събота, 1 ноември 2025 г.

Искаме дълбоки, същностни, принципни, коренни, фундаментални промени в образователната сфера!

До г-н Румен Радев, Президент на Република България

До г-жа Рая Назарян, Председател на Народното събрание на република България - чрез нея до председателите на всички парламентарни групи, а именно:

До Парламентарна група на ГЕРБ – СДС Парламентарна група "Продължаваме Промяната – Демократична България" Парламентарна група ВЪЗРАЖДАНЕ Парламентарна група "Движение за права и свободи – Ново начало" Парламентарна група "БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА" Парламентарна група "Има Такъв Народ" Парламентарна група "Алианс за права и свободи" Парламентарна група на ПП МЕЧ Парламентарна група "ВЕЛИЧИЕ" ДО МЕДИИТЕ

Искаме дълбоки, същностни, принципни, коренни, фундаментални промени в образователната сфера!

ОТВОРЕНО ПИСМО от Общността на небезразличните граждани

 

Уважаеми господин Президент,

Уважаема госпожо Председател на Народното събрание на РБ,

Уважаеми госпожи и господа народни представители от всички парламентарни групи,

В Деня на будителите ние, членовете на Философския клуб в ютюб-канала ПАРАЛЕЛ 42 и на Общността на небезразличните граждани ни озари идеята и веднага решихме да ви напишем това Отворено писмо, в което, водени от съзнанието за граждански дълг, от понятието ни за справедливост и от пиетета ни към истината, доброто и свободата като висши духовни ценности предлагаме:

Министерството на образованието и науката у нас да бъде преименувано на: МИНИСТЕРСТВО НА ЗАТЪПЯВАНЕТО, НА ДУХОВНОТО ОСКОТЯВАНЕ, НА ОБЕЗЧОВЕЧАВАНЕТО НА МЛАДЕЖТА И НА ЛЪЖЕНАУКАТА.

Или, по-кратко казано:

МИНИСТЕРСТВО НА ЗАТЪПЯВАНЕТО И ОБЕЗЧОВЕЧАВАНЕТО НА МЛАДЕЖТА И НА ЛЪЖЕНАУКАТА.

Осланяйки се на вашата несъмнена интелигентност ние се въздържаме тук да извеждаме и обосноваваме (аргументираме) в аналитичен маниер своята позиция, понеже сме убедени, че вие сте способни самостоятелно да свършите тази умствена или духовна работа и да постигнете точния смисъл на нашето тъй необходимо предложение.

Не крием, ще се радваме (ако, да допуснем, се обезпокоите по-сериозно, навлизайки самостоятелно в същината на проблема или вживявайки се в кошмара на развиващата се от десетилетия наред катастрофална ситуация в духовния и културния живот на народа и страната!) ако народните представители, на базата на този анализ, проведен самостоятелно, не само осъзнаят необходимостта от най-спешни и при това не просто козметични, а дълбоки, същностни, принципни, коренни, фундаментални промени най-вече в образователната (и академично-научна!) сфера, но и се активират в предприемането на конкретни практически стъпки, решения и действия за отпочването на тъй дълго чаканата съдбовна и спасителна реформа!

За да ви облекчим значително в поставената задача си дръзваме да добавим и това:

Каква по-точно следва да бъде тази реформа, как тя може да се осъществи, това можете да разберете като прочетете поне най-главните от книги на философа и учителя Ангел Грънчаров по тези проблеми; г-н Грънчаров от много години алармира обществото у нас за нуждата от демократизиране, декомунизиране, либерализиране, т.е. хуманизиране (очовечаване!) на отношенията в образователните общности, но неговият глас, както обикновено става у нас, си остана, за съжаление, "глас в пустиня": 


ИДЕИ ЗА ЕДНА НОВА ФИЛОСОФИЯ И СТРАТЕГИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО В БЪЛГАРИЯ

Ние не сме тухли в стената! (Есета за освобождаващото образование) 

Изкуството да си учител

Експеримент по свобода

За НЕздравомислието

За духовните неща с българска специфика

ПРОМЯНАТА В ОБРАЗОВАНИЕТО (Как се прави демократично училище?)

ДНЕВНИКЪТ НА УЧИТЕЛЯ-БУНТАР

Реформа на НЕобразованието

УЧИЛИЩЕ ПО СВОБОДА

ДНЕВНИКЪТ НА УЧИТЕЛЯ

Венелин Паунов: най-добрият училищен мениджър, когото познавам

За свободомислието

ИСТИНСКИЯТ УНИВЕРСИТЕТ

ИСТИНСКИЯТ УНИВЕРСИТЕТ-2 (Приложения)

Горещите проблеми на образованието и възпитанието на младите: ПРЕПОДАВАНЕТО

Горещите проблеми на образованието и възпитанието на младите: ДИСЦИПЛИНАТА

Изследвания върху състоянието на нравите в едно училище (В контекста на общата ситуация на българския живот)

Документално допълнение на моите "Изследвания върху състоянието на нравите в едно училище"

 

Несъмнено всяка ваша реакция, включително и най-вероятната - МЪЛЧАНИЕТО! - за нас ще бъде многозначителна, да се надяваме, тя ще бъде не по-малко многозначителна и за вашите избиратели, именно гражданите, народа.

Знайте, че носите пълната отговорност за всичко правено или ненаправено (властта е тъкмо това!), бъдете сигурни, от отговорността си няма как да избягате или да се скриете! 

1 ноември 2025 г.

С УВАЖЕНИЕ: Георги Тодоров, упълномощен да води кореспонденцията ни с институциите по този казус 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Какво отворено писмо изпратихме до директорите на 11 гимназии в България?

Тази сутрин изпратихме следното отворено писмо: До господин (госпожа) директора на: Първа английска езикова гимназия, София:   info-221630...