сряда, 3 април 2024 г.

Можем ли ние, гражданите, учениците, родителите, учителите да станем двигател, локомотив на промяната в българското училище и образование?


До г-жа Иванка Киркова, началник на РУО-Пловдив 
До г-жа Антоанета Кръстанова, експерт по философия, гражданско образование и религия 
До директорите на гимназиите в Пловдив и Пловдивска област 
До учителите по философия и гражданско образование в Пловдив и Пловдивска област 
ЗА СВЕДЕНИЕ: До министъра на образованието и науката, София (все още не знаем кой ще бъде новият министър на образованието и науката и затова пишем така)
ДО МЕДИИТЕ 

Можем ли ние, гражданите, учениците, родителите, учителите да станем двигател, локомотив на промяната в българското училище и образование? 

ОТВОРЕНО ПИСМО от Общността на небезразличните граждани 

Уважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив, 
Уважаема госпожо експерт, 
Уважаеми дами и господа директори на гимназиите в Пловдив и Пловдивска област, 
Уважаеми дами и господа учители на гимназиите в Пловдив и Пловдивска област, 
Уважаеми г-н (г-жо) Министре на образованието и науката,

Тия дни в нашите среди се роди и беше обсъдена идеята за една народополезна, по нашето дълбоко убеждение, инициатива, която ще бъде особено полезна и най-вече за младите хора, които учат в гимназиите в Пловдив и Пловдивска област, но също така, ако бъде подкрепена, може да спомогне за доброто на страната като цяло. Става дума за следното: 

Потребността от дълбока и коренна промяна в образователната система у нас е очебийна и се осъзнава все повече и повече. За жалост почти нищо не се прави в тази посока, а само се говори, и то не редовно, а само на 24 май или на 15 септември, медийната шумотевица заглъхва за три дни и след това всички забравят за образованието. По нашето разбиране промяната в неадекватната на съвременните условия образователна система трябва да започне отдолу, т.е. да бъде направена от всички, които участват в образованието; тя не може да бъде правена по директиви отгоре, както, за жалост, е разпространената, масовата нагласа. Глупаво е да чакаме някой от горе, от МОН или от правителството да се сети да ни пусне подходящите директиви и инструкции за това как да се променяме ние, учителите, учениците, родителите, образователните мениджъри, т.е. директорите. Крайно време е да спрем да чакаме, а да започнем да вършим работата по промяната сами: от нас зависи всичко, ето тук е разковничето на целия проблем, този пункт, ако се разбере, може да предизвика тъй потребния ни поврат към добро. 

С оглед на това ние, от Общността на небезразличните граждани, съвместно с Центъра за развитие на личността HUMANUS предлагаме: 

1.) РУО-Пловдив да подкрепи тази наша инициатива, т.е. гимназиите в Пловдив и в областта да бъдат известени по надлежния начин за това, че философът г-н Ангел Грънчаров, дългогодишен учител по философия и гражданско образование, също така дългогодишен борец за промяна в българското образование, автор на поредица от книги, в които той развива, за нашите български условия, концепцията за непосредствено и практическо реално демократизиране, декомунизиране, либерализиране на отношенията в конкретните общности, е готов да посети, по предварително съгласуван с него график, едно по едно всички училища, които пожелаят да се включат в инициативата ни и да изнесе пред учениците, пред учителите и пред интетесуващи се родители кратка, въвеждаща в проблемите на дискусията беседа по темата: 

КАКВА ПРОМЯНА Е НУЖНА НА БЪЛГАРСКОТО УЧИЛИЩЕ И ОБРАЗОВАНИЕ - И КАК ТЯ ДА БЪДЕ НАПРАВЕНА? 

2.) Нека всяко училище да има добрината да извести учениците, а чрез тях и техните родители за тази инициатива и съобразно техните желания или да организира такава една среща-дискусия, или пък, ако те не желаят да мислят и да обсъждат такива "излишни" проблеми, да отговорят, че не искат да се възползват от предложението ни; 

3.) По този начин ще разберем каква е ситуацията в пловдивското образование, каква част от заетите в него искат промяна, склонни са да мислят и да дискутират за промяната - и каква част са доволни от гибелното статукво, от мъртвилото на ретроградната, командно-бюрократична, недемократична, несвободна, несъвременна и по същество неразградена социалистическо-комунистическа система

4.) Съобщаваме ви, че ония училища, които пожелаят среща, кратка въвеждаща беседа и чудесна дискусия след нея по толкова важната, да не кажем съдбовно важната тема, ще бъдат посетени от г-н Ангел Грънчаров и от наша група желаещи да участват дискусията небезразлични граждани в деня и часа, който предварително са съгласували с нас; 


Напълно верно, деградира и то яко, щом не моеш да изпишеш правилно толкова просто изречение от две думи само!!!

5.) Смятаме, че е полезно и целесъобразно тези дискусии да бъдат излъчвани онлайн в ютюб-канала на нашата общност на небезразличните граждани, именно в канала HUMANUS Academy, което е предпоставка идеите на нашата съвместна инициатива да станат достъпни (и популярни!) за учителите, родителите и учениците в цялата страна; 

6.) Тази наша съвместна инициатива може да изиграе ролята на "детонатор" на промяната или, ако тази метафора не ви харесва, на нещо като двигател, локомотив на промяната в българското училище и образование

Това искахме да ви предложим. Не крием, че с огромен интерес очакваме Вашата реакция. Надяваме се тя да бъде колкото се може по-скорошна, за което предварително Ви благодарим! 

Ще ни се до 24 май т.г. инициативата ни вече да е дала своите обилни плодове, което пък е възможност тогава да отчетем тържествено това, което с общи усилия сме постигнали! 

3 април 2024 г. 

С УВАЖЕНИЕ: Георги Тодоров, упълномощен от Общността на небезразличните граждани да води нашата кореспонденция с институциите
ДОБАВКА: 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моралът дали значи нещо за така скандално самоопозорилата се директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин"?

До проф. Галин Цоков, министър на образованието и науката До г-жа Иванка Киркова, началник на РУО-Пловдив   ЗА СВЕДЕНИЕ:   До инж. Любомира ...