До
г-н Красимир Вълчев, Министър на образованието и науката
До
г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив
До
г-жа Диана Ковачева, омбудсман на Република България
До
инж. Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив
ДО
МЕДИИТЕ
ОТВОРЕНО
ПИСМО, СЪДЪРЖАЩО НЯКОЛКО СЪВСЕМ НАВРЕМЕННИ И БЕЗКРАЙНО НЕОБХОДИМИ ВЪПРОСИ
от
групата на небезразличните граждани на България
Уважаеми
господин Министър на образованието и науката,
Уважаема
госпожо Началник на РУО-Пловдив,
Уважаема
госпожо омбудсман,
Уважаеми
господин омбудсман,
В
средите на групата (общността) на небезразличните граждани проведохме спешни
консултации и след разгорещено обсъждане решихме да поставим на вниманието Ви
няколко нетърпящи отлагане проблеми. Първият от тях има чисто
нравствено естество, ето за какво става дума:
В
блога на нашия съидейник г-н Ангел Грънчаров тия дни е публикувана интересна
публикация под заглавие:
Кой е отговорен
за престъплението на ония, които попречиха да се родят, т.е. убиха и моите
ненаписани книги?
В нея
се поставят доста важни въпроси от предимно възпитателно и нравствено
естество, които за образователната сфера специално имат, по нашето дълбоко
убеждение, първостепенно, дори фундаментално значение. По тази
причина Ви съветваме да се запознаете внимателно с написаното в този тъй
прочувствен и в някакъв смисъл дори трагичен, в нашето възприятие, текст,
който, да се надяваме, не само може да Ви трогне, но и да Ви подтикне си
направите някои доста закъснели, но все пак потребни изводи. Но не
за това тук ни е думата, щото в коментарите към публикацията на г-н Грънчаров в
блога му се появи нещо изключително многозначително, поразително по
своята безцеремонно-триумфираща наглост, което, забележете, е написано,
убедени сме, от лице, което заема поне учителска длъжност (!!!) в държавно
училище; ето, насладете се на написаното от този мизерник на държавна учителска
служба, на който, простете, сте доверили възпитанието на нашите деца и внуци:
1.)
Допустимо ли е на толкова феноменално злобно същество да се поверява
длъжността учител и възпитател на нашите деца и внуци в,
забележете, държавни образователни учреждения, издържани с нашите данъци?
2.)
Вие лично като отговорни за държавното образование високопоставени длъжностни
лица как оценявате морала на този, простете, "учител" ("учителка"),
давате ли си сметка на какво подобен мизерник (мизерница) или мерзавец
(мерзавка) ще научи нашите деца и внуци? Не потрепвате ли от страх и ужас като
си представите в каква посока този тип ще повлияе на съзнанията на нашите деца
и внуци?!
3.)
Готови ли сте да поемете отговорността за "педагогическите",
"образователни" и най-вече "възпитателни" въздействия,
които това тъй жалко и нещастно същество ще упражни върху душите на нашите деца
и внуци?
4.)
Не смятате ли, че като отговорни високопоставени длъжности лица в образованието
сте длъжни да проучите кое е реално съществуващото или емпирично лице,
позволяващо си тъй нагло да демонстрира своя, простете, "морал",
опетняващ и цапащ българското образование така, че то едва ли скоро може да се
измие от мръсотията, която този или тази другарка всекидневно хвърля върху
него?
5.)
Дали този, простете, "човешки" и "нравствен" изрод,
приютил се на топло в някое българско училище, все пак не трябва да бъде
изваден на светло, щото, представяте ли си, този въпросният изрод нищо чудно да
се окаже, че заема и ръководен пост в образованието, примерно е... директор на
училище или, защо не, "експерт", приютен в някое РУО?! Нескриваната
омраза на това нравствено чудовище към г-н Грънчаров може да
бъде водещият ориентир във Вашите разследвания кое реално съществуващо лице е
написало горния "нравствен" бисер...
6.)
Давате ли си сметка за размерите и мащабите на страшната деморализация,
царяща в нашите родни училища, за която поведението на това нещастно и уродливо
"човешко" същество е само знак и симптом?
7.)
Готови ли сте да поемете отговорността за "нравствената" ситуация, в
която са поставени нашите деца и внуци, щом българското училище в наше време се
намира в такова тежко положение тъкмо в това най-важно, по нашето убеждение,
отношение?
И
много други въпроси могат да бъдат поставени в тази тъй многозначителен
контекст, но понеже тези въпроси могат да бъдат безкрайни, се принуждаваме да
спрем дотук. Пак да ви запитаме за нещо най-важно и фундаментално:
Не
смятате ли, че предложената от нас "кръгла маса" по проблемите на
българското образование е крайно време да започне своята работа?! Вие нима с
поведението си искате да ни убедите, че сте крайни противници на пределно
открития демократичен дебат, за който ние настояваме от години? Наистина, нима
не Ви е неудобно с поведението си, т.е. на дело да показвате, че така силно
мразите демокрацията?
Многоуважаема
госпожо Киркова, ами ако горепредставеното нравствено чудовище работи
в някое пловдивско училище? Вие как изобщо спите при мисълта, че такова
чудовище властва над душите на нашите деца и внуци, които сме Ви ги поверили
все пак не за да им причинявате такава грозна и страшна нравствена
развала?! Въпросите ни към Вас специално са безчет, но предпочитаме да Ви
ги зададем лице в лице на нашата "кръгла маса", затова настояваме:
Кога
предлагате да започне работата на нашата регионална "кръгла маса" по
реалната демократизация и декомунизация на отношенията в конкретните
образователно-възпитателни и личностно-формиращи общности в Пловдив и
Пловдивска област? Съгласна ли сте този път Вие да посочите място, дата и час,
както и да организирате представителството от страна на образователните
общности (учители, ученици, родители, образователни мениджъри), докато от наша
страна ние ще се погрижим за представителството от страна на
гражданите-данъкоплатци? Надяваме се този път да не се мъчите да блокирате осъществяването
на нашата отколешна инициатива, виждате с конкретния пример, който Ви дадохме
по-горе, че нещата вече са нетърпими.
И още
един проблем искаме да поставим на Вашето внимание, той е изразен в публикация
на г-н Грънчаров със заглавие:
Защо учителите
не смеят напълно открито да покажат какво правят с учениците си - и най-вече
как го правят?
В
тази публикация са поставени някои необходими въпроси, към които ние се
присъединяваме изцяло. Ще се радваме да имате добрината да ни отговорите и на
тях по надлежния ред.
Нима не разбрахте, че нашето предложение за постоянно функциониращи
"кръгли маси" по региони, по училища, в мащаба на страната
като цяло е значително по-ефикасна форма на общуване между
властите и нас, небезразличните граждани, отколкото безкрайната ни
кореспонденция, в която ние вече от години комай всеки ден питаме, а Вие също
толкова време постоянно мълчите - или отговаряте така, че ние с пълно основание
започнахме да си мислим, че в МОН и в РУО-тата изглежда работят доста хора,
които все едно са... функционално неграмотни - щото или не разбират какво ги
питаме, или не са изобщо наясно със ситуацията, в която българското училище се
намира, или са такива темерути, че са съвсем безотговорни за ставащото?!
Не
знаем, не можем да си отговорим сами и на тези въпроси и затова ни е така
любопитно да разберем Вие какво мислите по тях. Ще се почувстваме безкрайно
щастливи обаче ако ни отговорите на тия въпроси вече лице в лице, щото наистина
е срамота толкова дълго да се инатите и напълно безсмислено да
стопирате тъй полезната и безкрайно потребната за българското
образование инициатива, наречена от нас "кръгла маса" по
реалната демократизация и декомунизация; нарочно повтаряме наименованието
й, та да Ви втресе за последно - нима толкова силно мразите демокрацията и
особено декомунизацията, че даже и думите им не искате да чувате?!
1 юни 2020 г.
С
УВАЖЕНИЕ: (ЛЮБЕН ВОДЕНИЧАРОВ, упълномощен от групата на
небезразличните граждани да води кореспонденцията с институциите)
Здравейте!
ОтговорИзтриванеКореспонденцията е регистрирана с № 94-2304/ 01.06.2020 г.
Приемна на МОН