши предложение, ние най-настойчиво ще изискваме да се възползвате от тях:

1.) Г-н Ангел Грънчаров не само е автор на поредица от книги, в които е развил изчерпателно и много убедително своята концепция за непосредствено и практическо РЕАЛНО ДЕМОКРАТИЗИРАНЕ, а това значи ДЕКОМУНИЗИРАНЕ И ЛИБЕРАЛИЗИРАНЕ на отношенията в конкретните общности, занимаващи се с образование, но и на дело, в своята многогодишна работа като учител по философия и гражданско образование е ПРИЛАГАЛ НА ПРАКТИКА, НА ДЕЛО тези свои идеи, на това основание не е ли съвсем нормално и логично именно той да бъде незабавно включен в екипа на Министерството на образованието и науката, било като заместник-министър на образованието, отговарящ за реформата, било като съветник на г-н Министъра, отговарящ за реформата, било на някоя друга, но не по-малко значима длъжност?

2.) Не е ли безобразие, че безценно необходими ни личности като г-н Грънчаров стоят изтикани "в девета глуха", докато на преден план се кипрят хора, които по съзнание и дори по манталитет не са нищо друго, освен стожери и охранители на статаквото в катастрофиралата изцяло административно-командна система на държавно-монополистичното, нехуманно, а това значи съветско-социалистическо бюрократизирано "образование", т.е. фабрикуване на безличности, каквото, за жалост, е българското образование, намиращо се под диктата именно на такива представители на самозабравилата се и преяла с власт образователна бюрокрация?

3.) Знайте, че за нас отношението на МОН, т.е. на властващите към неколцината личности и образователни дейци с реформаторски дух като уважавания г-н Грънчаров е ТОЧЕН ЛАКМУС за това имат ли управляващите някакво действително, реално, истинско намерение да правят коренни и същностни реформи, или само се опитват да излъжат обществото за своите намерения, т.е. така или иначе се изживявават като крепители на банкрутиралата изцяло образователна система, многоуважаеми г-н Премиер, нали се досещате, че този момент изцяло касае Вас самия, та Вие бяхте на няколко пъти министър на образованието и науката?

4.) Реалното демократизиране на отношенията в голямата общност (страната, държавата ни, България, политическия живот най-непред и всички останали отношения!) ИЗЦЯЛО ЗАВИСИ от това дали ще бъде реално демократизирана жизнено-важната система, която подготвя ЧОВЕШКИЯ ПОТЕНЦИАЛ НА НАЦИЯТА, именно образователната система; уважаеми г-н Премиер, уважаеми г-н Министър, нали знаете, че ако този път не започнете най-решително да провеждате ИСТИНСКА, КОРЕННА И СЪЩНОСТНА РЕФОРМА в българското образование, Вие ще извършите НАЙ-СТРАШНО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ СПРЯМО СТРАНАТА И НАЦИЯТА НИ?

Това искахме да Ви кажем. Ще се радваме да сте ни разбрали добре. Още повече ще се радваме Министерският съвет във Ваше лице, г-н Премиер, и МОН във Ваше лице, г-н Министър, най-после да престанат с практиката на ПЪЛНО МЪЛЧАНИЕ И ТОТАЛНО ИГНОРИРАНЕ на нашите предложения, от която се ползват вече много години, което за нас ще бъде обнадеждаващ знак!

Очакваме от Вас обаче ПРАКТИЧЕСКИ ДЕЙСТВИЯ, ДЕЛА, а не само лъжливи и лицемерни думи!

14 август 2023 г.

С УВАЖЕНИЕ: Георги Тодоров, упълномощен да води кореспонденцията ни с институциите

1 коментар:

  1. Регистрирано в МОН с вх. № 91-48/15.08.2023 г.



    Приемна МОН

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване