До г-жа Ирена Анастасова, Председател на Комисията по
образованието и науката в Народното събрание
До проф. Николай
Денков, Министър на образованието и науката
До г-жа Антоанета Пакова, Началник на
РУО-Пловдив
До инж. Борислав Стаматов, омбудсман на
Пловдив
ЗА СВЕДЕНИЕ: До
г-н Румен Радев, Президент на Република България
До г-н Стефан Янев, Министър-Председател на Република
България
ДО МЕДИИТЕ
НАСТОЯВАМЕ ДА НАКАЖЕТЕ ЗЛОВРЕДНИТЕ ДЛЪЖНОСТНИ ЛИЦА, ОХРАНЯВАЩИ
ПЕЧАЛНОТО СТАТУКВО В ОБРАЗОВАНИЕТО!
Отворено писмо от групата на небезразличните граждани
Уважаема
госпожо Председател на Комисията по образованието и науката в Народното
събрание,
Уважаеми
господин Министър на образованието и науката,
Уважаема
госпожо Началник на РУО-Пловдив,
Искаме
да поставим на вниманието Ви един изключително важен по нашето дълбоко
убеждение проблем: за ситуацията около
възпитанието на младите в свидното ни отечество. С потрес тия научихме, че
по този най-важен проблем в средите на образователната общност комай съвсем не
се мисли – по причина на това, че диалогът между ония, които се самоопределят
като охранители на печалното бюрократично статукво в образованието ни и
творчески мислещите учители-новатори, уви, се оказва невъзможен. Ето наистина
потресаващо свидетелство в тази посока, което предоставяме на Вашето внимание;
то се съдържа в публикация, която открихме в блога на учителя по философия и
гражданско образование, изпъден от образованието и превърнат в дисидент спрямо
официалната система г-н Ангел Грънчаров, ето нейното заглавие:
Възможен ли е диалог с "образователните" бюрократи?!
В тази публикация е публикуван интересен документ,
представящ етап от епичната битка на този новаторски мислещ учител с
охранителите на печалното статукво, битка, която именно завърши с опраскването,
уволнението, изритването и остракирането на г-н Грънчаров от образователната
система; същевременно към този наистина потресаващ (извиняваме се, че толкова
пъти ни се налага да употребим тази дума, но за друга, по-сполучлива, в момента
не ни идва в ума!) документ той привежда линковете към двете статии, които са
предизвикали толкова глупавия и грозен отклик от страна на авторката на
въпросния самодоволен бюрократично-лиричен шедьовър; ето и тук линковете на
тези две статии, в които г-н Грънчаров още в далечната 2012 г. е изложил
възгледите си и е предложил пределно откровен и честен демократичен
дебат по поставените проблеми, който обаче тогава е бил отказан, а малко
по-късно е преждевременно "приключен" именно с
опраскването-уволнението на г-н Грънчаров (явно сюрреалистичната директорка на
пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" е гореща привърженичка на знаменития
сталинов девиз "Есть человека, есть проблема; нет человека -
нет проблемы!"!):
За ефективното
нравствено въздействие върху душите на младите
Как да помогнем
на младите да станат по-добри?
Предлагаме Ви внимателно да изчетете и тези две статии, и
горния документ и да сравните естеството на аргументите на двете страни. По
тази причина смятаме, че тези три документа следва да бъдат възприемани
като органична и неделима част от нашето отворено писмо (прилагаме
пълния им текст към настоящия документ!).
Ще се радваме Комисията по образованието и науката към
Народното събрание, като се запознае с представения в тези документи наистина
потресаващо многозначителен казус, да извика министъра на образованието и
науката (който и да е той тогава!) и да поиска от него доклад за това какво МОН
е направило по решаването на тъй епичния конфликт между учителя-новатор
Грънчаров и изживяващите се като охранители на статуквото сили в образованието
на Пловдив, които вече близо 10 години си позволяват да се гаврят с него,
ползвайки се от безконтролната си и способна на какви ли не беззакония
волунтаристично-административна власт.
Ще се радваме в резултат на проведената по казуса дискусия
г-н министърът на образованието и науката да съобщи и на Комисията, и на нас
какви организационни мерки е взел по озаптяването на въпросните ретроградни,
реакционни, охранителско-анахронични зловредни сили и длъжностни лица, които
организираха и проведоха толкова много напълно недопустими от гледна точка на
закона и на морала разюздани административно-волунтаристични ексцесии.
Дисциплинарното уволнение на бившата Началничка на РУО-Пловдив Иванка Киркова
би следвало да бъде последвано от справедливите наказания (уволнения!) на ония
длъжностни лица, чиито произвол тя години наред закриляше, покровителстваше и
насърчаваше.
22 август
2021 г.
С УВАЖЕНИЕ: Любен Воденичаров,
упълномощен от групата на небезразличните граждани да води кореспонденцията с
институциите
Писмото е с вх. № 44-00-2897/23.08.21
ОтговорИзтриванеКЗД
Здравейте!
ОтговорИзтриванеКореспонденцията е регистрирана с № 94-3952/ 23.08.2021.
Приемна на МОН
Тел.: 02 92 17 760
Жалбата Ви е регистрирана с вх. № 7642/25.08.2021 г.
ОтговорИзтриване--
Благодарим Ви за изпратеното електронно писмо!
Консултации, информация и справки за вече подадени жалби и други въпроси се предоставя всеки работен ден в интервала от 9:00 – 17:00 ч. на телефон:
+ 359 2 8106955.
С уважение,
Приемна на
Омбудсман на Република България
До г-н Любен Воденичаров
ОтговорИзтриванеВ Комисията за защита от дискриминация (КЗД) се получи Ваше писмо от
електронен адрес nebezrazlichnite_grajdani@abv.bg.
Същото e заведено с вх. № 44-00-2897 от 23.08.2021 г. Информирам Ви, че
Комисията за защита от дискриминация е независим специализиран държавен
орган за предотвратяване на дискриминация, защита от дискриминация и
осигуряване на равенство във възможностите.
Съгласно чл. 50 от Закона за защита от дискриминация (ЗЗДискр.),
производството за защита от дискриминация, се образува:
1. по жалба на засегнатите лица;
2. инициатива на комисията;
3. сигнали на физически и юридически лица, на държавни и общински
органи.
Жалбата или сигналът до комисията се изготвят на български език /ако са
написани на чужд език се придружават с превод на български език/ и се
подават писмено. Жалбата или сигнала трябва да съдържат реквизитите,
посочени в чл. 51, ал. 2 от ЗЗДискр.:
1. името или наименованието на подателя;
2. адрес за кореспонденция;
3. изложение на обстоятелствата, на които се основава жалбата или
сигналът, където следва да се изложат кратко, ясно и последователно
факти и обстоятелствата за неравно третиране, като бъде съобразен
императивният характер на чл. 52, ал. 1 от ЗЗДискр. и бъдат изложени
единствено такива, от настъпването на които не са изминали 3 години
(кога, къде, от кого и с какви действия или бездействия на посочените в
жалбата лица е нарушен принципа на равенство в третирането);
4. посочване на база за сравнимост, т.е. друго лице или група от лица,
които са третирани по – благоприятно при сравними сходни обстоятелства;
5. изложение на исканията с оглед компетентността на КЗД, определена в
чл. 47 от Закона за защита от дискриминация;
6. представяне на доказателствата, в подкрепа на твърденията за
дискриминация, съгласно изискванията на чл. 9 от ЗЗДискр. - писмени
документи или посочване на доказателствата, които жалбоподателят или
подателят на сигнала смята, че следва да бъдат изследвани от КЗД (напр.
посочване на лицата, които да бъдат разпитани като свидетели, посочване
на местонахождението на писмени доказателства, намиращи се в трето,
неучастващо в административното производство лице и др.);
7. дата и подпис на лицето, което подава жалбата, или на негов
представител.
Към жалбата или сигнала се прилагат:
1. пълномощно, когато жалбата или сигнала се подават от пълномощник;
2. декларация от жалбоподателя или лицето, подало сигнала, че към
момента на подаване на жалбата или сигнала до Комисията, няма заведено
съдебно дело със същия предмет между същите страни, бланка от която
прилагаме;
3. удостоверение за регистрация и актуално състояние на юридическото
лице;
4. документи и книжа в подкрепа на твърденията в жалбата или сигнала, а
ако не са оригинали – заверени копия от подателя им, други
доказателства.
В жалбата/сигнала трябва да бъде конкретизирано точно срещу кои лица е
ОтговорИзтриваненасочен инициативният документ – имена, длъжност/и, както и други данни,
които биха могли да индивидуализират евентуалния извършител на
нарушението.
Моля имайте предвид, че за да бъде установено дискриминационно
третиране на едно лице, спрямо друго е необходимо да се установи
обективно наличен противоправен резултат за това лице, при упражняването
на някаква дейност или при не извършването на определена дейност и то
именно заради наличен негов признак или няколко признаци от подробно
изброените в чл. 4, ал. 1 от ЗЗДискр.
Моля да съобразите следното: Административните органи действат в рамките
на правомощията си, установени от закона. Компетентността на
административния орган е нормативно признатата способност на даден орган
да издаде определен акт. Компетентността на КЗД е уредена в разпоредбата
на чл. 47 от Закона за защита от дискриминация, където са регламентирани
правомощията, с които разполага в качеството ѝ на специализиран държавен
орган, осигуряващ предотвратяване на дискриминация, защита от
дискриминация и равенство на възможностите.
Жалбата или сигналът могат да бъдат подадени:
1. на място в сградата на Комисията;
2. по пощата на адрес: гр. София, бул. „Драган Цанков“ № 35;
3. по факс: 02/870 84 48;
4. по електронна поща: kzd@kzd.bg, по реда на Закон за електронния
документ и електронните удостоверителни услуги;
5. чрез СЕОС.
Подробна информация за дейността на Комисията за защита от
дискриминация, както и текста на Закона за защита от дискриминация, може
да видите на сайта на КЗД: www.kzd-nondiscrimination.com.
Ако желаете да сезирате Комисията за защита от дискриминация, изпратете
писмена жалба/сигнал, съдържащ/а изискуемите от ЗЗДискр. реквизити.
Tелефон за връзка: 02 807 30 30; 02 807 30 47.
Това съобщение не представлява официална кореспонденция и не е
задължително да представя официалната позиция на Комисия за защита от
дискриминация.
Комисия за защита от дискриминация не поема отговорност за точността или
пълнотата на това съобщение, тъй като то се предава чрез публична мрежа.
Ако подозирате, че това съобщение е било прихванато от друг или е
изменено, моля обадете се на подателя му.