вторник, 25 януари 2022 г.

НИМА СТИГНАХМЕ ДОТАМ, ЧЕ В БЪЛГАРСКИТЕ НАУЧНИ ОБЩНОСТИ АКАДЕМИЧНИЯТ ДУХ ОТДАВНА Е ПОРУГАН, ИЗПЪДЕН И ОТЛЕТЯЛ?

 До проф. д-р Румен Младенов, Ректор на ПУ "П.Хилендарски" - Пловдив

До акад. Николай Денков, Министър на образованието и науката

До г-н Атанас Атанасов, Министър на културата

ДО МЕДИИТЕ


НИМА СТИГНАХМЕ ДОТАМ, ЧЕ В БЪЛГАРСКИТЕ НАУЧНИ ОБЩНОСТИ АКАДЕМИЧНИЯТ ДУХ ОТДАВНА Е ПОТЪПКАН, ПОРУГАН, ИЗПЪДЕН И ОТЛЕТЯЛ?

Отворено писмо от групата на небезразличните граждани


Уважаеми г-н Ректор,

Уважаеми г-н Министър на образованието и науката,

Уважаеми г-н Министър на културата,

Пишем Ви това писмо, защото сме силно обезпокоени от някои очебийни симптоми, показващи тежкото културно, образователно и най-вече нравствено състояние в т.н. академични (университетски) среди, в цялата страна, но в частност и в ПУ "Паисий Хилендарски". Искаме да Ви дадем един от най-изразителните, многозначителните и дори потресаващите примери в това отношение.

В ПУ работи медийната "звезда" проф. Иво Христов, която е цяла загадка как изобщо успява да преподава след като всекиденевно циркулира от медия в медия, изявявайки се като един от най-активните участници в хибридно-пропагандната война, която кагебистко-путинска Русия води срещу България, Европа, Америка и целия цивилизован свят - наред с някои други човешки и нАучни, с извинение, недоразумения (като "журналистът" Петър Волгин, като доцентът Вацев и други подобни проруски активисти на "петата колона" на Русия у нас); въпросният професор дори е станал лице на тази безогледна, арогантна и жестока хибридно-пропагандна война на путинска Русия срещу България и нейния европейски избор на развитие. 

Ние няма да изброяваме тук най-грозните и най-пошлите изяви на таваришч професора Христов, но не можем да не отбележим видното му участие в най-мръсното дело на путинисто-комунистическо-кагебистката пропаганда срещу България, а именно участието му във филма "Болгария тихо умирает", надяваме се имате представа що за гнусотия е този "филм". Също така няма как да се възпрем да не упоменем тъй показателния факт, че г-н професорът се изяви и като най-неуморният пропагандист на "великите постижения" на престъпния комунистически режим в свидното ни отечество, той, сякаш живее на някаква друга планета, обитавана от изродени комунистическо-комуноидни насталгици: той продължава да плещи врели-некипели за "неописуемото щастие", в което били живели жертвите на най-човеконенавистническия режим в световната история, обявен, прочее, съвсем справедливо за престъпен (със закон!) не само от Народното Събрание на България, но и от Европейския Парламент. И прочее, и прочее, и так далее, и тому подобное. 

Ето сега господин - пардон, хиляди извинения! - другарят таваришч професор Христов ден и нощ циркулира по медиите за да обяснява на смаяните зрители, че, видите ли, "лошият Запад" и най-вече "проклетата Америка" искат да нападат "миролюбивия жандарм на прогреса", именно путинска Русия, която, видите ли, нямала друг изход освен да започне "велика битка" за поредното "освобождаване" на Украйна, България и цяла Източна Европа (а в перспектива и целия свят!) от "тиранията на свободата и на демокрацията"; явно за този пропагандист на прословутия "руски", всъщност кагебисто-путинския свят и на "руската правда" (съвпадаща тъкмо с кривдата!) няма никакви спирачки, той не само развратничи със свободата на словото и на изразяването, но е стигнал и до падението, както виждаме и се убеждаваме, да проституира със своята, молим Ви се, "нАучна експертиза", от която, естествено, няма и следа в неговите тъй величави имперско-комунистически гнусотии и простотии. Защо Ви съобщаваме тия неща ли, за които Вие, разбира се, няма как да не сте информирани не по-зле от нас?

Първо, ние, небезразличните граждани, сме потресени не толкова от медийните изяви на "тъй учения професор" (нали си спомняте, че именно той обяви 82% от българите за... дебили, за "тъпанари", и тази дума му е от любимите; да, ние, българите, сме такива явно щото не споделяме неговите "нАучно"-идеологическо-пропагандно-параноично-психопатологични фантасмагории!); та значи нас не ни смущава толкова тази арогантна комунистическо-комуноидна бесовщина, която тресе въпросното емпирическо лице (той ни е съвсем ясен, смятаме, че ако господин, пардон, другарят-таваришч професор наистина вярва в глупостите, които неуморно дърдори пред целокупния ни народ, той тогава явно се нуждае от спешна и квалифицирана психологическа и терапевтична помощ; предполагаме, нощем въпросното лице не може да спи от страх от демокрацията, свободата и цевилизоваността!), да, по този пункт нещата са пределно ясни, но ние сме потресени най-вече от факта, че в т.н. научни, университетски и академични среди НЯМА АБСОЛЮТНО НИКАКВА РЕАКЦИЯ спрямо тъй буйните изяви на побеснелия апологет на путинщината и комунизма!!! Да, ето това е направо потресаващо и то ни говори за страшната човешка и особено идейно-нравствена деградация, която е обхванала тези среди; по нашите представи такова ПОКЪРТИТЕЛНО БЕЗРАЗЛИЧИЕ е недопустимо за социална прослойка, която по дефиниция следва да е блюстителка на истината, на духовността, на цивилизоваността, на справедливостта, на доброто и пр. 

За какво говори, какво показва това СТРАШНО МЪЛЧАНИЕ, с което академично-университетските и научните среди у нас понасят този НРАВСТВЕН РАЗГУЛ на лица, които по дефиниция следва да са срам и позор за такава една възвишена и дори величава по духовните си качества КУЛТУРНА ПРОСЛОЙКА, занимаваща се с най-важното, а именно с образованието, с духовното просветляване и с личностното израстване на младите, на българската младеж?! Предлагаме Ви не просто да помислите над описвания културно-психологически феномен, свидетелстващ именно за НЕТЪРПИМА НРАВСТВЕНА РАЗВАЛА, но и да предизвикате плодотворни дискусии в ръководените от Вас научни, академични и културни общности, които именно могат да изиграят ролята на душевен катарзис, на нравствено очистване и на освобождаване на съзнанията от догмите и табутата, които, по нашето убеждение, са парализирали и блокирали тъй естествената човешка способност за реакция, за несъгласие, за бунт срещу такова нетърпимо проституиране с научността, с академизма, с експертността и пр. Сега разбирате ли на какво се дължи това, че голямата част от българския народ вече не вярва дори и на "експертизите" на такава авторитетна навремето научна общност - каквато беше медицинската общност, каквато бяха навремето лекарите (защото по времето на т.н. "пандемия" мнозина медийни избраници от тази иначе научна общност се държаха по досущ същия начин, по който се държат такива като проф. Христов в областта на "политологията", а именно злоупотребиха с научния си престиж - и го загубиха съвсем справедливо в очите на нас, хората, на нас, гражданите!)?! (Подетата тема е огромна и безкрайно значима, но понеже държим това наше изложение да бъде все пак по-кратко, се въздържаме от по-пълно изложение на позицията си!)

Г-н, пардон, таваришчът професор Иво Христов се изявява всъщност като рудимент на позабравената (все пак сега живеем в третото десетилетие на XXI-я век, а не в 30-те или 50-те години на ХХ-ия век!) комунистическа идеологическа диктатура, да, той точно възпроизвежда в пълния й обем нейните догми, мании и лъжи, т.е. явно съзнанието му се е вкаменило или замръзнало на нивото на онази извратена и пошла пропаганда, от която народът ни страда толкова много десетилетия. На младите това, което дърдори путинско-комунистическо-кагебисткият пропагандист и агитатор таваришч професорът Христов може да изглежда "ново", "супермодерно", "екстравагантно", да, неговите носталгични идеологично-пропагандно-патологични глупости може и да впечатляват и фрапират младите, но сред нас има и по-зрели хора, които добре помним онази нетърпима комунистическо-идеологическа свинщина, на онова грозно блудство със словото и с душите, на което бяхме подложени и на което бяхме жертва толкова години. Всъщност сами разбирате, че "новаторството" ("научното", молим ви се, "новаторство" и дори "авангардността" на таваришч професорът Христов!) ознава само, че той просто притопля ония отдавна прокиснали и затова миришещи на оцет и на мръсни руски партенки идеологическо-пропагандни чорбалаци, буламачи и каши, чиито гробовен дъх ние все още помним - и по тази причина ни и призлява като го доловим в пространството наоколо. Тази е тайната на тъй "великия" медиен успех на въпросните медийно-"звездни" мерзавци, обслужващи тъй усърдно имперския интерес на една злотворна и в исторически и в съвременен план доказано враждебна и душманска на България чуждоземна сила, а това не може да стане иначе ако не бъде тъпкан и поругаван без капка срам автентичният български, национален и най-вече човешки  интерес.

Какво искаме от Вас ли, уважаеми г-н Ректор - и уважаеми г-да министри на образованието и науката и на културата? Ето какво мислим и искаме ние:

Няма да отречете, че с настоящето писмо Ви поставяме превъзходен, изключително интересен казус, поставяме Ви в ситуация, в която, колкото и да мълчите, в крайна сметка ще Ви се наложи да се произнесете, да кажете какво мислите по повод на тъй грозния човешки и "научно-академичен", с извинение, феномен. С интерес ще очакваме Вашия отговор на писмото ни - вълнува ни, не крием, Вашата позиция по поставения важен и прелюбопитен казус. Сами разбирате, че по този начин Ви тестваме - за какво именно ви тестваме, ще се досетите сами, достатъчно сте образовани и интелигентни за да го сторите.

Няма да скрием, че в средите на нашата общност на небезразличните граждани има личности, които, в израз на възмущението си, предлагат ето какво: г-н Ректор, направете нужното и уволнете путинистко-комунистическия пропагандист и антибългарин таваришч професора Иво Христов! Доста спорихме в нашите среди и стигнахме до следното убеждение: какво ще направите, дали ще имате смелостта и достойнството (и нужното уважение към престижа на науката!) и ще намерите сили да изчистите това мръсно петно, лепнало се върху имиджа на Пловдивския Университет зависи само от Вас, зависи, иначе казано, от цялата научна и академична общност на това авторитетно навремето учебно заведение (ако в ПУ все още има свобода и демокрация де, в което, признаваме, за жалост съвсем не сме сигурни!). Може и нищо да не направите, което обаче мигновено ще Ви изобличи, в смисъл, че за Вас моралният проблем, който Ви поставихме, изобщо не съществува, т.е. че Вашият "академизъм" е така специфично побългарен, че нищо не му пречи да търпи и понася гаврите, на които таваришч професорът всекидневно подлага не друго, а тъкмо престижа на ПУ - и на българската наука и академичност изцяло, да, и това следва да се разбере и признае, уважаеми АКАДЕМИК Денков! Нима се е стигнало вече дотам, че в българските научни и академични общности АКАДЕМИЧНИЯТ ДУХ отдавна е потъпкан безцеремонно, поруган е така грозно, че е прокуден и затова е отлетял, по причина на което те са станали единствено алчни за пари, фалшива слава, за кухи титли и за "академично-казармени" пагони, т.е. безогледно кариеристични котерии, кланове, мафии, разбойнически братства или както искате го наречете, изборът на най-точния термин оставяме Вам.

Разберете ни правилно: ние нямаме нищо против емпирическото лице или гражданина Иво Христов, нека това лице да си обича колкото си иска комунизма, таваришч-императора Путин, руския империализъм, нека да мрази колкото си иска Европа, Америка, европейска, сиреч, исконната и автентична България, западната култура, свободата, демокрацията, човешкото достойнство, истината и т.н. Има свобода и лицето Иво Христов (има още едно такова лице с абсолютно същото име Иво Христов, което пък пропагандира интересите на руския империализъм не другаде, а в Европейския Парламент, то е депутат там!) може да обича и да мрази каквото си иска, може да говори каквото си иска, където и какво си иска, да, това е свободата и ние сме убедени демократи, тъй че няма как да му се месим в работите; подчертаваме, като конкретно и обременено от своите умствени и нравствени дефекти емпирическо лице Иво Христов нека да си бъде какъвто и каквото си иска. Но като учен, като професор, като представител на авторитетна научна и академична общност същото това лице няма право да изявява своите ЧИСТО СУБЕКТИВНИ, ПАРТИЙНИ, ИДЕОЛОГИЧЕСКО-ПРОПАГАНДНИ УМСТВЕНИ И НРАВСТВЕНИ ДЕВИАЦИИ И ОТКЛОНЕНИЯ, а е длъжно да следва и спазва НАУЧНИТЕ И АКАДЕМИЧНИТЕ СТАНДАРТИ ЗА ОБЕКТИВНОСТ, АРГУМЕНТТИРАНОСТ, БЕЗПРИСТРАСТНОСТ и т.н., т.е., иначе казано, като учен проф. Иво Христов е длъжен да говори само истината - и да се отвращава от лъжите, от клеветите, от дезинформациите, от фейковете, от пост-истините на хибридно-пропагандната война за умовете, за душите на хората; в това си качество той няма право да ПРОМИВА МОЗЪЦИ или пък да насажда в съзнанията на младите глупостите, тъпотиите и свинщините на комунистическата и на путинско-кагебистката пропаганда! 

Давате ли се сметка, прочее, какво говори проф. Иво Христов на своите студенти, какви жестоки поражения той нанася на съзнанията им, предполагаме, той там още по-цялостно разкрива жалката си и мизерна душевност, сред която непрекъсващо-струящата любов към комунизма е нещо като модус вивенди, център и средоточие, ядро и пр.?! Ние като небезразлични граждани си позволяваме да призовем студентите на проф. Иво Христов и родителите на тези студенти да поискат от ръководството на ПУ този тъй цялостно опорочен в умствено, нравствено и духовно отношение таваришч професор да бъде лишен от правото да преподава не само на тях, а и на всички студенти в страната изобщо. (Лишено от правото да преподава на държащия на научно-академичния си авторитет ПУ лицето Иво Христов може да иде да води семинари и лекции, да произнася папетични речи в клубовете на партии като АТАКА, БСП, ВОЗРОЖДЕНИЕ, РУСОФИЛИ и пр., там той именно ще си е на точното място, а не сред студентите; апропо, давате ли сметка колко милиарда пъти таваришч прафесар Ива Хрыстав е нарушил закона за ДЕПОЛИТИЗАЦИЯТА на академичната дейност и сфера?!) Нещо не пречи въпросното лице да иде да се подвизава в одиозни ченгесарско-милиционерски "научни" и "академични" учреждения като Библиотекарския институт, разните там "СВОБОДНИ УНИВЕРСИТЕТИ" и останалите ПРОДАВАЧНИЦИ НА ФАЛШИВИ ДИПЛОМИ в свидното ни отечество - драги г-н Министър на образованието и науката, докога ще търпите тия гаври с науката и с академизма у нас?!

Това искахме да Ви кажем. Поставихме Ви великолепен казус и очакваме с нескриван интерес Вашите реакции. Благодарим предварително за което! (Надяваме се досещате, че липсата на реакция, т.е. мълчанието, също е реакция - и то още по-ясна и многозначителна?!)

26 януари 2022 г.

С УВАЖЕНИЕ: ЛЮБЕН ВОДЕНИЧАРОВ, упълномощен да води кореспонденцията ни с институциите


ЗАБЕЛЕЖКА: Който подкрепя това отворено писмо, който иска да се присъедини към неговите предложения или искания, може да го направи - като обяви подкрепата си и напише името си в коментар под публикацията!

понеделник, 24 януари 2022 г.

ПРЕДЛАГАМЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ И СЪТРУДНИЧЕСТВО НА ГРАЖДАНИТЕ И ВЛАСТТА С ОГЛЕД ПОДПОМАГАНЕТО НА ПРОМЯНАТА!

Публикуваме за първи път окончателния текст на нашето отворено писмо до областния управител, редактирано, коригирано и допълнено след проведената обществена дискусия по първоначалния текст (в този си вид писмото му бе и изпратено вчера):
 

До г-н Йордан Иванов, областен управител на Пловдив

ЗА СВЕДЕНИЕ: До г-жа Антоанета Пакова, Началник на РУО-Пловдив

ДО МЕДИИТЕ

 

ПРЕДЛАГАМЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ И СЪТРУДНИЧЕСТВО НА ГРАЖДАНИТЕ И ВЛАСТТА С ОГЛЕД ПОДПОМАГАНЕТО НА ПРОМЯНАТА!

Отворено писмо от групата на небезразличните граждани

 

Уважаеми господин Областен управител на Пловдив,

Както се уговорихме на нашата среща, изпращаме Ви с настоящето отворено писмо списък, съдържащ ония проблеми, към които по наша преценка следва да обърне вниманието си областната администрация (с оглед, респективно, да ги представи на вниманието на ония органи на държавната и общинската власт, от които зависи решаването им!). При това искаме да добавим още тук, в началото, и анализа на станалото на срещата и на най-важните проблеми, които предлага г-н Ангел Грънчаров в блога си, на този свой анализ той е дал заглавието Способни ли сме да се учим на демокрация? и това заглавие показва един най-съществен акцент, който заедно трябва да имаме предвид (информираме Ви, че този негов видеокоментар днес, от 12.30 часа ще бъде представен на пловдивската общественост понеже ще бъде излъчен по Пловдивската обществена телевизия). А ето сега и самия списък с проблеми, който, естествено, е незавършен, т.е. непременно следва да се допълва в процеса на нашето взаимодействие, имаме предвид взаимодействието и сътрудничеството на небезразличните граждани и властващите, управляващите:

1.) За нас най-главното, от което винаги следва да изхождаме, е тясното взаимодействие на гражданите и властта, което, предвид тежката ситуация, в която се намира обществото и страната ни, предвид изключително тежките реформи, които предстоят, е основният, дори съдбовно-важният фактор за успешното ни развитие и като общество, и като държава, като страна и като народ; трябва да съзнаваме, че без това ефективно, действено взаимодействие на граждани и управляващи просто няма как да започне да функционира демокрацията ни;

2.) Никой от нас, гражданите и управляващите, няма приоритет, несъмнено предимство на позицията или на възгледа си, т.е. никой от нас не е носител на "истината от последна инстанция" (нека заедно изхвърлим на боклука тъй свещената и съкровена за някои управленци максима "Началството никога не греши!"); напротив, трябва да съзнаваме, че тази тъй потребна ни истина се постига тъкмо в колкото се може по-пълноценния демократичен дебат или диалог между граждани и управляващи, на който трябва да се учим, на който трябва да се обучаваме колкото се може по-старателно; това за нас е фундамент или темел на демокрацията, а именно непрекъснатия, всекидневен ако трябва, диалог и дебат, включително и чрез медиите, в който да се въвличат колкото се може повече граждани и така да се акумулира обществена енергия, подкрепяща усилията на управляващите да променят наистина крайно тежката ситуация, в която се намираме;

3.) Кадрите на възлови ръководни места в администрацията от всички нива, които в годините са доказали своята крещяща недемократичност, т.е. липсата на каквото и да било демократично съзнание, демонстрирали са по екстравагантен начин недиалогичността си, нежеланието да водят диалог с гражданите, т.е. фактически са демонстрирали не друго, а своята непригодност за новите условия и реалности на обществения живот (поривът към функционираща ефективно демокрация и към пределна публичност на дебатите!), следва да бъдат отстранени от своите позиции, следва в най-скоро време да загубят креслата и кабинетите си, за което ви призоваваме да съдействате колкото се може по-енергично; компромисите по този пункт са способни да компрометират правителството на промяната – и то, сакън, да се окаже правителство на... подмяната; "Не наливайте ново вино в стари мехове...", неслучайно е казано това мъдро правило в Свещеното писание;

4.) Понеже главен приоритет на нашата група или общност е образованието (за нас образованието е главната сфера, която следва да бъде реформирана кардинално и поставена на съвършено нови принципи и то колкото се може по-скоро!), и понеже реформата в образователната сфера, т.е. сферата, в която се формира човешкият потенциал на нацията ни, следва да изиграе ролята на двигател или на локомотив на останалите промени (за всички сфери на живота ни се изискват личности с качествено ново, съвременно съзнание, ценности, манталитет и пр., при това този демократичен манталитет следва да е основан върху една наистина добре действаща демократична и правна култура!), то очистването на образователната система от кадри на ръководни позиции (директори на училища, експерти и началници в РУО-Пловдив), робуващи на старите и негодни представи и догми, следва да бъде приоритет, който ще изиграе ролята на детонатор на промяната в тази наистина мухлясала сфера;

5.) По наше убеждение Областната администрация следва да направи нужното централните органи на властта да бъдат активирани колкото се може по-скоро по решаването на задачата, която представихме в последните две точки, и да не отстъпва докато въпросните пречещи на реформата, на реалната, на практическа демократизация кадри не бъдат отстранени;

6.) Според нас залог за ефективната промяна е култивирането (в съзнанията и на управляващите, и на управляваните!) на убеждението, че истинска, действителна промяна не се прави единствено "ОТГОРЕ" и то чрез спускане на инструкции, заповеди, директиви в стил "Другари и другарки, отгоре ни наредиха да се променяме, хайде да изпълняваме, колкото и да не ни е приятно това, последните най-свежи директиви!", не, това е стар подход, съответстващ тъкмо на МИМИКРИЯТА или ИМИТАЦИЯТА на промяна, чрез която именно се запазват старите стереотипи, пагубния стар и недемократичен (АВТОРИТАРЕН) манталитет; истинска, действителна, същностна и качествена промяна се прави винаги "ОТДОЛУ", чрез активирането на гражданите, на тия, които досега бяха жертви на произвола на административно-авторитарно-командната система или модел на властване; за сферата на образованието това означава, че родителите, учениците, учителите, пък и гражданите като цяло, които досега бяхме именно жертвите на произвола на ретроградната и анахронична система, следва да отвоюват свободата си – и да привикнат да действат наистина свободно; САМОУПРАВЛЕНИЕТО или, иначе казано, непосредственото и практическо РЕАЛНО ДЕМОКРАТИЗИРАНЕ на отношенията в конкретните училищни общности, както безброй пъти сме заявявали в наши предишни подобни обръщения до гузно мълчащите предишни властници, следва да стане МОДУС ВИВЕНДИ на новия и кардинално, принципно различен подход; това именно означава да се ОЖИВИ, да се насърчи ЖИВОТА в тази конкретни общности, което пък от своя страна ще спомогне за формирането на ЛИЧНОСТИ, които живеят според нормите на ЖИЗНЕНАТА СТРАТЕГИЯ НА СВОБОДАТА, на свободното съществуване на пълноправни, суверенни, сиреч пълноценно разбиращи живота и свободата индивиди-личности-граждани;

7.) Затова следва да се отприщи ТВОРЧЕСКАТА СЪЗИДАТЕЛНА ЕНЕРГИЯ на намиращите се до този момент под тиранията на образователната бюрокрация ЧОВЕШКИ ОБЩНОСТИ в образованието, да, това именно е тъй потребното ни ОЧОВЕЧАВАНЕ (иначе казано: решително ЛИБЕРАЛИЗИРАНЕ, РЕАЛНО ДЕКОМУНИЗИРАНЕ!) на тия отношения; става дума за мъчителното формиране на НОВ ПОДХОД както в управлението на тези общности, така и най-вече в ОБУЧЕНИЕТО на младите хора, което ще стане именно същност на едно наистина съвременно и качествено ОБРАЗОВАНИЕ;

8.) За жалост, до този момент нито от Комисията по образованието и науката в Народното събрание, нито най-вече от страна на МОН не се говори даже за тази тъй съдбовно потребна ни ФУНДАМЕНТАЛНА ПРОМЯНА в наистина най-важната сфера в живота на обществото ни, което за нас е признак, че стремежът към тази тъй потребна ни и, подчертаваме отново, съдбовно важна промяна явно не е разпространен сред хората, които заемат тези възлови позиции; декларираме, че този път НЯМА ДА ДОПУСНЕМ (както това беше направено в предишните години!) народът да бъде залъгван с някаква половинчата и лъжлива менте-"реформа", под булото на която продължаваше да си процъфтява необезпокоявано от нищо САМОВЛАСТНИЧЕСКОТО ВИСОКОМЕРИЕ И ЕКСТРАВАГАТНИЯ ПРОИЗВОЛ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА БЮРОКРАЦИЯ (директорска, инспекторска, министерска), която именно успя да превърне училищата в ИНКУБАТОРИ НА БЕЗЛИЧНОСТ и на БЕЗЧОВЕЧНОСТ (на ПРОСТАЩИНА), да, превърна ги в ЛЮПИЛНИ НА ПАГУБНО БЕЗРАЗЛИЧИЕ, нещото, срещу което ние сме решени да се борим до последния си дъх; да, този път няма да допуснем такава една ПОДМЯНА!

9.) За установяване на нов подход в административните отношения между областна администрация и общините, за което в разговора ни апелира уважавания г-н Людмил Попов, ние след разговора ни Ви имаме доверие и се надяваме да се справите успешно по този пункт, желаем Ви го; ще се радваме в дейността на областната управа да се възцари нов и наистина демократичен дух!

10.) Сред нас, небезразличните граждани, има голямо безпокойство за невероятния спад, за краха на професионалното образование в Пловдив (а вероятно и в България, но говорим сега за Пловдив); това наше безпокойство е особено силно разпространено сред възпитаници на някогашния ТЕТ Ленин (сега ПГЕЕ), които от доста време ни алармират за тежката ситуация; знаем всички за това как фирмите или бизнеса изпитват остър недостиг на качествено подготвен технически персонал; знаем също за това как сегашни възпитаници на тези училища, в частност на ПГЕЕ "ТЕТ ЛЕНИН" говорят за тъй ниското ниво на обучението по специалните предмети; известно ни е обаче как ръководството непрекъснато говори, отчита и пропагандира "невероятните успехи", да, тази лъжлива пропаганда на мнимите "успехи" е повсеместна, но тя е лесно обяснима; затова, г-н областен управител, предлагаме и инициираме следното: първата дискусия на предлагания от нас демократичен дебат ("кръгла маса"!) с участието на учители, ученици, родители, граждани, директори на училища, образователни експерти в тази област на РУО-Пловдив да бъде посветен именно на обсъждане на този провал и спад на нивото на професионалното образование; настояваме да съдействате за провеждането на този тъй потребен дебат; нека РУО-Пловдив да го организира, да го огласи и да покани представители на различните заинтересовани страни, но да се спазва принципа за свободно участие на всеки, който пожелае и смее да се включи в това обсъждане (понеже мнозина се страхуват, а и немалко хора ще дойдат там именно за да лъжат, т.е. за да изкривяват реалната картина, реалната и то плачевна ситуация; настояваме този дебат да се състои в най-скоро време, да се отпочнат обсъжданията по него колкото се може по-бързо;

11.) Предлагаме да подпомогнете и да насърчите една друга наша инициатива за провеждането на т.н. гражданска инспекция на различни звена в управлението, примерно в образованието, администрациите, включително общинска и пр.; ние като общност или група на небезразличните граждани вече сме провеждали такива граждански инспекции (примерно на ръководството на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ ЛЕНИН"), т.е. именно като граждани, като данъкоплатци, а значи и в крайна сметка като работодатели на въпросните управленци или властници смятаме, че имаме пълното право да посетим съответните длъжностни лица и да им поставим интересуващите ни въпроси, с оглед да получим точна представа за реалната ситуация в менажираната от тях сфера; смятаме, че няма нищо кой знае колко лошо или скандално в тази наша инициатива, въпреки че тя се възприема често точно така; това просто е елементарна, най-простичка форма на граждански контрол на управлението, нещо, което следва да стане най-обичайна практика; така именно, по нашето убеждение, гражданите ще могат да влияят позитивно на властващите, с оглед отстраняване на нередностите и също така с оглед на изобличаването на ония управленци, назначени от предишния мутро-гербовашки режим, които народът нарича "калинки"; настояваме, г-н областен управител, да ни подпомагате в осъществяването на тази страна от осъществяването, от практикуването на нашата тъй важна в настоящите условия роля като граждани – с оглед да побутнем демокрацията ни от мъртвата точка, в която тя се оказа, т.е. за да спомогнем за това тъй потребно на настоящия етап взаимодействие и сътрудничество на гражданите и властта с оглед подпомагането на промяната, и то тази промяна, разбира се, следва да е тъкмо промяна към добро – с цел да проработи най-сетне нашата тъй млада, многострадална и непрокопсала, уви, българска демокрация; надяваме се, че успяхме да Ви убедим, че залог за успеха на промяната е именно това най-съзнателно провеждане на тясното и ефективно взаимодействие и сътрудничество на гражданите и управляващите; ако гражданите си останат безучастни и не подпомогнат (именно "ОТДОЛУ"!) усилията на управляващите, никаква промяна, по нашето дълбоко убеждение, не може да има, всяка промяна и реформа; да, без това действено и практическо взаимодействие-сътрудничество по решаването на конкретни задачи, никаква същностна промяна няма да има, а ако има, тя ще се изроди, ще е промяна не за добро, а в крайна сметка ще влоши положението; настояваме в съвещанията, в които ще участвате на централно ниво със съответните министри да направите нужното за разпространяването на това ново демократично съзнание, понеже ние имаме впечатлението, че то масово не се разбира не само в средите на гражданите, на народа, а не се разбира и от много от управляващите; налага се промяна в съзнанията именно по посока на активирането на гражданите, които следва повече да не са просто сеирджии, вечно недоволни критикари-мърморковци, "дървени" или "кръчмарски", тъй да се рече, "философи", а следва да станат съзнателни участници в промяната, практически подпомагаащи усилията на управляващите – чрез представеното по-горе взаимодействие и сътрудничество (а също така и действен практически контрол от страна на гражданите спрямо властващите!);

12.) Понеже предложихме и на зрителите на Пловдивската обществена телевизия (това беше направено в предаването "На Агората с философа Ангел Грънчаров"; можете да го гледате ето тук: Предаването "На Агората..." от днес, темата беше: Възможно ли е взаимодействие и сътрудничество на гражданите и управляващите?) да внесат свои предложения в това наше писмо до Вас, държим да Ви уведомим, че не само сред нас, но и сред зрителите преобладава убеждението, че е крайно време да бъде решен крайно заплетения и вече епичен казус около тъй несправедливите многогодишни репресии над учителското семейство Грънчарови, проведени и осъществени от престарали се властващи длъжностни лица, обслужващи интересите на банкрутиралия изцяло, корумпиран и дискредитиран изцяло най-вече в правно-морално отношение мутро-гербовашки режим; държим да Ви уведомим, а чрез Вас и съответните органи на централната власт в центъра и тук, в Пловдив, че казуса около учителското семейство Грънчарови показа на цялото ни общество онази страшна деморализация и безогледна корупция в средите на тези управници, довела до това, че в днешно време тъкмо в образованието никой не бива назначаван без "връзки", без протекции, а ако се наложи и без рушвети; да, дори и чистачките в училищата биват назначавани само ако са "от наште" (г-н Грънчаров нагледно доказа това като кандидатства безброй пъти не само за учител по философия и гражданско образование в много пловдивски училища, но като кандидатства за... чистач в СОУ "Черноризец Храбър", да, представете си, той не беше назначен дори и тогава!); стигна се дори дотам, че в много училища в Пловдивска област часовете по философия и гражданско образование се водят от учители-неспециалисти, само и само да не се наложи те да бъдат обявени и за тях да кандидатства безжалостно остракираният от системата учител-демократ и борец за демократизиране на анахроничната система, отстранен от нея тъкмо заради своите свободолюбиви убеждения, заради манталитета си на демократ и правдолюбец; затова настояваме да убедите РУО-Пловдив направи нужното и да преразгледа най-внимателно директорските назначения от предишния 12-годишен период по времето на управлението на мутро-гербоваците, назначаваните тогава "калинки" направиха твърде много зулуми и бели, нанесоха крайно много поражения, примерно те назначаваха за учители все такива, които са именно "от наште", което по нашето дълбоко убеждение е крайно вредно за такава деликатна и фина ДУХОВНА СФЕРА на живота ни каквато е образованието; от само себе си се разбира, че спешно следва учителското семейство Грънчарови да бъде върнато, възстановено на работа в системата на образованието чрез ОТМЯНА ПО АДМИНИСТРАТИВЕН РЕД на репресивните и тъй несправедливи решения на съответните властващи "калинки" – оглед възстановяването на справедливостта и на човещината (как двамата учители ще бъдат възмездени за щетите, понесени в тия многогодишни унижения, е чисто морален въпрос и затова на първо време го оставяме засега на съвестта на извършителите на съответните несправедливости, беззакония и безобразия стига, разбира се, този душевен "апарат" у тях изобщо да съществува, т.е. да не е съвсем увреден!);

Изложихме тук наред с принципните, т.е. истински важните неща и някои по-конкретни предложения (произтичащи по естествен начин от тях!); обаче практическите управленски изводи от казаното за провеждането на подобаващите действия по промяната на тежкото положение оставяме на Вас, изхождайки от съзнанието за несъмнената Ви интелигентност.

Ще се радваме започналия между нас диалог не само да продължи, но и да стане значително по-ефективен! Що се отнася до нас ние имаме и желанието, и намерението да работим именно в тази посока.

С най-добри пожелания за успех и с уважение:

Любен Воденичаров, упълномощен да води кореспонденцията ни с институциите

21 януари 2022 г.



четвъртък, 20 януари 2022 г.

КАКВО ЗА НАС ОЗНАЧАВА ИСТИНСКА, СЪЩНОСТНА, ДЕЙСТВИТЕЛНА ПРОМЯНА - ЗА КОЯТО ЩЕ СЕ БОРИМ ДО ПОСЛЕДНИЯ СИ ДЪХ?


До г-н Йордан Иванов, областен управител на Пловдив

ЗА СВЕДЕНИЕ: До г-жа Антоанета Пакова, Началник на РУО-Пловдив

ДО МЕДИИТЕ

 

КАКВО ЗА НАС ОЗНАЧАВА ИСТИНСКА, СЪЩНОСТНА, ДЕЙСТВИТЕЛНА ПРОМЯНА - ЗА КОЯТО ЩЕ СЕ БОРИМ ДО ПОСЛЕДНИЯ СИ ДЪХ?

Отворено писмо от групата на небезразличните граждани

 

Уважаеми господин Областен управител на Пловдив,

Както се уговорихме на нашата среща, изпращаме Ви с настоящето отворено писмо списък, съдържащ ония проблеми, към които по наша преценка следва да обърне вниманието си областната администрация (с оглед, респективно, да ги представи на вниманието на ония органи на държавната и общинската власт, от които зависи решаването им!). При това искаме да добавим още тук, в началото, и анализа на станалото на срещата и на най-важните проблеми, които предлага г-н Ангел Грънчаров в блога си, на този свой анализ той е дал заглавието Способни ли сме да се учим на демокрация? и това заглавие показва един най-съществен акцент, който заедно трябва да имаме предвид (информираме Ви, че този негов видеокоментар днес, от 12.30 часа ще бъде представен на пловдивската общественост понеже ще бъде излъчен по Пловдивската обществена телевизия). А ето сега и самия списък с проблеми, който, естествено, е незавършен, т.е. непременно следва да се допълва в процеса на нашето взаимодействие, имаме предвид взаимодействието и сътрудничеството на небезразличните граждани и властващите, управляващите:

1.) За нас най-главното, от което винаги следва да изхождаме, е тясното взаимодействие на гражданите и властта, което, предвид тежката ситуация, в която се намира обществото и страната ни, предвид изключително тежките реформи, които предстоят, е основният, дори съдбовно-важният фактор за успешното ни развитие и като общество, и като държава, като страна и като народ; трябва да съзнаваме, че без това ефективно, действено взаимодействие на граждани и управляващи просто няма как да започне да функционира демокрацията ни;

2.) Никой от нас, гражданите и управляващите, няма приоритет, несъмнено предимство на позицията или на възгледа си, т.е. никой от нас не е носител на "истината от последна инстанция" (нека заедно изхвърлим на боклука тъй свещената и съкровена за някои управленци максима "Началството никога не греши!"); напротив, трябва да съзнаваме, че тази тъй потребна ни истина се постига тъкмо в колкото се може по-пълноценния демократичен дебат или диалог между граждани и управляващи, на който трябва да се учим, на който трябва да се обучаваме колкото се може по-старателно; това за нас е фундамент или темел на демокрацията, а именно непрекъснатия, всекидневен ако трябва, диалог и дебат, включително и чрез медиите, в който да се въвличат колкото се може повече граждани и така да се акумулира обществена енергия, подкрепяща усилията на управляващите да променят наистина крайно тежката ситуация, в която се намираме;

3.) Кадрите на възлови ръководни места в администрацията от всички нива, които в годините са доказали своята крещяща недемократичност, т.е. липсата на каквото и да било демократично съзнание, демонстрирали са по екстравагантен начин недиалогичността си, нежеланието да водят диалог с гражданите, т.е. фактически са демонстрирали не друго, а своята непригодност за новите условия и реалности на обществения живот (поривът към функционираща ефективно демокрация и към пределна публичност на дебатите!), следва да бъдат отстранени от своите позиции, следва в най-скоро време да загубят креслата и кабинетите си, за което ви призоваваме да съдействате колкото се може по-енергично; компромисите по този пункт са способни да компрометират правителството на промяната - и то, сакън, да се окаже правителство на... подмяната; "Не наливайте ново вино в стари мехове...", неслучайно е казано това мъдро правило в Свещеното писание;

4.) Понеже главен приоритет на нашата група или общност е образованието (за нас образованието е главната сфера, която следва да бъде реформирана кардинално и поставена на съвършено нови принципи и то колкото се може по-скоро!), и понеже реформата в образователната сфера, т.е. сферата, в която се формира човешкият потенциал на нацията ни, следва да изиграе ролята на двигател или на локомотив на останалите промени (за всички сфери на живота ни се изискват личности с качествено ново, съвременно съзнание, ценности, манталитет и пр., при това този демократичен манталитет следва да е основан върху една наистина добре действаща демократична и правна култура!), то очистването на образователната система от кадри на ръководни позиции (директори на училища, експерти и началници в РУО-Пловдив), робуващи на старите и негодни представи и догми, следва да бъде приоритет, който ще изиграе ролята на детонатор на промяната в тази наистина мухлясала сфера;

5.) По наше убеждение Областната администрация следва да направи нужното централните органи на властта да бъдат активирани колкото се може по-скоро по решаването на задачата, която представихме в последните две точки, и да не отстъпва докато въпросните пречещи на реформата, на реалната, на практическа демократизация кадри не бъдат отстранени;

6.) Според нас залог за ефективната промяна е култивирането (в съзнанията и на управляващите, и на управляваните!) на убеждението, че истинска, действителна промяна не се прави единствено "ОТГОРЕ" и то чрез спускане на инструкции, заповеди, директиви в стил "Другари и другарки, отгоре ни наредиха да се променяме, хайде да изпълняваме, колкото и да не ни е приятно това, последните най-свежи директиви!", не, това е стар подход, съответстващ тъкмо на МИМИКРИЯТА или ИМИТАЦИЯТА на промяна, чред която именно се запазват старите стереотипи, пагубния стар и недемократичен (АВТОРИТАРЕН) манталитет; истинска, действителна, същностна и качествена промяна се прави винаги "ОТДОЛУ", чрез активирането на гражданите, на тия, които досега бяха жертви на произвола на административно-авторитарно-командната система или модел на властване; за сферата на образованието това означава, че родителите, учениците, учителите, пък и гражданите като цяло, които досега бяхме именно жертвите на произвола на ретроградната и анахронична система, следва да отвоюват свободата си - и да привикнат да действат наистина свободно; САМОУПРАВЛЕНИЕТО или, иначе казано, непосредственото и практическо РЕАЛНО ДЕМОКРАТИЗИРАНЕ на отношенията в конкретните училищни общности, както безброй пъти сме заявявали в наши предишни подобни обръщения до гузно мълчащите предишни властници, следва да стане МОДУС ВИВЕНДИ на новия и кардинално, принципно различен подход; това именно означава да се ОЖИВИ, да се насърчи ЖИВОТА в тази конкретни общности, което пък от своя страна ще спомогне за формирането на ЛИЧНОСТИ, които живеят според нормите на ЖИЗНЕНАТА СТРАТЕГИЯ НА СВОБОДАТА, на свободното съществуване на пълноправни, суверенни, сиреч пълноценно разбиращи живота и свободата индивиди-личности-граждани;

7.) Затова следва да се отприщи ТВОРЧЕСКАТА СЪЗИДАТЕЛНА ЕНЕРГИЯ на намиращите се до този момент под тиранията на образователната бюрокрация ЧОВЕШКИ ОБЩНОСТИ в образованието, да, това именно е тъй потребното ни ОЧОВЕЧАВАНЕ (иначе казано: решително ЛИБЕРАЛИЗИРАНЕ, РЕАЛНО ДЕКОМУНИЗИРАНЕ!) на тия отношения; става дума за мъчителното формиране на НОВ ПОДХОД както в управлението на тези общности, така и най-вече в ОБУЧЕНИЕТО на младите хора, което ще стане именно същност на едно наистина съвременно и качествено ОБРАЗОВАНИЕ;

8.) За жалост, до този момент нито от Комисията по образованието и науката в Народното събрание, нито най-вече от страна на МОН не се говори даже за тази тъй съдбовно потребна ни ФУНДАМЕНТАЛНА ПРОМЯНА в наистина най-важната сфера в живота на обществото ни, което за нас е признак, че стремежът към тази тъй потребна ни и, подчертаваме отново, съдбовно важна промяна явно не е разпространен сред хората, които заемат тези възлови позиции; декларираме, че този път НЯМА ДА ДОПУСНЕМ (както това беше направено в предишните години!) народът да бъде залъгван с някаква половинчата и лъжлива менте-"реформа", под булото на която продължаваше да си процъфтява необезпокоявано от нищо ПЪЛНОВЛАСТНИЧЕСКОТО ВИСОКОМЕРИЕ И ЕКСТРАВАГАТНИЯТ ПРОИЗВОЛ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА БЮРОКРАЦИЯ (директорска, инспекторска, министерска), която именно успя да превърне училищата в ИНКУБАТОРИ НА БЕЗЛИЧНОСТ и на БЕЗЧОВЕЧНОСТ (на ПРОСТАЩИНА), да, превърна ги в ЛЮПИЛНИ НА ПАГУБНО БЕЗРАЗЛИЧИЕ, нещото, срещу което ние сме решени да се борим до последния си дъх; да, този път няма да допуснем такава една ПОДМЯНА!

9.) За установяване на нов подход в административните отношения между областна администрация и общините, за което в разговора ни апелира уважавания г-н Людмил Попов, ние след разговора ни Ви имаме доверие и се надяваме да се справите успешно по този пункт, желаем Ви го; ще се радваме в дейността на областната управа да се възцари нов и наистина демократичен дух!

10.) Сред нас, небезразличните граждани, има голямо безпокойство за невероятния спад, за краха на професионалното образование в Пловдив (а вероятно и в България, но говорим сега за Пловдив); това наше безпокойство е особено силно разпространено сред възпитаници на някогашния ТЕТ Ленин (сега ПГЕЕ), които от доста време ни алармират за тежката ситуация; знаем всички за това как фирмите или бизнеса изпитват остър недостиг на качествено подготвен технически персонал; знаем също за това как сегашни възпитаници на тези училища, в частност на ПГЕЕ "ТЕТ ЛЕНИН" говорят за тъй ниското ниво на обучението по специалните предмети; известно ни е обаче как ръководството непрекъснато говори, отчита и пропагандира "невероятните успехи", да, тази лъжлива пропаганда на мнимите "успехи" е повсеместна, но тя е лесно обяснима; затова, г-н областен управител, предлагаме и инициираме следното: първата дискусия на предлагания от нас демократичен дебат ("кръгла маса"!) с участието на учители, ученици, родители, граждани, директори на училища, образователни експерти в тази област на РУО-Пловдив да бъде посветен именно на обсъждане на този провал и спад на нивото на професионалното образование; настояваме да съдействате за провеждането на този тъй потребен дебат; нека РУО-Пловдив да го организира, да го огласи и да покани представители на различните заинтересовани страни, но да се спазва принципа за свободно участие на всеки, който пожелае и смее да се включи в това обсъждане (понеже мнозина се страхуват, а и немалко хора ще дойдат там именно за да лъжат, т.е. за да изкривяват реалната картина, реалната и то плачевна ситуация; настояваме този дебат да се състои в най-скоро време, да се отпочнат обсъжданията по него колкото се може по-бързо;

11.) Предлагаме да подпомогнете и да насърчите една друга наша инициатива за провеждането на т.н. гражданска инспекция на различни звена в управлението, примерно в образованието, администрациите, включително общинска и пр.; ние като общност или група на небезразличните граждани вече сме провеждали такива граждански инспекции (примерно на ръководството на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ ЛЕНИН"), т.е. именно като граждани, като данъкоплатци, а значи и в крайна сметка като работодатели на въпросните управленци или властници смятаме, че имаме пълното право да посетим съответните длъжностни лица и да им поставим интересуващите ни въпроси, с оглед да получим точна представа за реалната ситуация в менажираната от тях сфера; смятаме, че няма нищо кой знае колко лошо или скандално в тази наша инициатива, въпреки че тя се възприема често точно така; това просто е елементарна, най-простичка форма на граждански контрол на управлението, нещо, което следва да стане най-обичайна практика; така именно, по нашето убеждение, гражданите ще могат да влияят позитивно на властващите, с оглед отстраняване на нередностите и също така с оглед на изобличаването на ония управленци, назначени от предишния мутро-гербовашки режим, които народът нарича "калинки"; настояваме, г-н областен управител, да ни подпомагате в осъществяването на тази страна от осъществяването, от практикуването на нашата тъй важна в настоящите условия роля като граждани - с оглед да побутнем демокрацията ни от мъртвата точка, в която тя се оказа, т.е. за да спомогнем за това тъй потребно на настоящия етап взаимодействие и сътрудничество на гражданите и властта с оглед подпомагането на промяната, и то тази промяна, разбира се, следва да е тъкмо промяна към добро - с цел да проработи най-сетне нашата тъй млада, многострадална и непрокопсала, уви, българска демокрация; надяваме се, че успяхме да Ви убедим, че залог за успеха на промяната е именно това най-съзнателно провеждане на тясното и ефективно взаимодействие и сътрудничество на гражданите и управляващите; ако гражданите си останат безучастни и не подпомогнат (именно "ОТДОЛУ"!) усилията на управляващите, никаква промяна, по нашето дълбоко убеждение, не може да има, всяка промяна и реформа; да, без това действено и практическо взаимодействие-сътрудничество по решаването на конкретни задачи, никаква същностна промяна няма да има, а ако има, тя ще се изроди, ще е промяна не за добро, а в крайна сметка ще влоши положението; настояваме в съвещанията, в които ще участвате на централно ниво със съответните министри да направите нужното за разпространяването на това ново демократично съзнание, понеже ние имаме впечатлението, че то масово не се разбира не само в средите на гражданите, на народа, а не се разбира и от много от управляващите; налага се промяна в съзнанията именно по посока на активирането на гражданите, които следва повече да не са просто сеирджии, вечно недоволни критикари-мърморковци, "дървени" или "кръчмарски", тъй да се рече, "философи", а следва да станат съзнателни участници в промянатапрактически подпомагаащи усилията на управляващите - чрез представеното по-горе взаимодействие и сътрудничество (а също така и действен практически контрол от страна на гражданите спрямо властващите!);

12.) Понеже предложихме и на зрителите на Пловдивската обществена телевизия (това беше направено в предаването "На Агората с философа Ангел Грънчаров"; можете да го гледате ето тук: Предаването "На Агората..." от днес, темата беше: Възможно ли е взаимодействие и сътрудничество на гражданите и управляващите?) да внесат свои предложения в това наше писмо до Вас, държим да Ви уведомим, че не само сред нас, но и сред зрителите преобладава убеждението, че е крайно време да бъде решен крайно заплтения и вече епичен казус около тъй несправедливите многогодишни репресии над учителското семейство Грънчарови, проведени и осъществени от престарали се властващи длъжностни лица, обслужващи интересите на банкрутиралия изцяло, корумпиран и дискредитиран изцяло най-вече в правно-морално отношение мутро-гербовашки режим; държим да Ви уведомим, а чрез Вас и съответните органи на централната власт в центъра и тук, в Пловдив, че казуса около учителското семейство Грънчарови показа на цялото ни общество онази страшна деморализация и безогледна корупция в средите на тези управници, довела до това, че в днешно време тъкмо в образованието никой не бива назначаван без "връзки", без протекции, а ако се наложи и без рушвети; да, дори и чистачките в училищата биват назначавани само ако са "от наште" (г-н Грънчаров нагледно доказа това като кандидатства безброй пъти не само за учител по философия и гражданско образование в много пловдивски училища, но като кандидатства за... чистач в СОУ "Черноризец Храбър", да, представете си, той не беше назначен дори и тогава!); стигна се дори дотам, че в много училища в Пловдивска област часовете по философия и гражданско образование се водят от учители-неспециалисти, само и само да не се наложи те да бъдат обявени и за тях да кандидатства безжалостно остракираният от системата учител-демократ и борец за демократизиране на анахроничната система, отстранен от нея тъкмо заради своите свободолюбиви убеждения, заради манталитета си на демократ и правдолюбец; затова настояваме да убедите РУО-Пловдив направи нужното и да преразгледа най-внимателно директорските назначения от предишния 12-годишен период по времето на управлението на мутро-гербоваците, назначаваните тогава "калинки" направиха твърде много зулуми и бели, нанесоха крайно много поражения, примерно те назначаваха за учители все такива, които са именно "от наште", което по нашето дълбоко убеждение е крайно вредно за такава деликатна и фина ДУХОВНА СФЕРА на живота ни каквато е образованието; от само себе си се разбира, че спешно следва учителското семейство Грънчарови да бъде върнато, възстановено на работа в системата на образованието чрез ОТМЯНА ПО АДМИНИСТРАТИВЕН РЕД на репресивните и тъй несправедливи решения на съответните властващи "калинки" - оглед възстановяването на справедливостта и на човещината (как двамата учители ще бъдат възмездени за щетите, понесени в тия многогодишни унижения, е чисто морален въпрос и затова на първо време го оставяме засега на съвестта на извършителите на съответните несправедливости, беззакония и безобразия - стига, разбира се, този душевен "апарат" у тях изобщо да съществува, т.е. да не е съвсем увреден!);

Изложихме тук наред с принципните, т.е. истински важните неща и някои по-конкретни предложения (произтичащи по еествен начин от тях!); обаче практическите управленски изводи от казаното за провеждането на подобаващите действия по промяната на тежкото положение оставяме на Вас, изхождайки от съзнанието за несъмнената Ви интелигентност. 

Ще се радваме започналия между нас диалог не само да продължи, но и да стане значително по-ефективен! Що се отнася до нас ние имаме и желанието, и намерението да работим именно в тази посока.

С най-добри пожелания за успех и с уважение: Любен Воденичаров, упълномощен да води кореспонденцията ни с институциите

21 януари 2022 г.

сряда, 12 януари 2022 г.

Какво ни отговори областният управител на Пловдив?


На което ние отвърнахме ето как:

До г-н Йордан Иванов, Областен управител на Пловдив


Уважаеми господин Областен управител,

Благодарим за тъй бързия и при това положителен отговор на нашето отворено писмо, искащо среща с Вас! Не крием, приятно сме впечатлени: благодарим Ви за тъй приятната изненада! 

Уведомяваме Ви, че предложеният от Вас ден и час ни е удобен, ще се организираме и наши представители ще бъдат в уговорения ден и час в сградата на Областната администрация.

Желаем Ви хубав ден!

С уважение: Любен Воденичаров, упълномощен да води кореспонденцията ни с институциите

Какво ни отговори община Пловдив - по казуса на баба Марийка?

ПРЯК ЛИНК

вторник, 11 януари 2022 г.

КАКВО ПОКАЗВА ФАКТЪТ, ЧЕ ВИСОКОПОСТАВЕНИ РЪКОВОДИТЕЛИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ИНСТИТУЦИЯ У НАС СА ДРЪЗНАЛИ ДА ОБЯВЯТ ЗА "АБСОЛЮТНО НЕКАДЪРЕН" И ДА ИЗГОНЯТ ОТ ОБРАЗОВАНИЕТО ФИЛОСОФА, ЧИЙТО ОБУЧИТЕЛЕН ПОДХОД НАПЪЛНО СЪВПАДА С ПОДХОДА НА СВЕТОВНОИЗВЕСТЕН ХАРВАРДСКИ ПРОФЕСОР?

До г-жа Ирена Анастасова, Председател на Комисията по образованието и науката към Народното събрание

До г-н Красимир Вълчев, Зам-Председател на Комисията по образованието и науката към Народното събрание

До г-н Петър Чобанов, Зам-Председател на Комисията по образованието и науката към Народното събрание

До г-н Пламен Николов, Зам-Председател на Комисията по образованието и науката към Народното събрание

До г-н Христо Петров, Зам-Председател на Комисията по образованието и науката към Народното събрание

До г-н Костадин Костадинов, член на Комисията по образованието и науката към Народното събрание

До г-н Христо Симеонов, член на Комисията по образованието и науката към Народното събрание

До г-н Петър Николов, член на Комисията по образованието и науката към Народното събрание

до г-н Йордан Иванов, областен управител на Пловдив

До акад. Николай Денков, Министър на образованието и науката

До г-жа Антоанета Пакова, Началник на РУО-Пловдив

До инж. Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив

ДО МЕДИИТЕ

 

КАКВО ПОКАЗВА ФАКТА, ЧЕ ВИСОКОПОСТАВЕНИ РЪКОВОДИТЕЛИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ИНСТИТУЦИЯ У НАС СА ДРЪЗНАЛИ ДА ОБЯВЯТ ЗА "АБСОЛЮТНО НЕКАДЪРЕН" И ДА ИЗГОНЯТ ОТ ОБРАЗОВАНИЕТО ФИЛОСОФА, ЧИИТО ОБУЧИТЕЛЕН ПОДХОД НАПЪЛНО СЪВПАДА С ПОДХОДА НА СВЕТОВНО-ИЗВЕСТЕН ХАРВАРДСКИ ПРОФЕСОР?

Отворено писмо от групата на небезразличните граждани

 

Уважаема госпожо Председател на Комисията по образованието и науката,

Уважаеми господа зам.-председатели и членове на Комисията по образованието и науката,

Уважаеми господин Областен управител на Пловдив,

Уважаеми господин Министър на образованието и науката,

Уважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив,

Уважаеми господин омбудсман на Пловдив,


Най-напред държим да Ви уведомим, че на 26 ноември 2021 г. се обърнахме с отворено писмо към училищната общност на ПГЕЕ (то е адресирано до Председателката на Обществения съвет и директорката на училището!), известна в града ни като "ТЕТ ЛЕНИН" и към Вас, госпожо Началник на РУО-Пловдив, за сведение го изпратихме и на г-н Министъра на образованието и науката (то е публикувано в блога ни под заглавието КОЯ Е ИСКРАТА, ОТ КОЯТО ЩЕ СЕ РАЗГОРИ ПЛАМЪКА НА ПРОМЯНАТА В ОБРАЗОВАНИЕТО - И ЩЕ ПОДТИКНЕ ПРОМЯНАТА И В ЖИВОТА НИ?). След като изминаха вече почти 2 месеца държим да Ви уведомим, че до момента нямаме абсолютно никакъв отклик, отзив или отговор на своето писмо (пренебрежението и високомерието от страна на администрацията на ПГЕЕ "ТЕТ ЛЕНИН" е така голямо, че те даже не благоволиха да разпоредят да ни бъде изпратен дори и входящия номер на документа!). Ваш проблем е как да квалифицирате такова едно отношение към жалбите, сигналите, предложенията, апелите и отворените писма на гражданите, но ще се радваме непременно да ни уведомите за Вашата преценка; за нас обаче това е несъмнено доказателство за крещящата недемократичност (и дори антидемократичност!) и за абсолютно недопустимото самозабравяне на ръководството на това държавно учебно-възпитателно и личностно-формиращо заведение или учреждение. Ще се радваме също така да имате добрината да ни уведомите за Ваша реакция по повод на едно такова пределно екстравагантно нарушаване на всички правила и норми за отношение към жалбите, предложенията и сигналите на гражданите от страна на въпросното явно не знаещо на кой свят изобщо живее административно ръководство на това, пак повтаряме, държавно учебно-възпитателно и личностно-формиращо заведение или учреждение. Правете си извода по ето това неизбежно пораждащо се питане: щом това същото държавно учебно-възпитателно и личностно-формиращо заведение или учреждение по този начин си позволява да се отнася към гражданите, т.е. към данъкоплатците и следователно към своите работодатели, то как ли тогава то пък се отнася към учениците, към младите хора, които имат късмета да учат в учреждение, ръководено от такива администратори, от администратори с такива ценности, убеждения и поведение, с извинение?!

На второ място държим да Ви уведомим, че ние, небезразличните граждани, сме наистина потресени от това, за което ни информираха или ни уведомиха две публикации, обнародвани тия дни в блога на нашия активист, именно философа г-н Ангел Грънчаров; това, което имахме възможността да прочетем и също така да чуем (едната е видеозапис на беседа!) в тях, наистина ни потресе дотам, че се чувстваме длъжни да уведомим за тях и Вас; ето заглавията към тези две публикации:



Изпращайки Ви тези две публикации, ние се надяваме, че ще се запознаете най-внимателно с тях, с тяхното съдържание, със смисъла, който неизбежно се поражда в душите благодарение на прочетеното и на чутото, а пък след това ще се радваме, ако споделите с нас тъй естествено породилата се Ваша реакция по повод на чутото и прочетеното (в текстови вид предпочитаме да ни споделите, но защо пък не да споделите реакциите си и във вербален вид, т.е. да ни го съобщите непосредствено, стига, разбира се, най-сетне да благоволите да ни приемете на аудиенция, за която от толкова много време настояваме така често!). И тогава, разбира се, ще се породят твърде много, даже цели поредици от въпроси, на които ще се наложи не само да давате отговор на нас, но и да влезете в открит диалог както с нас, с наши представители, така и с обществеността на град Пловдив, пък и на цялата страна. Тук бихме желали да Ви зададем (като импулс за едно добро начало на предстоящите тъй целебни за душите ни дискусии!) поне ето този въпрос:

КАКВО ПОКАЗВА ФАКТА, ЧЕ ВИСОКОПОСТАВЕНИ РЪКОВОДИТЕЛИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ИНСТИТУЦИЯ У НАС СА ДРЪЗНАЛИ ДА ОБЯВЯТ ЗА "АБСОЛЮТНО НЕКАДЪРЕН" И ДА ИЗГОНЯТ ОТ ОБРАЗОВАНИЕТО ФИЛОСОФА, ЧИИТО ОБУЧИТЕЛЕН ПОДХОД НАПЪЛНО СЪВПАДА С ПОДХОДА НА СВЕТОВНО-ИЗВЕСТЕН ХАРВАРДСКИ ПРОФЕСОР?

Ще се радваме този път Вие сами да инициирате и да ни съобщите деня, мястото, часа на предложената от Вас среща, знаете добре, че от години предлагаме така успешно бойкотирания от предишните ръководства на РУО-Пловдив и на самото МОН демократичен дебат по истински важните въпроси както на образованието в гр. Пловдив, така и в страната ни като цяло. Ние схващаме инициативата на г-н Грънчаров като покана за разговор и за дискусия, ето, с настоящето отворено писмо заставаме зад нея, подкрепяме я безрезервно, ще се радваме и Вие да сторите същото - понеже тази идея наистина е великолепна!

Толкова засега. Останалото, ще ни се да вярваме в това, ще ни се наложи да го кажем пределно откровено в дебатите, които предстоят; и които, убедени сме, въпреки всичко един ден ще станат, ще се осъществят, ще бъдат проведени - въпреки тъй неразумното поведение на някои длъжностни лица, чиито представи за образование, както виждаме, нямат нищо общо със съвременните нужди, подходи, начини за обучение и пр.

12 януари 2022 г.


С УВАЖЕНИЕ:
 Любен Воденичаров, упълномощен да води кореспонденцията ни с институциите

ПРИЛОЖЕНИЯ: Цялото съдържание на цитираните в текста публикации следва да бъде смятано за органична и неделима част от настоящия документ.

четвъртък, 6 януари 2022 г.

НЕ ВИ ИСКАМЕ КОМИСИЯТА ОТ АДМИНИСТРАТОРИ, НАСЪРЧАВАЩА БЕЗОБРАЗНИТЕ МЕДИЙНИ МАНИПУЛАЦИИ ОКОЛО ПАНДЕМИЯТА!

До проф. Асена Сербезова,

Министър на здравеопазването

До г-н Кирил Петков, 

Министър-Председател на Република България

ДО МЕДИИТЕ


НЕ ВИ ИСКАМЕ КОМИСИЯТА ОТ АДМИНИСТРАТОРИ, НАСЪРЧАВАЩА БЕЗОБРАЗНИТЕ МЕДИЙНИ МАНИПУЛАЦИИ ОКОЛО ПАНДЕМИЯТА!

Отворено писмо от групата на небезразличните граждани


Уважаема г-жо Министър,

Уважаеми господин Премиер,

Изпращаме Ви твърде основателен коментар на г-жа Мария Василева (и отзив на друг небезразличен гражданин в нейна подкрепа!) по повод на решението Ви да създадете нов експертен съвет за управление на мерките около пандемията; зад нейния коментар безрезервно застава нашата общност, т.е. приемете коментара й като наша официална позиция

Желаем Ви приятно четене и най-вече по-задълбочено осмисляне на това, което възнамерявате да предприемате по-нататък, намирайки се на своя тъй отговорен пост! А ето и въпросния коментар, съвпадащ изцяло с нашата позиция; и тъй, ето самия текст, пренасяме го и тук в неговия автентичен вид:

Ето какви съвсем верни и справедливи гневни думи е написала г-жа Мария Василева (по повод създаването на нов експертен съвет за пропагандистко манипулиране и за ново параноично истеризиране на "пандемията"!), а по-долу можете да прочетете моя коментар, съдържащ предложение за протестно действие на Общността на небезразличните граждани в подкрепа на нейната позиция:
Мария Василева: Кога ще станат правилни организацията и планирането на работата в тежки за страната ни моменти? На кукуво лято ли?

Един път имахме експертен съвет, който трябваше да ръководи пландемията, но той просъществува броени дни.

На някои явно им отърва началниците на експертите, а не самите експерти да ръководят. Не си взеха бележка докъде я докараха тия назначени началници- администратори, като почнем от първия генерал и заобикалящите го, дето ни плашеха с чували за мъртъвци и стигнем до сегашния министър Сербезова. На хора с общи медицински познания, които не са епидемиолози, се повери епидемията. А на РАЗБИРАЩИТЕ от епидемии и практикуващите тази специалност не се даде дума, камо ли власт да управляват и да спасят българите от смърт.

Ето днес Сербезова, фармацевт министър, събрала пандемична комисия от къде ли не. Но тези, които българският народ обича и уважава, не са поканени. Няма го доктор Мангъров в епидемичната комисия, макар че каквото казва той, винаги се е сбъдвало, защото той е обобщаващия резултатите от науката и практиката. Няма го научния ни работник, занимаващ се цял живот със създаване на ваксини, Андрей Чорбанов, няма го известния професор Лъчезар Аврамов, няма го професор Чавдар Ботев, макар че и двамата лекуват успешно и са високо ценени в чужбина. И доста други с престиж ги няма в спасителната група около Сербезова.

Министър Сербезова,

НЕ ВИ ИСКАМЕ КОМИСИЯТА ОТ АДМИНИСТРАТОРИ! НЕ ЖИВОТА НА БЪЛГАРИТЕ Е ВАШИЯТ ПРИОРИТЕТ!

ДОПУСНАТИ БЯХА МНОГО ГРЕШКИ ОТ ВАШИТЕ ПРЕДШЕСТВЕНИЦИ ПРЕЗ ТЕЗИ ТРУДНИ МЕСЕЦИ! ВИЕ СЪЩО НЯМАТЕ НАШЕТО ДОВЕРИЕ!

НЕ ИСКАМЕ НЕНУЖНИТЕ ВИ МЕРКИ И ГРЕШНИТЕ ВИ ПРОТОКОЛИ ЗА ЛЕЧЕНИЕ.

КОЛКО КОМИСИОННИ ВЗЕХТЕ СРЕЩУ ЖИВОТА НА ХИЛЯДИ БЪЛГАРИ, КОГАТО ГИ ЛЕКУВАХТЕ С АНТИБИОТИЦИ И ГИ ДОКАРВАХТЕ ДО ИНТУБИРАНЕ?
ДОСТА ХОРА СА ЗА СЪД, ЗА ГЕНОЦИД НАД БЪЛГАРСКИЯ НАРОД!

КЪДЕ СТЕ ТРЪГНАЛИ ДА ВЗЕМАТЕ РЕШЕНИЯ, МИНИСТЪР СЕРБЕЗОВА? КОЙ ПО-ТОЧНО ВИ НАЗНАЧИ ЗА МИНИСТЪР?

РАЗБРАХТЕ, ЧЕ НАРОДЪТ СЕ ВДИГА СРЕЩУ ВАС НА 12 ЯНУАРИ И ЗАГОВОРИХТЕ ПАК ЗА ВАКСИНИРАНЕТО КАТО СВОБОДЕН ИЗБОР. И СЪБРАХТЕ ПАНДЕМИЧНА КОМИСИЯ! ЗНАЕМ КОЛКО СТРУВА КОЛЕКТИВНАТА "ОТГОВОРНОСТ"!

А ДО ВЧЕРА ПРАВИХТЕ ВСИЧКО ВЪЗМОЖНО ДА ПЛАШИТЕ И ПРИНУЖДАВАТЕ СЪС ЗЕЛЕНИ СЕРТИФИКАТИ И ТЕСТВАНЕ И ВАКСИНИРАНЕ НА ДЕЦА! ВИЕ И ТЕЗИ НАД ВАС!

НЕ ВИ БИВА ДОРИ ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ЛЕГЛА В БОЛНИЦИТЕ, КАМО ЛИ ЗА СПАСЯВАНЕ НА ЖИВОТИ.

ВЕЧЕ ВСИЧКИ ЗНАЕМ КАКВО СЕ СЛУЧВА И В БОЛНИЦИТЕ! ТАМ ПОЧИНАХА НАШИ БЛИЗКИ, РОДИТЕЛИ И ПРИЯТЕЛИ!

А НЕ МОЖЕ ЛИ ЕДИН ПЪТ ДА СА НАЧЕЛО ЕКСПЕРТИ, А НЕ ПОСТАВЕНИ ЛИЦА?

ДА СЕ ГРИЖАТ ЗА НАС ХОРА, ДА НИ ЛЕКУВАТ ТЕЗИ, КОИТО СЕ ПОДЧИНЯВАТ НА СЪВЕСТТА СИ, А НЕ НА МАТЕРИАЛНИ ИНТЕРЕСИ.

МЕРСИ ЗА ТРУДА, АМА НЯМАШЕ НУЖДА...
Ангел Грънчаров: Напълно вярна, съвсем основателна е тази човешка и гражданска реакция и затова аз предлагам групата на небезразличните граждани да я подкрепи, да застане зад написаното от г-жа Мария Василева - и под формата на отворено писмо, но вече от името на цялата група или общност, да я изпрати на министърката и на Премиера!

Само между другото искам да вметна от свое име, че протестната акция на 12 януари се организира от политическите спекуланти, тарикати и мекерета от АТАК..., пардон, от ВОЗРОЖДЕНИЕ (Росийской империи и Задунайской губернии), на които изобщо не им пука за народа, те имат единствено за задача да провокират безредици и нестабилност. Но спрямо грешките и на това, пък и на което и да било друго правителство ние, гражданите, трябва непременно да реагираме както с протестни писма, каквото ще изпратим от името на Общността на небезразличните граждани, така и с протестни действия. Хубаво е в този смисъл да се разграничим от клакьорите на Костя Копейкин, но да участваме в протеста.

Уважаема г-жо Министър,

Уважаеми господин Премиер,

Ще се радваме да преосмислите цялостната си позиция по управлението на т.н. мерки по управлението на пропагандно-манипулативната кампания около пандемията и на основание на това да започнете да се държите значително по-адекватно - и по-малко лицемерно!

С УВАЖЕНИЕ: Любен Воденичаров, упълномощен да води кореспонденцията ни с институциите

Моралът дали значи нещо за така скандално самоопозорилата се директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин"?

До проф. Галин Цоков, министър на образованието и науката До г-жа Иванка Киркова, началник на РУО-Пловдив   ЗА СВЕДЕНИЕ:   До инж. Любомира ...