понеделник, 17 февруари 2020 г.

Каузата на свободата и демокрацията има ли шанс и в българските земи?


Тази сутрин на страницата си във Фейсбук поставих следните въпроси към приятелите си:



Дали ще ми отговори някой, как мислите? Едва ли... ще видим де. Но едно е сигурното: дебат, разговор за демокрацията ни е нужен. И полезен. Аз поне съм твърдо убеден в това.

От доста време пиша поредица от статии и водя много телевизионни предавания, посветени на темата за оживяването (и спасяването!) на демокрацията у нас. От години работя (учител съм по философия и гражданско образование съм, пък макар и остракиран от системата в последните няколко години!) по Проект за непосредствена и практическа реална демократизация (и декомунизация) на отношенията в конкретните училищни общности, т.е. по-специално в училището, в което работих в последните 17 години (заради тези мои активности и абсолютно неадекватни властващи представители на образователната бюрокрация и ме опраскаха, ме уволниха от това училище - и ме подложиха на остракиране от системата по чисто политически причини!). От почти година пиша книга за демокрацията (с условното засега заглавие РЕАНИМАЦИЯ НА ДЕМОКРАЦИЯТА), доста съм напреднал по нея, но обаче напоследък все по-често си мисля, че трябва да й сменя концепцията или подхода. Смятах да напиша сериозно философско изследване за същността, истината, идеята на демокрацията, още смятам това за важно (пълно е с хора, които изобщо не знаят що е това демокрация!), но сега все по-често си мисля, че моята книга трябва да има характера на нещо като... проповед за демокрацията, т.е. тя трябва да се опита да повлияе не толкова на ума или разсъдъка на хората, а на техните сърца, на чувствата им трябва да повлияе - с оглед да има оздравителен ефект. Трябва да пиша така, че да помогна на хората да обикнат демокрацията. КАК ДА СЕ ВЛЮБЯ В... ДЕМОКРАЦИЯТА? - дали това да не е първият въпрос, който следва да си поставя? (Прочети ЦЕЛИЯ ТЕКСТ)

1 коментар:

  1. А не може ли книгата да бъде в две части (като Библията)? И в едната част да опишете същността на демокрацията, разновидностите й в различните исторически епохи... А във втората част да подтикнете читателите да харесат и да обикнат демокрацията. Помислете...

    ОтговорИзтриване

Предлагаме името на публичния философ Ангел Грънчаров за влизане в гражданската квота на кандидат-депутатската листа на ПП-ДБ

До г-н Кирил Петков, съпредседател на ПП "Продължаваме промяната" До г-н Атанас Атанасов, председател на ПП "Демократи за сил...