неделя, 18 април 2021 г.

ОТВОРЕНО ПИСМО ДО РЪКОВОДСТВАТА НА АФИШИРАЩИТЕ СЕ КАТО ДЕМОКРАТИЧНО И РЕФОРМАТОРСКИ НАСТРОЕНИ ПАРЛАМЕНТАРНИ ГРУПИ


Предлагам небезразличните граждани да издигнат кандидатурата на г-н Грънчаров за министър на образованието и науката. Нека за всеки случай да изпратим отворено писмо до парламентарно представените партии. Само доказан професионалист и модерно мислещ образователен деец като него е способен да проведе ония промени, от които се нуждае българското образование. Кой ще напише това писмо? Моля, предлагайте тук своите проекти или варианти за писмо до парламентарно представените партии. И след това от тях ще сглобим окончателния вариант.

19.04.21 г., 7:03 ч.

 Изтриване
Анонимен Анонимен каза...

Ето моето предложение за отворено писмо:

До г-н ТОШКО ЙОРДАНОВ ХАДЖИТОДОРОВ, Председател на парламентарната група на ПП "Има такъв народ"
До г-жа КОРНЕЛИЯ ПЕТРОВА НИНОВА, Председател на парламентарната група на "БСП за България"
До г-н МУСТАФА САЛИ КАРАДАЙЪ, Председател на парламентарната група на ДПС
До г-н ХРИСТО ЛЮБОМИРОВ ИВАНОВ, Председател на парламентарната група на ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ
До г-жа МАЯ БОЖИДАРОВА МАНОЛОВА-НАЙДЕНОВА, Председател на парламентарната група на "ИЗПРАВИ СЕ! МУТРИ ВЪН!"

ОТВОРЕНО ПИСМО ДО РЪКОВОДСТВАТА НА АФИШИРАЩИТЕ СЕ КАТО ДЕМОКРАТИЧНО И РЕФОРМАТОРСКИ НАСТРОЕНИ ПАРЛАМЕНТАРНИ ГРУПИ

от групата на небезразличните граждани

Уважаеми дами и господа ръководители на парламентарни групи,

Обръщаме се към всички вас, ръководителите на парламентарните групи, които досега не сте били управляващи, с едно персонално предложение за ръководител, за министър на най-важната сфера от живота на едно общество - каквато, по нашето дълбоко убеждение, е образованието. В момента състоянието на тези сфера е катастрофално, и то не само поради това, че българските училища заради КОВИД-КРИЗАТА, фактически не работят вече повече от година; от години българското образование се нуждае от дълбока, същностна, коренна реформа по посока на неговото реално демократизиране, либерализиране, модернизиране, декомунизиране (в него продължава да функционира и то в упадъчен вид социалистическата по естеството си система на пълен властови монопол на образователната бюрокрация, т.е. държавата решава всичко, а реалните участници в процеса, именно учениците, учителите, родителите, са лишени от правата си, правата им са напълно потъпкани!). Тази същностна промяна може да бъде осъществена, по нашето убеждение, не само "отдолу", чрез непосредствено и практическо реално демократизиране на конкретните училищни общности, но и с помощта на централната власт, стига тази власт да е наистина демократична - и да е истински загрижена за бъдещето на европейска България. Без коренен поврат, по нашето убеждение, в образователната сфера на живота ни, не само не може да има растеж на просперитета в страната ни, но и не може да бъдат осъществени промените в останалите сфери на живота, включително и политическата: защото на страната ни е съдбовно нужен качествено нов, с ново съзнание и ценности, демократично мислещ и истински съвременен ЧОВЕШКИ ФАКТОР, да, без същностна промяна в подготовката за живота на решаващия всичко ЧОВЕШКИ ПОТЕНЦИАЛ (или човешки "матрьял", както го наричаше досегашния премиер Боко Борисов, следващ безценните указания на учителя си Тодор Живков), никаква промяна в останалите сфери на живота ни не може да бъде извършена. В тази връзка искаме да Ви предложим следната кандидатура за ръководител на тази най-важна сфера в държавното управление - понеже сме изключително загрижени да не би откриващите се сега шансове за реформи да не бъдат отново проиграни (и тогава положението на страната ни ще стане съвсем безнадеждно!).

19.04.21 г., 7:54 ч.

 Изтриване
Анонимен Анонимен каза...

Ние, от групата или общността на небезразличните граждани, се оформихме като общност във връзка с борбите на учителя по философия и гражданско образование от Пловдив г-н Ангел Грънчаров, който от години, в качеството си на учител в пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин", се опита в своята работа да приложи практически всички ония идеи, които е придобил в годините на своята многогодишна практика. Да, но той срещна яростната съпротива на силите на пагубното, но тъй удобно за някои статукво, именно на властващите в тази сфера, като се почне от директорката на въпросното училище (назначена, разбира се, от мутренската партия ГЕРБ още с идването й на власт, т.е. тя е от първата вълна на т.н. "калинки"!), мине се през ръководството на РУО-Пловдив (неговата ръководителка също е ценен и образцов, тъй да се рече, кадър на ГЕРБ!) и се стигне до ретроградно мислещи представители на министерската образователна бюрокрация на централно ниво, именно на ниво МОН. Близо 10 години г-н Грънчаров води своята битка, разбира се, в тази своя обречена битка, той беше победен, ала победата на тия, които не се посвениха да го репресират най-безжалостно (те го и опраскаха, изритаха го от училище, лишиха го по чисто мутренски начин от преподавателски права, остракираха го от образователната система, години наред го държаха безработен, в най-унизително положение, не се посвениха да подложат на същите репресии и неговата съпруга, също учителка, за да отмъстят на него!), ала тяхната, на ретроградните, анахронични сили "победа" се оказа пирова: г-н Грънчаров, бидейки активен блогър, успя да създаде около себе си цяла една общност от небезразлични граждани, той неуморно популяризираше в тия години своите идеи не само в своя блог, не само по социалните мрежи, но и в издаваните от него списания (философското списание ИДЕИ и HUMANUS, списанието за съвременно образование, за насърчаване на духовното и личностното развитие на младия човек), във в-к ГРАЖДАНИНЪ, в цяла една поредица от книги той разви и изложи по бляскав начин своите идеи (тук няма да Ви привеждаме заглавията на книгите му, защото Вие сами бихте могли да се информирате, всичко, което той направи, е на напълно свободен достъп и може да се намери в съответните раздели на блога му!). Та фактически истинският, моралният победител в тази жестока и неравна битка е именно той, а не самозабравилите се, не мислещи за нищо друго освен за своя властови монопол и комфорт калинки на мутро-гербовашкия режим! Г-н Грънчаров има несъмнени качества да убеждава, да излага най-понятно и ясно своите идеи, той показва тези свои качества не само в блога си (той е най-активен видеоблогър, а и в тия всичките години продължава да учителства всеки ден в своето онлайн-училище!), не само във воденото от него предавания в Пловдивската обществена телевизия, но и напоследък в новите форми за общуване, които той със свои съмишленици създаде, а именно ДИСКУСИОННИЯТ КЛУБ (заседаващ онлайн няколко пъти в седмицата!), но и ФИЛОСОФСКИЯТ КЛУБ, заседаващ присъствено.

Уважаеми дами и господа ръководители на парламентарни групи,

Смятаме, че не се налага да Ви убеждаваме повече в безспорните качества на г-н Ангел Грънчаров и затова без никакво колебание, с мисъл за доброто и бъдещия разцвет на българското образование, ние предлагаме кандидатурата му за министър на образованието и науката в едно бъдещо провителство, съставено от реформаторски и демократично настроените сили в този Парламент. Надяваме се, ще оцените по достойнство нашето предложение и без колебание ще го приемете. Г-н Грънчаров е ярко изявен хуманист и демократ, благодарение на своите забележителни качества той наистина може да изгради способен екип, който да проведе тъй съдбовно необходимата на свидното ни отечество, ала за жалост твърде дълго отлагана и затова тъй многострадална образователна реформа.

19 април 2021 г.

С УВАЖЕНИЕ: ЛЮБЕН ВОДЕНИЧАРОВ, упълномощен от групата на небезразличните граждани да води кореспенденцията с институциите

19.04.21 г., 7:55 ч.

 Изтриване
Анонимен Анонимен каза...

"За протокола" аз, предлагащият този документ, се казвам Димитър Тодоров и съм ученик на г-н Грънчаров. Живея в момента в САЩ.

1 коментар:

  1. Уважаеми господин Воденичаров,

    Отвореното писмо от групата на небезразличните граждани е регистрирано с входящ № ПГ-139-00-2/19.04.2021 г.

    С уважение,

    Отдел „Приемна“ на Народното събрание

    ОтговорИзтриване