неделя, 31 октомври 2021 г.

УПРАВЛЯВАЩИ НА ПЛОВДИВ, НЕ СЪЗНАВАТЕ ЛИ, ЧЕ ВАШЕТО ПОВЕДЕНИЕ ПО КАЗУСА "БАБА МАРИЙКА" Е БЕЗПРЕЦЕДЕНТНА ПРОЯВА НА БЕЗЧОВЕЧНОСТ?!

 

До г-н Здравко Димитров, Кмет на гр. Пловдив

До Старши комисар Димитър Балев, Директор на ОД на МВР - гр. Пловдив

До инж. Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив 

ДО МЕДИИТЕ

 

УПРАВЛЯВАЩИ НА ПЛОВДИВ, НЕ СЪЗНАВАТЕ ЛИ, ЧЕ ВАШЕТО ПОВЕДЕНИЕ ПО КАЗУСА "БАБА МАРИЙКА" Е БЕЗПРЕЦЕДЕНТНА ПРОЯВА НА БЕЗЧОВЕЧНОСТ?!

Отворено писмо от групата на небезразличните граждани

 

Уважаеми г-н Кмет,

Уважаеми г-н Директор на ОД на МВР - гр. Пловдив,

Уважаеми г-н омбудсман на Пловдив,

Точно преди 20 дни Ви представихме ПЛАН ЗА СПАСЯВАНЕ НА ЖИВОТА НА 89-ГОД. БАБА МАРИЙКА, ЗАСТРАШЕНА ДА УМРЕ КАТО КУЧЕ НА УЛИЦАТА ПОРАДИ НЕТЪРПИМОТО БЮРОКРАТИЧНО БЕЗХАБЕРИЕ НА ВЛАСТВАЩИТЕ, но от Ваша страна не последва никаква реакция, пардон, реакцията Ви, както е обичайно, се сведе до ПЪЛНО МЪЛЧАНИЕ (не знаем дали си давате смитка за това, но елементарната логика показва, че мълчанието винаги е многозначително, то е най-многозначителното, т.е. е НАЙ-ГОВОРЕЩОТО НЕЩО в този наш тъй грешен свят!). По тази причина от Вашето толкова красноречиво мълчание ние си правим извода, че за Вас лично изобщо не Ви пука от това, че 89-годишната гражданка на хилядолетния град Пловдив най-вероятно съвсем скоро ще умре от студ на тротоара, където е принудена да живее и да спи по причина на това, че фактически е бездомна (тя, както е известно, беше прогонена от своите съседи-самаряни от собствения й апартамент и след като те публично я заплашиха, че ще влезе в апартамента си "само през техните трупове", тя се уплаши дотам, че вече предпочита да живее на улицата, да спи на тротоара!). Позволяваме си в тази връзка да заявим, че според нас такава една констатация (подчертаваме: че на властите в европейската столица на културата Пловдив изобщо не им пука, че една възрастна бабичка ще умре от студ на тротоара на улицата, където е принудена да живее!) говори за БЕЗПРЕЦЕДЕНТНА ПРОЯВА НА БЕЗЧОВЕЧНОСТ от Ваша страна, щото, оказва се, за Вас отделното човешко същество, в лицето на баба Марийка, явно няма никаква стойност, не значи АБСОЛЮТНО НИЩО! Това, простете, е израз на несъзнаван, предполагаме, но съвсем цялостен и безкомпромисен хитлеризъм-сталинизъм (или ако предпочитате: фашизъм-комунизъм, фашистки комунизъм или комунистически фашизъм, както искате го категоризирайте, същината обаче е една и съща!), да, разсъждавайки трезво, не можем да си позволим да не направим и такъв един извод. Ваш проблем е да сторите нещо, за да ни опровергаете в тези наши разсъждения, но предпочитаме да ни опровергаете с действия, а не на думи, с фалшиви аргументи.

Актуалното положение в момента може да се установи по публикациите в блога на единствения пловдивчанин, който не само се самоизмъчва всеки ден, представяйки си, че баба Марийка още спи на плочките на тротоара, но и се мъчи с нещичко да й помогне, имаме предвид "ненормалния", "лудия" учител, именно философа Ангел Грънчаров, на когото пък, от своя страна, вече 7-ма година властващите в образованието в Пловдив продължават да не го допускат да практикува своята учителска професия, правят това съвсем съзнателно и то същата мярка, за да го накажат най-жестоко, прилагат и към неговата съпруга, също учителка!!! Както и да е, българските учители Грънчаров и съпругата му нека мрат от унижения и от бедност (да им честитим все пак днешния Ден на будителите!), ето обаче какво е положението с баба Марийка, прилагаме тук публикациите в блога на въпросния "луд учител", чиято лудост се изразява най-вече в това, че се трогва от това, че всички ние без да ни пука показваме безчовечността си спрямо баба Марийка:

Докога баба Марийка ще спи на тротоара?


Какъв ли нов урок ни е подготвил Този, който чрез случая на баба Марийка ни изпитва - за да разбере човеци ли сме, що сме?




Толкова. Положението е крайно тежко, наистина се намираме в СИТУАЦИЯ НА ИЗПИТАНИЕ, в която всеки изминал ден се проваляме - затъвайки в тресавището на безчовечността. Ние продължаваме да настояваме да изпълните тъй лесния план по СПАСЯВАНЕТО не толкова на баба Марийка, а на НАШИЯ КОЛЕКТИВЕН ОБРАЗ ЧЕ ВСЕ ОЩЕ СМЕ ЧОВЕЦИ, не знаем дали можете да схванете смисъла на този израз, но си позволяваме да се изразим така.

Спираме дотук. Просто вече нямаме думи да изразим възмущението си от поведението Ви, но понеже сме възпитани, се въздържаме от всякакви квалификации.

1 ноември 2021 г.

С УВАЖЕНИЕ: Любен Воденичаров,

упълномощен от групата на небезразличните граждани да води кореспонденцията с институциите

Какво писмо получихме от Представителството на Европейската комисия в България?

Ето какво писмо от Представителството на Европейската Комисия в България получихме преди два дни. А нашето писмо до Представителството, в отговор на което е горното, е ето това:

НЕ Е ЛИ ВРЕМЕ ДА СТОРИТЕ НЕЩИЧКО С ОГЛЕД ДА СПРЕТЕ НЕДОПУСТИМИТЕ БЕЗЗАКОНИЯ?

събота, 23 октомври 2021 г.

ТЕСТ ЗА КАНДИДАТ-ПРЕЗИДЕНТИ ПОД ФОРМАТА НА ОТВОРЕНО ПИСМО

До кандидат-президентите: 

1. Йоло Димитров Денев 
2. Николай Симеонов Малинов, РУСОФИЛИ ЗА ВЪЗРАЖДАНЕ НА ОТЕЧЕСТВОТО 
3. Росен Пламенов Миленов Иван Стефанов Иванов 
4. Валери Симеонов Симеонов, ПАТРИОТИЧЕН ФРОНТ – НФСБ, БДС РАДИКАЛИ И БНДС ЦЕЛОКУПНА БЪЛГАРИЯ
5. Костадин Тодоров Костадинов, ВЪЗРАЖДАНЕ 
6. Румен Георгиев Радев 
7. Горан Тасев Благоев, НАЦИОНАЛНО ОБЕДИНЕНИЕ НА ДЕСНИЦАТА 
8. Благой Боянов Петревски, БСДД – Български Съюз за Директна Демокрация
9. Марина Орфей Малчева 
10. Александър Трифонов Томов, БЪЛГАРСКА СОЦИАЛДЕМОКРАЦИЯ – ЕВРОЛЕВИЦА
11. Волен Николов Сидеров, АТАКА
12. Боян Боянов Станков-Расате
13. Жельо Николов Желев, ПП ОБЩЕСТВО ЗА НОВА БЪЛГАРИЯ
14. Светослав Емилов Витков, ПП ГЛАС НАРОДЕН
15. Анастас Георгиев Герджиков, ГЕРБ 
16. Луна Йорданова Йорданова 
17. Мустафа Сали Карадайъ, Движение за права и свободи – ДПС
18. Цвета Кирилова Кирилова 
19. Лозан Йорданов Панов 
20. Мария Петрова Колева, ПП ПРАВОТО 21. Милен Василев Михов, ВМРО – БЪЛГАРСКО НАЦИОНАЛНО ДВИЖЕНИЕ 
22. Георги Венелинов Георгиев, БНО 
23, Веселин Найденов Марешки, ВОЛЯ 
ДО МЕДИИТЕ

ТЕСТ ЗА КАНДИДАТ-ПРЕЗИДЕНТИ ПОД ФОРМАТА НА ОТВОРЕНО ПИСМО

от групата на небезразличните граждани

Уважаеми дами и господа кандидат-президенти,

За нас образованието е най-важната сфера на живота в едно общество. По тази причина си позволяваме да Ви изпрътим текста на петиция със заглавие За същинска демокрация в българското образование, която е предложена от учителя по философия и гражданско образование Ангел Грънчаров преди няколко години - и е адресирана до тогавашния президент на Република България г-н Росен Плевнелиев и до тогавашния служебен министър-председател г-н Георги Близнашки  (Петицията е написана и публикувана през далечната вече 2014 г., през м. август, т.е. малко след като г-н Грънчаров, заради демократичните си убеждения, поведение и подход в обучението, е опраскан-уволнен с възпитателно-репресивна цел от училището, в което е работил много години!). Както и може да се предполага тогава и двамата господа, именно Плевнелиев и Близнашки, не са обърнали абсолютно никакво внимание на петицията, независимо от важността на поставения в нея проблем! (Третият адресат тогава, именно служебната министърка на образованието и науката г-жа Румяна Коларова, излишно е да споменяваме, също така, няма как, не е обърнала абсолютно никакво внимание на писмото!)

Сега изпращаме същия този текст до всички Вас. Не крием, че го правим с ясно осъзната изследователска цел; просто Ви правим малък тест, интересува ни Вашата реакция - дали някой изобщо ще реагира и евентуално, ако реагира, как ще реагира. Тази е причината да Ви направим такава една малка проверка на Вашата личност, на Вашите ценности, на Вашето духовно ниво. Тази проверка за нас е изключително значима или важна. Вълнува ни дали изобщо ще се възползвате от шанса, който така великодушно Ви предоставяме. И ще си направим съответните изводи според това кой как е реагирал.

Толкова. Желаем Ви приятно четене и приятно осмисляне на поставения съдбовно важен, по наша преценка, проблем пред свидното ни отечество! 

Желаем също така и успех на всички Вас на предстоящите избори! (Ако Ви е чудно това пожелание при положение, че само един от Вас ще бъде ощастливен като бъде избран за президент, ще се поясним: истинският успех всъщност може да е не непременно да спечелиш изборите, а просто да си останеш честен и достоен човек, нали така?)

23 октомври 2021 г.

С УВАЖЕНИЕ: Любен Воденичаров, упълномощен от групата на небезразличните граждани да води кореспонденцията с институциите

ПРИЛОЖЕНИЕ, ЯВАВАЩО СЕ ОРГАНИЧНА И НЕДЕЛИМА ЧАСТ ОТ ГОРНИЯ ДОКУМЕНТ:

За същинска демокрация в българското образование


До г-н Росен Плевнелиев, Президент на Република България

До г-н Георги Близнашки, Министър-Председател на България

До г-жа Румяна Коларова, Министър на образованието и науката


ОТКРИТО ПИСМО ПОД ФОРМАТА НА ПЕТИЦИЯ

от група ангажирани граждани и дейци на българското образование

 

Уважаеми г-н Президент,

Уважаеми г-н Министър-Председател,

Уважаема г-жо Министър,

Българското образование е в състояние на тежка и при това продължителна, несвършваща криза от десетилетия, която с право може да се нарече и същинска катастрофа; от друга страна погледнато същото може да се определи като гниене - да, тази ужасна развала наподобява агонията. Българското образование, ако можем да прибегнем до една по-изразителна и решителна метафора, отдавна е мъртвец, е труп, който гние, ала няма кой да го погребе. Страшно е да се помисли, но дали пък не се е оказало, че вече имаме вместо разлагащ мъртвец... един кръвожаден вампир, именно вампирясалият призрак на комунизма, който от години смуче ненаситно жизнените и духовните сили и на младите, на учениците, и на учителите, на възпитателите, на нещастните хорица, които се грижат за децата ни - в невъзможните условия на Системата. Да, 10 ноември 1989 г. в сферата на българското образование все още не е дошъл, то продължава да вегетира някъде на нивото на отношенията, характерни за 70-те години на ХХ век. Достатъчно с метафорите, принудени бяхме да прибегнем до тях с оглед да очертаем по-плътно признаците на разрухата и безпътицата, в която българското образование от години тъне - или е изпаднало неслучайно.

Да, Системата по същество още е недокосната от всичките ония епохални "риформи", които бидоха правени в последните 25 години. Тя продължава да е изцяло тоталитарнадирективнакоманднаадминистративна, основана на пълния произвол, на хегемонията и на властовия монопол на образователната бюрокрация. Това, което имаме в българското образование, всъщност е един разлагащ се комунизъм, обогатен с предимствата на ранносредновековния див, вулгарен и варварски феодализъм, поради което всички в тази Система се чувстват като васали или дори като роби - ако изключим вманиачените господари, робовладелците, това са именно директорите, инспекторите, министерските чиновници. Тук имаме статукво, което по духа си отговаря на отношенията, характерни не само за феодализма и робовладелския строй, но дори и за най-ранните стадии на първобитното дивачество, щото робовладението, пък и феодализмът са били що-годе цивилизовани общества.

Принципите на всички изживени и отдавна отречени от човечеството епохи и социални устройства са възкръснали в нашата родна агонизираща Система на образование, чийто Modvs Vivendi, тъй да се рече, е комунистическото презрение към личността и нейната свобода. Тук, г-н Премиер, в скоби казано, ще ни извините, но сме длъжни да отбележим, че решително не споделяме Вашата преценка, че комунизмът, видите ли, бил "прекрасен" или "красив" идеал. Не е така: ние пък, дето го живяхме този пусти комунизъм и още не не можем да се отървем от разсейките, от метастазите на тази болест на обществения организъм, твърдо не щем повече комунизъм! Нищо "красиво" не виждаме в него, да, писна ни от него, драги г-н Премиер на модерна европейска и демократична България!

Г-н Президент, г-н Премиер, г-жо Министър,

Позволете ни да ви запитаме: а вие как изобщо спите като съзнавате, че българското образование е в такова тежко положение? Как изобщо ви хваща сънят? Вие знаете ли, че сте длъжни на постовете, на които сега се намирате по приумица на някакъв хазарт на съдбата, от сутрин до вечер, дето седнете и дето станете, да повтаряте все ето това:

Хора, човеци, българи, граждани: и миг повече не трябва да търпим развалата в българското образование! Давайте да правим нещо, давайте да си запретваме ръкавите и да почваме да работим за промяната към добро! Това, което е, не може да се търпи повече и миг! Давайте да започваме да работим и да помагаме кой с каквото може: законодателите да правят, ако трябва без да спят, денонощия наред, един нов, съвременен и демократичен закон за образованието, основан на свободата на участниците в този процес, именно учители, ученици, родители, граждани, сиреч, всички ние! Нужна ни е демокрация в тази сфера, нима не разбрахте, без същинска демокрация ще загинем: как е възможно да търпите това, драги европейски българи?! Давайте да направим нужното за връщането на свободата в тази по същество духовна сфера - иначе всичко ще отиде по дяволите! Без свобода в сферата на ученето, на възпитанието, на образованието не може, без свобода всичко загива, всичко вехне, всичко бива омъртвявано! Как до този момент още не сме осъзнали този прост факт, че ако продължаваме да търпим изцяло враждебната на свободата казармена и по същество сталинистко-макаренковска съветска система на "образование", нямащо нищо общо със смисъла и идеята, със самото понятие на това що е образование, възпитание, култура, духовност, личностност и пр., ще загинем като едното нищо?! Щото животът не търпи такива природни аномалии, това поне е сигурно.

Учители, молим ви - и това ви съветваме да повтаряте непрестанно, г-да Президент и Премиер и г-жо Министър - бъдете свободни, работете свободно, бъдете личности в истинския смисъл! Молим ви се, недейте да бъдете повече бездушни чиновници: щото ако допускате това, вие сте вредни за младежта, а пък да търпите извратеностите и гаврите на Системата над младите личности е престъпление! Млади хора, ученици - и вие бъдете свободни, работете свободно, учете, занимавайте се с познание, с творчество! Отдайте силите си да се изявите, молим ви се! Иначе нищо не се получава, иначе всичко е гнило, неверно, фалшиво, изопачено, опорочено, неистинско; тогава всичко е менте! Стига толкова, престанете да бъдете прости изпълнители, не търпете повече фалшивото образование само заради пустите хартийки, наречени "дипломи", които, да си признаем, получавате само и предимно като преписвате. Щото отдавна всички знаят, че е глупаво да се учат наизуст, да се зубрят и рецитират баналности, които изобщо не са ви нужни - и които вие самите не сте избрали да учите! И които не отговарят на вашите индивидуални интереси, нали е точно така?

И продължавайте по този смел начин да говорите, без никакви недомлъвки, уважаеми г-н Президент, г-н Премиер, г-жо Министър, ето и това непременно сте длъжни да казвате на най-висок глас и то непрестанно:

Драги чиновници от МОН и от инспекторатите, вий пък умряхте от скука бе: я бегом отивайте в училищата и почвайте да преподавате на учениците, тунеядци неедни! Скъсахте се да вредите и да пречите на учителите-новатори, да потискате всичко ново: не ви ли омръзна да тикате всички учители и ученици в проклетите калъпи на инструкциите и директивите?! Това да не са ви... тухли, а училищата да не са... тухларни фабрики?! Нямаме никаква нужда от идеологически и прочие цербери, това е останка от идеологическата диктатура на комунизма: разпускаме тия безплодни и вредни структури като инспекторатите!

Ало, граждани, що спите като гледате как Системата вреди на децата ви, вий малоумни ли сте бе? Що не се трогнете малко, какви родители сте? Абе вий изобщо на кой свят живеете бе, хора, човеци, българи - освестете се поне малко?! Сега е XXI-ви век - я се събудете малко?! И се трогнете: със своето презряно безхаберие обричате на неуспех, проваляте бъдещето не само на своите деца, но и на страната си бе, дремлювци неедни! Дайте да работим за спешна промяна, щото тая наша България иначе по никой начин няма да я извадим от дълбокото тресавище, в което я натика комунизмът!

Да, г-н Близнашки, комунизмът натика там всичко, той е отговорен за плачевното положение в тази страна, не демокрацията - както най-безсрамно твърдят Вашите бивши съпартийци. Не е истина, че свободата, която имаме след 1989 г., била всичко развалила: свободата не е вредна, тя е целебна, тя всичко умее да лекува. Свободата е алфата и омегата на всичко смислено, що се ражда и живее в едно здраво общество, заслужаващо да се нарича човешко. А нашето общество, уви, е болно не от "прекалена свобода", както ненавиждащите свободата всеки ден крещят, а от липса на свобода, от неразбиране на свободата, от неумение да се ползваме от нейните така величави предимства. Образователната система има тази велика и отговорна мисия да приучи младите да се ползват от тъй сладките плодове на свободата - та да станат свободни и отговорни личности. Личности, мислещи свободно, самостоятелно, творчески, вдъхновено.

С тази най-първа и същностна задача на образованието досегашната система решително не се справя, нещо повече, тя решително показа, че е и неспособна да се справи. Явно принципът, на който тя е построена, е сбъркан, е увреден фундаментално. Коренната и същностна промяна при това положение е една: да се върнем при изворите на живота, при плодоносните извори на дръзновения човешки дух, оплодяван от свободата. Ако не победим, ако не надмогнем ширещото се в нашето общество недоверие към свободата и нейните градивни сили, то ние като общество няма да се отървем от призраците на миналото - и ще дегенерираме, вместо да вървим напред. Това по никой начин не бива да бъде допускано. Време е да осъзнаем, че ХХ с неговите ексцесии отдавна свърши: вече е XXI-ви век, вече е ново хилядолетие! Вече се раждат нови хора, а ние се мъчим да ги натикаме в стари схеми, в стари калъпи - е, не стават така тия работи. Така повече не може да се живее. Съдбовно се нуждаем от промяна, и то не каква да е, е истинска, коренна, същностна, дълбока!

Както и да е, това именно или нещо подобно, но в този дух, вие ще трябва да повтаряте всеки ден по медиите, драги ми г-н Президент, г-н Премиер, г-жо Министър. И не само да говорите, ами и да работите, да действате, да призовавате всички българи към действия, към труд, към пълноценен живот, основан на свободната инициатива и творчеството. Призоваваме ви да правите това защото вашият глас ще се чуе, а нашият изобщо не се чува: никой и не ще да чуе нашия глас.

Та ако от утре не започнете постоянно да говорите, че тежкото положение в българското образование е най-големият, най-опасен, най-тежък, съдбовно важен проблем на България, то това ще означава, че вие самите ставате съучастници в представеното тук най-тежко престъпление срещу бъдещето на нацията. Ставате съучастници в престъпление, което застрашава не просто националната сигурност на страната, а самото й съществуване: обрича я на пълна развала, на абсолютен банкрут. Щото и децата знаят, че от образованието, от подготовката, от жизнеустойчивостта на човешкия, на личностния фактор в едно общество зависи всичко останало. Какви управници сте вие ако продължавате да мълчите тъкмо по най-важните въпроси: докога, кажете, ще мълчите?! Или ще говорите с половин уста, казионно, сухо, "деликатно", сакън, да не обидим... филанкишията! Аман от безхаберие: като сте се хванали да управлявате ще си гледате работата както трябва, ще мислите, ще определяте приоритети, ще работите неуморно по тяхното осъществяване, няма да ни занимавате с глупости, че дяволите ще ви вземат!

Това в основни линии искахме да ви кажем. Казахме най-главното, същината. Другото са подробности. В живота на нашата страна трябва да настъпи кардинален поврат към истински важните и съдбовно значими неща, на първо място сред които и образованието, възпитанието на децата, на младите хора на България. Ето, иде предизборна кампания, Вие, настоящите управници, сте длъжни да й зададете такъв тон, че проблемите на образованието да излязат решително на най-преден план. Това искаме от вас. Това сте длъжни да сторите. Постарахме се да ви кажем всичко най-важно по нашата преценка - и при това в една пределно искрена и човечна форма.

А ето ви сега и "гласът на народа", така да се рече, и то в неговия суров, неподправен вид; ето какво казват коментиращите в една чудесна и много откровена дискусия на граждани, учители, а може да има и ученици, също и родители: Учителка от Перник взриви системата: Да преподаваме на учениците е последната ни грижа!. Там е писмото на въпросната учителка, също пределно откровено, до болка откровено, дано някой от вас, г-н Президент, г-н Премиер, г-жо Министър вземе, та се трогне поне малко. Ето ги същите коментари, но оформени по-прилежно, за по-удобно четене: Разтърсваща в своята безпощадна прямота дискусия за катастрофата на българското образование и училище и Продължение на дискусията за катастрофалното положение в образователната сфера на България. Това е. Четете и мислете. И му мислете ако дръзнете да се направите на ударени.

Да се надяваме, че тази своеобразна петиция под формата на Открито писмо все пак ще стигне до адресатите си. И дано не просто прочетете в написаното, но и вникнете в него: надяваме се да се овладеете от нашата тревога, от нашата болка. Дано ви заболи поне малко сърцето като прочетете тази гражданска петиция. Ще видим. То ще се разбере. Не вярваме, ала имаме плаха надеждица. Промяна трябва да има. Тя ще дойде - с вас или без вас все едно. Питайте г-жа Коларова, тя е политолог - да ви каже как стават тия неща в историята.

Има шанс. Важното е да не го проспим. А работите стигнаха до нетърпимост. Вие, господа и госпожо, май не сте го разбрали това, поне не ви е проличало да сте се обезпокоили прекалено силно; ето, ние имахме добрината да ви известим за сериозността на положението. Нетърпимо е! Не може да се чака повече! Престъпление е да се чака и да се мълчи. Ние ви го казваме твърдо, пък вие ако искате се чудете защо сме така твърди. Изборът е ваш. Отговорността - също.

Приятно президентстване, приятно министър-председателстване, приятно министерстване! Мислете му ако се направите и този път на ударени! Щото управниците у нас от години действат според свещените за нашите условия поговорки: "Кучетата си лаят, керванът си върви!", "Като ми пееш, Пенке ле, кой ли ми те слуша!", "Гарван гарвану око не вади!", "Всяко чудо за три дена!" и пр. - да продължаваме ли още? Хайде стига. Казахме предостатъчно. Бъдете здрави!

27 август 2014 г.

С уважение: (подписи)

Ангел Грънчаров, философ

събота, 16 октомври 2021 г.

КАК ВЛАСТВАЩИТЕ ЗАБЪРКВАТ ТЪЙ ВЕЛИКОЛЕПНО ЗАПЛЕТЕНИ КАЗУСИ, ПРЕД СЛОЖНОСТТА НА КОИТО И САМОТО БИТИЕ НЕМЕЕ?

До г-н Стефан Янев, Министър-председател на Република България

До проф. Николай Денков, Министър на образованието и науката

До доц. д-р Диана Ковачева, омбудсман на Република България

До г-жа Антоанета Кръстанова, Началник на РУО-Пловдив

До инж. Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив

ДО МЕДИИТЕ

 

КАК ВЛАСТВАЩИТЕ ЗАБЪРКВАТ ТЪЙ ВЕЛИКОЛЕПНО ЗАПЛЕТЕНИ КАЗУСИ, ПРЕД СЛОЖНОСТТА НА КОИТО И САМОТО БИТИЕ НЕМЕЕ?

Отворено писмо от групата на небезразличните граждани


Уважаеми господин Министър-Председателю,

Уважаеми господин Министър образованието и науката,

Уважаема госпожо омбудсман на Република България,

Уважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив,

Уважаема господин омбудсман на Пловдив,


На 2 окт. 2021 г., т.е. преди две седмици написахме и изпратихме до Вас, г-н Премиер, отворено писмо, озаглавено НЕ Е ЛИ ВРЕМЕ ДА СТОРИТЕ НЕЩИЧКО С ОГЛЕД ДА СПРЕТЕ НЕДОПУСТИМИТЕ БЕЗЗАКОНИЯ?на 15 октомври наша двучленна делегация посети г-жа Антоанета Кръстанова, началник на РУО-Пловдив, на нас ни беше любопитна реакцията й по повод на нашето обръщение, което коректно изпратихме и на нея. С огромна изненада разбрахме и се убедихме, че тя или изобщо не е благоволила да го прочете, или пък го е прочела, но е решила никак да не реагира - понеже междувременно тя получи мощна подкрепа от страна на висшестоящите министерски образователни бюрократи от самото МОН; сюблимно е, че на 6 октомври 2021 г. ние получихме документ от МОН, подписан от г-жа Соня Мелоян (този документ е с дата 16 септември 2021 г., т.е. от София до Пловдив е пътувал половин месец по електронната поща - или просто е написан по-късно, но му е поставена много по-раншна дата!), в този тъй странен документ МОН в лицето на г-жа Мелоян, директор на Дирекция ОК, изцяло оневини апарата на пловдивското РУО по тъй епичния казус на учителското семейство Грънчарови, остракирано по недопустимо беззаконен начин от сферата на образованието (ето този сюрреалистичен бюрократичен шедьовър: Как МОН "отговори" на Министерския съвет или защо чиновниците от МОН си позволяват да лъжат Министерския съвет?), неслучайно сме озаглавили така публикацията, в която го представихме на обществеността (ще се обосновем малко по-надолу). Ситуацията става още по-заплетена защото на 19 септември 2021 г. в наше отворено писмо до г-жа Ирена Анастасова, Председател на Комисията по образованието и науката в Народното Събрание (публикувана в нашия блог под заглавието КАК ЩЕ ПОСТЪПИТЕ СЛЕД КАТО ОСЪЗНАЕТЕ ТЪЙ СКАНДАЛНИТЕ ФАКТИ, ПОКАЗВАЩИ АБСОЛЮТНО НЕСЪСТОЯТЕЛНИТЕ ПРЕДСТАВИ ЗА ОБРАЗОВАНИЕ НА ЕКСПЕРТКАТА КРЪСТАНОВА? ние, както показва заглавието на документа, сме поставили казуса цялостно, понеже, както е известно, г-жа Кръстанова има главна и решаваща роля в многогодишните абсолютно недопустими репресии, осъществявани от самозабравилите се пловдивски властници в образованието. Да оставим мудното, туткаво, тъй незаинтересовано поведение на апарата на МОН по този казус, техните реакции показват, илюстрират това по най-убедителен начин; но г-жа С.Мелоян си позволи с няколко изречения да издаде де факто нещо като "министерско-папска була", не само изцяло оневиняваща пловдивските властници в образованието, но и прокламираща догмата за тяхната едва ли не вечна непорочност и непогрешимост, което, както и да го погледнем, е проява на управленски цинизъм: вие там, гражданите, дето стоите толкова долу, можете да си пишете каквото ви скимне, пишете си, оплаквайте се, жалвайте се, протестирайте ако искате, лайте като кучета, но знайте, че на нас изобщо не ни пука за вас и от вас, нашият властови керван си върви без да ви обръща никакво внимание, или ако ви обръща някакво внимание, то се свежда до това как ние, хората, обръщаме внимание на тъй досадните мухи и комари. Нямало, молим ви се, "нови факти и обстоятелства" по казуса около остракирането на учителското семейство Грънчарови, такива, видите ли, " не били представени", е, на основание на Административнопроцесуалния кодекс, на такива сигнали не трябвало да се обръща никакво внимание; добре де, но това, че г-н Грънчаров и съпругата му, също учителка, непрекъснато подават документи за всяко едно вакантно учителско място по техните специалности, и нито веднъж за последните 4 години не успяха да си намерят работа като учители, не са именно тези уж липсващи, по постоянно възпроизвеждащи се "нови факти и обстоятелства"?! Затова и смятаме, че г-жа Мелоян си позволява да заблуждава дори Вас, уважаеми г-н Министър-председател, а пък поведението й е израз на това, че и г-н Денков като Министър явно няма констрол над съвсем разпищолилилата се, както виждаме, височайша министерска образователна бюрокрация. 

С оглед на това ние, многоуважаема госпожо омбудсман на Председател на КЗД, си позволяваме да посъветваме г-н Грънчаров и съпругата му да се обърнат към Комисията за защита от дискриминация и да заведат там преписка срещу служителите на РУО-Пловдив и на самото МОН, които решително не си изпълняват задълженията и с поведението си, с реакциите си, де факто санкционират и насърчават недопустимите за една правова европейска държава репресии, които властващите бюрократи си позволяват спрямо многострадалното учителско семейство Грънчарови!

И така, на 15 октомври 2021 г. г-н Ангел Грънчаров, съпровождан от учителя Николай Димов, се срещна с г-жа Антоанета Кръстанова, новият Началник на РУО-Пловдив, като идеята на тяхната визита беше да разберат какви са реакциите на г-жа Кръстанова по повод на натрупалите се въпроси (те са вече цяла лавина!), поставени в гореупоменатите наши отворени писма до институциите. За наш потрес се оказа, че г-жа Кръстанова се престори, че изобщо не знае за тях, нещо повече, тя по време на срещата се постара - по един изцяло адвокатски маниер! - да убеждава нашите представители в своята, тъй да се рече, "абсолютна невинност", тя, видите ли, не била с нищо допринесла за двукратното опраскване-уволнение на г-н Грънчаров от безпрецедентно войнствената директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" (която, естествено, никога не би посмяла да си позволи такова едно волунтаристично поведение ако не чувстваше санкцията и закрилата отгоре, т.е. от самата г-жа Кръстанова - и от уволнената вече дисцплинарно бивша Началничка на РУО-Пловдив г-жа Иванка Киркова!). 

Нашите представители не са доловили, не са чули и нотка на съжаление от страна на г-жа Кръстанова за стореното, за безпрецедентното, за скандално безчовечното отношение на властващите представители на образователната администрация; представяте ли ли, тя не долавяла нищо нередно в това 7 (седем!) години едно учителско семейство да бъде държано принудително безработно, без средства за съществуване, в най-унизителни условия на живот; не, нямало нищо, за което г-жа Кръстанова да съжалява, представяте ли си що значи това?! Втрещеният г-н Грънчаров (той, въпреки преживяното, продължава да бъде вдъхновен изследовател на човешката психопатология, защото в наше време, за жалост, точно така може да се определи, както забелязвате, състоянието на нашата човечност!) многократно е помолил г-жа Кръстанова да има добрината публично да заяви тези свои оценки, поканил я е да дойде и в предаването "На Агората с философа Ангел Грънчаров", едно ярко полемично и дискусионно предаване на Пловдивската обществена телевизия, но г-жа Кръстанова, видите ли, е заявила, че никога няма да дойде да разговаря публично с него и то пък в предаване, което водещият е той. Тя един вид, представяте ли си, явно се чувства "обидена" от него само защото той има достойнството да си защищава правата; да, тук става дума за неговите конституционно гарантирани човешки права на труд, на достоен живот, на свободно изразяване на позиция, ето точно по този пункт, забележете, г-жа Кръстанова е сметнала за нужно да покаже презрението си спрямо г-н Грънчаров, а нека не забравяме, че тя е дългогодишна експертка именно по гражданско образование, по философия, по религия даже! (В такъв момент не знаем с коя ръка да започнем да се кръстим, толкова потресаващо е такова едно поведение, но самата г-жа Кръстанова, явно, изобщо не забелязва нетърпимото противоречие, което именно илюстрира правотата на г-н Грънчаров, който многократно е писал в своите статии и книги за образованието, че представителите на властващата министерска образователна бюрокрация явно не живеят в нашия тъй грешен, но иначе все пак чудесен земен и действителен свят, техните съзнания, безспорно, обитават някакви имагинерно-ирационални райски бюрократични селения, в които всичко е тъкмо наопаки на... реалното, на истинското, на действителното; оказва се, че властта наистина е подобна на силен наркотик, пък когато тя се упражнява десетилетия, както е в случая с г-жа Кръстанова, сами си правете сметка какви са неговите нелечими поражения!). 

И тъй, г-жа Кръстанова, явно чувствайки (и де факто признавайки!) крещящата си неадекватност, решително не желае да излезе пред обществеността, пред гражданите и открито да изрази своите разбирания и позиции; тя явно смята, че е нормално нашият многогодишен (предимно епистоларен!) дебат да протича по този толкова неподходящ начин, а именно далеч от очите и ушите на обществеността, на гражданите - което илюстрира и отношението към демокрацията на тази видна и дългогодишна началничка на всички до един пловдивски учители по философия, по гражданско образование и по религия! Надяваме се, уважаеми дами и господа, сами да разберете доколко нейното поведение е в пълно противоречие с тъй близките до ума стандарти за едно нормално демократично и образовано (културно, възпитано, това значи и човечно!) поведение - и коя ли е причината за този непостижим абсурд?! Дали пък душата на г-жа Кръстанова, намираща се под омаята на тъй силния властови наркотик, изобщо има някакво отношение към ставащото в нашия тукашен, затънал в пороци, нравствена развала и грехове действителен свят?

Г-жа Кръстанова и доведеният от нея неин служител са се постарали в тази среща да твърдят, че според тях няма никакви основания за каквото и да било безпокойство, даже и това, че вече две години образователната система де факто е парализирана и блокирана (заради пандемичната истерия-параноя!), даже и това, че колапсът и катастрофата в нея вече са известни дори и на котките на улицата, у тях, молим Ви се, всичко това не предизвиквало никакви безпокойства?! Г-жа Кръстанова, на прекия въпрос Как така г-н Грънчаров, 34 години работил в българското образование, изведнъж се оказа "напълно некадърен" и "изцяло неспособен" да бъде учител?, си позволи да заяви, че неговото свободомислие и правдолюбие, видите ли, било несъвместимо със... "стандартите на българското образование", очевидно за нейната представа в българското образование няма място нито за свободолюбиви, нито за правдолюбиви личности!!! И в същото време тя, видите ли, е заявила, че всички български учители били имали "нужната свобода", били имали "голяма свобода", разбира се, условието да имат тази свобода е да бъдат "от наште", т.е. представите им за свобода да са скромни, да не кажем мизерни; за нея явно свободата е допустима само когато е "единствено правилно разбрана", т.е. е "свобода" на покорния, на послушния, на изпълнителния, на безусловно верния на противочовешката административна система типов, иначе казано, безличен учител, не чувстващ и не съзнаващ даже униженията - и премащ ги за нещо "напълно естествено"!

Въз основа на казаното по-горе ние, небезразличните граждани, отново заявяваме, че не само съзнанието на г-жа Кръстанова, не само съзнанието на г-жа Стоянка Анастасова (многострадалната, но въпреки това тъй агресивно войнствена директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин"), не само съзнанието на г-жа Соня Мелоян, изцяло солидарна с тях, но и голяма част от съзнанията на служителите на апарата на МОН (примерно съзнанието на тъй скандално проявилия се г-н Коста Костов, върховният началник на философите в системата на МОН!) са поразени от вируса на бюрократичното единонемислие, което ги прави напълно неадекватни на реалностите на живота, на реалността, на действителността; по тази причина оставяме на Вас, уважеми г-н Министър, да решавате кой е разумният изход от ситуацията, очертана от нашата констатация. Между другото ние продължаваме да чакаме съобщение за деня и часа, в който да се срещнем с Вас и директно да Ви представим нашите искания, щото имаме чувството, че нашите отворени писма изобщо не стигат до Вас, предполагаме, апарата на МОН ги крие от Вас; интересно ни е да разберем колко време български граждани, искащи среща с министъра на една демократична европейска държава, трябва да чакат, за да благоволи той да ги приеме е да разговаря с тях.

Уважаема г-жо Кръстанова, г-н Грънчаров в разговора си с Вас (под формата на устен сигнал!) е описал станалото по време на процедурата за избор на нов учител по философия и гражданско образование в пловдивската ПГТСТ "Гоце Делчев" (описал го е в публикацията под заглавие Нима някой ще дръзне да си помисли, че може да има тъй безумно смел директор, който да се осмели да назначи на учителско място мен, бунтаря-немижитурка?), ще се радваме и нас да известите за резултатите от проверката. Ние сме убедени, че и този път тъй вярната на догмите на системата - и безукорно изпълняваща остракизма (ὀστρᾰκισμός-а) на г-н Грънчаров! - директорка Бойка Борисова е назначила за учител по философия в подведомственото й училище не оня кандидат, който би осигурил най-качествено обучение на учениците, а оня, който най-добре пасва на представите, догмите и каноните на системата за послушен, изпълнителен, безконфликтен учител, иначе казано, за учител, който непременно да е "от наште", т.е. да е учител-мижитурка (позволяваме си да използваме този тъй ярко метафоричен израз на г-н Грънчаров, щото той най-плътно изразява верния смисъл!). В разговора си с него Вие отново сте заявила, че управлението на многострадалната, ала войнствена директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" било "безупречно", просто сте нямала никакъв упрек към нейното епично властване. В тази връзка си позволяваме да Ви запитаме: как във Вашата представа за "безупречно управление" се вмества факта и обстоятелството, че в това клето учебно заведение учениците вече 10 години учат на две смени (при положение, че МОН е наредило навсякъде в страната да се учи на една смяна!) и това да продължава толкова време единствено заради епичния несвършващ ремонт на физкултурния салон и на целия "нов" корпус на училището; кога все пак ще свърши този ремонт, нима 10-11 години са малко на "директорката-строителка", както отколе иронично и подигравателно я наричат и учениците, и учителите, тайничко от нея, разбира се?! 

Прочее, дали този епичен ремонт не продължи толкова дълго защото многострадалната войнствена директорка в същите тия години нямаше друга, по-важна грижа от тази да репресира, да гони, да опрасква, да произвежда компромати за уволненията на учителя по философия и гражданско образование г-н Ангел Грънчаров, който и тогава, пък и до днес, й изнасяше и продължава да й изнася нови и нови уроци, уроци по демокрация, по морал, по достойнство, ала тя все не зацепва, все не схваща: какво е това, дали то не е израз на някаква сюрреалистична директорска "функционална неграмотност"?! Госпожо Кръстанова, последният укор си позволяваме да отправим и Вам, колкото и да ни е неудобно това: нима и Вие не успявате да схванете смисъла на уроците, които и неуморният г-н Грънчаров, пък и ние, от толкова години Ви изнасяме комай всеки ден?! Вие сте причастна към философията, молим Ви се, недейте ни разочарова толкова, просто е нетърпимо противоречието, на което се натъкваме, молим Ви, защите си честта! 

И отидете най-сетне да разговаряте с г-н Грънчаров в неговото предаване, ако трябва, ще ходите там месеци наред докато не си изчистите имиджа, т.е. докато защитите - или не защитите! - позицията си; този е начинът, друг начин не е изобретен! Да, тия неща не стават даже и в съдебната зала (съдът не може да се занимава с неща, които са от компетенността на образователните дейци и институции!), те стават, в условията на работеща демокрация, именно в медиите, пред очите и ушите на гражданите, на народа! Срамота е, че не признавате това, въпреки че като ескперт Вие самата би следвало прекрасно да знаете всичките тези неща! 

Затова не само Ви призоваваме, направо Ви молим да се явите в неговото предаване съвсем скоро, ето, сега по време на предизборната кампания и борба е подходящ моментът; защото г-н Грънчаров преди избори води предавания по напълно аполитични теми, за политика в неговите предавания преди избори не се говори, ето, темата за ситуацията в образованието е прекрасна и напълно подходяща! Ще се радваме в близките 4 седмици, докато трае кампанията, да участвате поне 4 пъти в предаванията на г-н Грънчаров, той има възможността да слее двете си предавания и съвсем свободно и спокойно да разговаря с Вас в продължение на цели два часа! Мислим, че не е нужно повече да Ви убеждаваме в смисъла на това Ваше участие, вярваме, че сама можете да осъзнаете този смисъл - Вашата несъмнена интелигентност е гаранция за това! Убедени сме, че тази евентуална поредица от образователни предавания ще стане запомняща се - и нищо чудно да изиграе ролята на повратен момент не само във Вашата професионална кариера, но и в тъй дългочаканата промяна към добро в пловдивското, а също така и в българското образование! 

Молим г-н Грънчаров да изчака една поне седмица със своята жалба до КЗД - за да видим дали г-жа Кръстанова ще благоволи да дойде в негово предаване; ако тя откаже да дойде в предаването, тогава, разбира се, ще се наложи пак да отговаря, но този път като идва на заседанията на КЗД в София; но, за жалост, тези заседания ще бъдат скрити от обществеността - стига многоуважаемата г-жа Председател на КЗД, предвид огромната обществена значимост на казуса, не разреши тяхното видеозаснемане и излъчване по ПОтв.

Благодарим за вниманието на всички - и за търпението, че изчетохте този некратък документ! Какво да правим като дейците на МОН ни представят и успяват да произведат ("забъркат"!) толкова великолепно заплетени казуси, пред сложността на които даже самото битие немее?!

17 окт. 2021 г.

С УВАЖЕНИЕ: Любен Воденичаров, упълномощен от групата на небезразличните граждани да води кореспонденцията с институциите


ПОЯСНЕНИЕ: Текстът на цитираните в документа публикации следва да се възприема като приложение, органично и неделимо принадлежащо към самият него!


петък, 15 октомври 2021 г.

Какво писмо написа омбудсманът до Началника на Второ РПУ в Пловдив?

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ВОДЕНИЧАРОВ,

По повод подадения по електронната поща на Обществения посредник на територията на община Пловдив Ваш сигнал ( План за спасяване на живота на 89-годишна баба Марийка, застрашена да умре като куче на улицата поради нетърпимото бюрократично безхаберие на властващитевх. № С1-1867-(1)/15.10.2021 г., приложено Ви изпращаме за сведение наше писмо изх. № С1-1867-(1)/15.10.2021 г. до Второ районно управление - Пловдив за предприемане на действия по компетентност.
Приложение: съгласно текста ( в прикачения файл)


С уважение,

ИНЖ. БОРИСЛАВ СТАМАТОВ
И.Д. Обществен посредник на територията на община Пловдив

/АХ


--
Обществен посредник на територията на община Пловдив
тел. 032 600 555; 032 600 554; 032 600 552
www.ombudsman-plovdiv.com

понеделник, 11 октомври 2021 г.

ПЛАН ЗА СПАСЯВАНЕ НА ЖИВОТА НА 89-ГОД. БАБА МАРИЙКА, ЗАСТРАШЕНА ДА УМРЕ КАТО КУЧЕ НА УЛИЦАТА ПОРАДИ НЕТЪРПИМОТО БЮРОКРАТИЧНО БЕЗХАБЕРИЕ НА ВЛАСТВАЩИТЕ



До г-н Здравко Димитров, Кмет на гр. Пловдив

До Старши комисар Димитър Балев, Директор на ОД на МВР - гр. Пловдив

До инж. Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив 

ДО МЕДИИТЕ

 

ПЛАН ЗА СПАСЯВАНЕ НА ЖИВОТА НА 89-ГОД. БАБА МАРИЙКА, ЗАСТРАШЕНА ДА УМРЕ КАТО КУЧЕ НА УЛИЦАТА ПОРАДИ НЕТЪРПИМОТО БЮРОКРАТИЧНО БЕЗХАБЕРИЕ НА ВЛАСТВАЩИТЕ

Предложен от групата на небезразличните граждани

 

Уважаеми г-н Кмет,

Уважаеми г-н Директор на ОД на МВР - гр. Пловдив,

Уважаеми г-н омбудсман на Пловдив,

 

Непростимото бюрократично бездействие съвсем сериозно застрашава живота на 89-годишната баба Марийка, която в студените дни и нощи продължава да живее на улицата и да спи на тротоара – в нашия тъй културен и цивилизован, най-вече човеколюбив европейски град! Както прекрасно знаете, след като тъй добродетелната директорка на Дома за стари хора "Св. Василий Велики" в Пловдив се отърва от тъй досадната своенравна старица и я пусна с чиста непорочна съвест да живее на улицата (да си чупи главата на улицата!), след като управителката на Центъра на психично здраве стори абсолютно същото, след като съседите-самаряни от блока на ул. "Копривщица" 15 посрещнаха "на нож" 89-годишната немощна бабичка (с която водят жестока война повече от 20 години!) и заявиха, че ще я допуснат да живее в своя апартамент само "през своите трупове", то горката баба Марийка беше доведена до състояние повече да не смее и да помисли да заживее отново в своето законно жилище. По тази причина тя се принуди да спи... в хотели, където изхарчи до стотинка парите от пенсиите, натрупали се по време на пребиваването й в психодиспансера и в Дома за стари хора. И след това отново се принуди да спи на тротоара, на улицата, на пейките на автобусните спирки! Да, но дойде студа, започнаха дъждовете и най-вероятно баба Марийка съвсем скоро ще настине и ще умре от пневмония. 

Разбира се, какво е обичайно у нас, около нейния казус възникна превъзходен бюрократичен възел, който явно не може да бъде развързан по никакъв начин. Органите и дръжностните лица на т.н. "Социални грижи" в нашата т.н. "социална държава" си измиват ръцете и заявяват, че нищо не могат да направят, понеже баба Марийка твърдо не желае да живее повече нито в приют за бездомни, нито в Дом за стари хора; по нейните думи там условията били нечовешки (тя живя в последните 2 години в такива учреждения, преди да бъде изпъдена от тях!). Макар упоритата своенравна бабичка очевидно не може да взема смислени и разумни решения за живота си (тя видимо вече сама е заплаха за своя живот!), но органите на т.н. "психиатрична помощ" в свидното ни отечество съвсем компетентно твърдят, че това не е верно, че тя страда само от "лека начална форма на старческа деменция" – и, както казахме, с чиста съвест я пуснаха на улицата да си мре както си поиска. И така, тече вече месец, в който баба Марийка продължава да спи там, на улицата, на тротоара – нищо че вече времето е съвсем студено! И какво да правим при това положение?

В тази ситуация никой, естествено, не се трогна, ако не броим безпокойствата на "съвсем ненормалния", на "хоптен лудия" учител Ангел Грънчаров (щом "нормалното" е да сме безчовечни и изобщо да не се трогваме, че баба Марийка спи в студа на тротоара, очевидно е, че Грънчаров, който се трогва и безпокои за нейното здраве и живот, е напълно луд и е изцяло ненормален!), който на няколко пъти се среща с баба Марийка и се опита да я увещава и убеждава да се съгласи или да отиде да живее в старчески дом, или да надмогне страха си от своите съседи-самаряни и да се върне да живее в апартамента си, намиращ се на улица "Копривщица" 15. Баба Марийка обаче не пожела да се вслуша в неговите думи и в безсилието си и той "вдигна ръце", ето, баба Марийка продължава да спи на тротоара в тия толкова студени дъждовни нощи. Очевидно чакаме момента тя да настине и пневмонията да я вкара в гроба – та всички да си отдъхнем, този ли чудесен момент чакаме всички ние, уважаеми господин Кмет, Уважаеми господин полицейски началник на Пловдив, уважаеми господин пловдивски омбудсман?

Нищо не може да се направи, така ли? Още повече, че собственият син на баба Марийка и нейният внук нищичко не предприемат да помогнат на майка си и на баба си (наистина е потресаващо тяхното поведение, което може да е предмет на изследвания от други институции!). Размишлявайки върху казуса, ние, небезразличните граждани, стигнахме до следния извод, който ви представяме за прегледност и за по-лесно схващане в няколко пункта и под формата на въпроси към всички вас:

1.) След като в сложилата се ситуация животът на баба Марийка е застрашен, дали пък полицията, дето ни пази (както се пее в нейния химн!), не трябва да се задейства - и да я спаси?

2.) Като намери баба Марийка (тя обикновено живее и спи нейде по ул. "Пещерско шосе" и около кръстовището на "Пещерско" с бул. "Васил Априлов"), полицията би могла да я отведе по свой избор на следните места:

а.) в приют за бездомни;

б.) да я върне при тъй благодетелната директорка-самарянка на Дома за стари хора "Свети Василий Великий" и да й обясни, че е крайно безотговорно, дори е престъпно поведение стара, 89-годишна болна жена да бъде пусната да живее и да спи на улицата;

в.) да закара баба Марийка в Центъра за психично здраве на "Пещерско шосе", с оглед учените психиатри отново и отново да осмислят нейното РЕАЛНО психично състояние и да предложат варианти за лечението й и за по-нататъшния й живот;

г.) да закара баба Марийка в жилището й в блока на ул. "Копривщица" 15 и там да опита да убеди нейните тъй войнствено настроени съседи-самаряни да се примирят с факта, че тя има пълното право да си живее в своя апартамент; разбира се, намесата на полицията по този пункт може да повлияе на самата баба Марийка с оглед на това тя да осъзнае, че все пак е по-добре да живее в своето жилище, отколкото да спи на улицата, в студа и в дъжда, а скоро ще почне да вали и сняг.

3.) Полицията следва отново да извика тъй безотговорните син и внук на баба Марийка и най-твърдо да им заяви, че в този наш шибан живот има нещо, наречено "морал", без което животът ни е напълно невъзможен, а според повелите на този морал синът трябва да се грижи за майка си, която го е родила и отгледала от "парче месо" и пр.

Това простичко решение предлагаме ние. Ще се радваме г-н Кметът и г-н омбудсманът да помогнат на г-н Началника на полицията да направи нужното щото този простичък план за спасяването на живота на баба Марийка да бъде задвижен и реализиран най-после, и то непременно преди баба Марийка да е издъхнала там нейде в студа, на тротоара, в нашия тъй културен, цивилизован и ЧОВЕКОЛЮБИВ иначе европейски град Пловдив!

12 окт. 2021 г.

С УВАЖЕНИЕ: Любен Воденичаров,

упълномощен от групата на небезразличните граждани да води кореспонденцията с институциите


сряда, 6 октомври 2021 г.

Как МОН "отговори" на Министерския съвет или защо чиновниците от МОН си позволяват да лъжат Министерския съвет?



Вие как възприемате този "отговор"? Отговаря ли на истината казаното от него? Или някъде чиновничката, написала този отговор, си позволява да лъже? Съвсем скоро очаквайте нашия отговор на "отговора"... 

събота, 2 октомври 2021 г.

НЕ Е ЛИ ВРЕМЕ ДА СТОРИТЕ НЕЩИЧКО С ОГЛЕД ДА СПРЕТЕ НЕДОПУСТИМИТЕ БЕЗЗАКОНИЯ?

До г-н Стефан Янев, Министър-председател на Република България

До г-н Цветан Кюланов, Ръководител на Представителството на Европейската Комисия в България

До проф. Николай Денков, Министър на образованието и науката

До г-жа Антоанета Кръстанова, Началник на РУО-Пловдив

До инж. Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив

ДО МЕДИИТЕ

 

НЕ Е ЛИ ВРЕМЕ ДА СТОРИТЕ НЕЩИЧКО С ОГЛЕД ДА СПРЕТЕ НЕДОПУСТИМИТЕ БЕЗЗАКОНИЯ?

Отворено писмо от групата на небезразличните граждани

Уважаеми господин Министър-Председателю,

Уважаеми господин Ръководител на Представителството на Европейската Комисия в България,

Уважаеми господин Министър образованието и науката,

Уважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив,

Уважаема господин омбудсман на Пловдив,

С огромна изненада, примесена и с известно възхищение (спрямо демонстрирания по този начин потресаващ по непосредствената си безцеремонност морал!) научихме след изпращането на последното ни отворено писмо със заглавие КАК ЩЕ ПОСТЪПИТЕ СЛЕД КАТО ОСЪЗНАЕТЕ ТЪЙ СКАНДАЛНИТЕ ФАКТИ, ПОКАЗВАЩИ АБСОЛЮТНО НЕСЪСТОЯТЕЛНИТЕ ПРЕДСТАВИ ЗА ОБРАЗОВАНИЕ НА ЕКСПЕРТКАТА КРЪСТАНОВА? че г-жа Кръстанова, чието уволнение поискахме, е била... повишена, е станала нов началник на РУО-Пловдив, при това дори и не само временно-изпълняващ длъжността, а и постоянен, което, както и да го погледнем, е феноменално явление, показващо, че властите в свидното ни отечество наистина изобщо не се вълнуват от това как ние, гражданите, оценяваме поведението им. При това положение на нас, естествено, не ни остава нищо друго освен да продължим да се удивляваме на безцеремонността, без капка неудобство демонстрирана от новата власт у нас, имаща претенцията, че (за разлика от старата!) щяла била да има "нов морал", за който обаче установихме по толкова красноречив начин, че е абсолютно същия като безцеремонно наглия и арогантен "морал" на доскорошните ни властелини и господари. 

И тъй, уважаема госпожо Кръстанова, все пак да Ви честитим повишението, издигането, изкачването нагоре в пирамидата на властта, което, сама разбирате, само увеличава отговорностите Ви! Но освен да Ви честитим този Ваш кариерно-професионален успех и растеж, ние се ползваме от случая да Ви кажем и нещо много по-съществено, свързано с това какви изяви се надяваме да имате на новия си пост.

Тия дни имахме възможността да прочетем в блога на г-н Ангел Грънчаров две публикации, ето техните заглавия: В каква международна научно-практическа конференция съм поканен да участвам? и Какво означава да си образован? (Втората публикация съдържа тезисите към доклада, който г-н Грънчаров ще изнесе на пленарното заседание на конференцията, което ще се проведе онлайн на 28 октомври.)

Позволяваме си тук да направим една малка извадка от неговите тезиси, от тезисите на неговия доклад, който ще бъде изнесен пред представителите на международната научна общност (но който много се съмняваме, че ще имате желание и време да прочетете изцяло!):

... Я учитель философии. Всю свою жизнь был таким. Я очень люблю учителствовать. Был учителем и в университете, и в школе. Для меня обучать молодых людей философствованию – это праздник. Настоящий праздник духа и творчества! Так работал больше трех десятилетий. И меня за этого... выгнали из школе и образования, объявив меня "абсолютно неспособным быть учителем"! Унижали как могли, надо было произвести "компроматы" для того, чтобы выгнать меня. Шла настоящая война посредственности против меня, учителя, который совестно работал свое дело. И выполнял свою духовную мисию учителя. Мне запретили быть учителем (я пока еще не в пенсионном возрасте!) и остракировали из образовательной системе. Директоры школ просто не хотят меня – потому что я слишком опасный. Опасный для ихней... необразованности, да, у нас, к сожалению, необразованных, полуобразованных, квазиобразованных, непонимающих что такое образование или имеющих в корне ошибочных взглядов относительно образовании людей занимают руководящие посты в образовательной системе посткоммунистической Болгарии, заслуженно самая бедная страна в Европейском союзе.

Вы не верите, что то, что я вам расказал, вообще возможно? А как возможно было убийство Сократа потерявшими своего рассудка атинянами? Меня за 7 лет унижений и войны не успели убить только потому что сам Бог возмутился и дал мне еще немножко жизнь – чтобы расказать людям правду об образованию. 

Что я и делаю. Вот я расказал вам как думаю, как понимаю образование и что означает быть образованным. Скажу наконец и то, что для меня случившеся со мной в последные 7 лет гонений, обид и унижений – самая высшая награда и самое ценное для меня признание. Потому что на моей голове мои так глупые враги, не зная что делают, поставили, така или иначе, лавры самого Сократа: а разве есть большее признание для философа чем это?!

Разумеется, совершенно незаслуженно это сделали, потому что я не обезумел до такой степени, чтобы сравнивать себя самим Сократом…

Това пише г-н Грънчаров, тук той по своя си маниер, т.е. пределно честно и откровено, разказва болката си, т.е. говори за това как той възприема и чувства гаврите, които беше принуден да понесе. В тази връзка ние пък се чувстваме длъжни да кажем следното: нас, като български граждани, ни е срам да четем такива неща за страната ни, а Вие, уважаеми дами и господа, какво чувствате като ги четете?

В тази връзка искаме да Ви съобщим под формата на въпроси (т.е. ползвайки Сократовия подход!) своите разсъждения по този повод, които ни се ще да сравним някак с Вашите оценки на случващото се, за което ще се радваме сама да ни поканите в своя кабинет и да ни ги съобщите в очите. Нали съзнавате, че ние няма да се откажем от инициативата си за провеждане на ония пределно откровени, честни, благодатни демократични дебати с властващите в пловдивското образование, които предлагаме от години, а пък Вашите предшественички на поста, който сега заемате, също толкова години осуетяваха с какви ли не, кой от кой по-смехотворен, "доводи"? Ето сега какви въпроси нови въпроси Ви поставяме, които ще се радваме и висшите ръководители на образованието и на страната да Ви съдействат да осмислите колкото се може по-основателно, с оглед да получим що-годе задоволителни отговори:

1.) Учителят по философия и гражданско образование, който с Вашата решаваща помощ беше изпъден от образователната система по безкрайно грозен начин (с безкрайно глупавия аргумент, че бил, видите ли, "напълно негоден да е учител"!), бива канен в международни научно-практически конференции по образованието, на които той изнася доклади - как Вие лично оценявате този факт, за какво той Ви говори? Чия оценка на качествата на г-н Грънчаров е меродавна според Вас - Вашата лична оценка (споделяна единствено от многострадалната, но за сметка на това тъй агресивно войнствена директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин"!) или оценката на международната научна общност?

2.) Бихте ли имала добрината да споделите с нас как възприемате тезите за същината и смисъла на образованието, съдържащи се в доклада на г-н Грънчаров, за който Ви информираме с настоящето си отворено писмо? (Ще се радваме да разберем Вашата оценка било в писмен вид, било лице в лице, а ако пък желаете, нищо не пречи - поради пандемичната истерия и параноя! - нашата следваща среща да се състои и проведе онлайн, дистанционно.)

3.) Давате ли си сметка за ония щети (от най-различно естество, преди всичко имащи неизмерима, но точно затова безкрайно значима и ценна чисто духовна природа!), които нанесе на пловдивското и на българското образование това, че в последните 7 години благодарение на тъй безцеремонно грозната злоупотреба с власт, която си позволихте спрямо г-н Грънчаров, този международно признат деец на образованието е лишен от възможността да упражнява своята длъжност, да учителства, да общува с младите хора и да ги обучава да философстват (на Вас това последното Ви се видя твърде "неправилно, нали така?), т.е. да работи все така плодотворно на нивата на българското образование и култура?

4.) Когато в своето аморално упоение от властта Вие не просто изритахте г-н Грънчаров от пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин", но и имахте добрината да му съобщите, че нищо не му било пречело, подобно на Сократ, занапред да започне да учителства и философства на... улицата (на площада!), Вие явно не сте съзнавала какво правите, добре, но ето, минаха вече толкова години, нима умствено-моралният процес във Вашето съзнание все още не е довел до осъзнаването на истинския, на верния смисъл на това, което сте дръзнала тогава да направите и да кажете; та питаме: не е ли време да преоцените своята позиция - и евентуално поне да се извините на г-н Грънчаров за тъй грозната си постъпка?

5.) Понеже до този момент Вие решително не желаете да снемете стигмата върху г-н Грънчаров (да поясним: стигма или στίγμα — знак, клеймо, татуировка, петно, това е публичното неодобрение или дискриминация на даден човек въз основа на забележими социални характеристики, които служат за разграничаването му от останалите членове на обществото) и остракирането (на старогръцки ὀστρᾰκισμός, това е метод за политическа борба, въведен от Клистен; всяка пролет Народното събрание на Атина взима решение да изгони някой опасен гражданин; и котките на улицата вече знаят, че репресиите спрямо г-н Грънчаров, започнати от предишния режим, са изцяло политически мотивирани, а властващите в пловдивското образование просто бяха използвани като инструменти, като маши) на г-н Грънчаров от пловдивското образование и от образователната система изобщо (за което се иска просто едно изявление за снемане на стигмата до училищните директори в града и областта, но Вие това не желаете да го направите, благодарение на което г-н Грънчаров продължава напълно безуспешно да кандидатства за учителско място, което е непростима гавра над него, продължаваща 7 години; ето, напоследък дори и директора на училището в гр. Куклен не желае да му даде мизерните часове - въпреке че е длъжен да ги даде на първия явил се правоспособен кандидат, т.е. позволява си заради стигмата да нарушава и закона!), давате ли си сметка, че по този начин Вашето поведение влиза в пълно противоречие не само с изискванията на правото и закона, но и на човешкия морал?

6.) Във връзка с горното се налага да запитаме: все пак, във връзка с казаното по-горе склонна ли сте да размислите или да преоцените поведението си и да снемете стигмата и остракирането на г-н Грънчаров - или ще продължите да наблюдавате безстрастно гаврите върху него и неговото семейство (знаем добре, че заради него същата стигма и същото остракиране е наложено и върху неговата съпруга, също учителка, тя също години наред не може да си намери работа по абсолютно същите причини!), което на нас ни показва, че най-вероятно поведението Ви е обяснимо защото някакъв фактор отгоре Ви заставя да постъпвате по този начин; но нали Бойко Борисов вече не е Премиер, нима беззаконията, започнати от неговия режим, ще бъдат продължавани и при новия, уж различен управленски екип?

Този последният въпрос е по-скоро до Вас, уважаеми господин Премиер и уважаеми господин Министър на образованието и науката. Ще се радваме да ни отговорите съвсем честно: не крием, че ние сме силно озадачени каква е тази потайна власт, която предишният режим има върху  Вас, че Вие без замисляне продължавате неговата политика, т.е. не правите нищо за да бъдат спрени неговите тъй крещящи по арогантността си беззакония, които по отношение на казуса около учителското семейство Грънчарови са наистина безпрецедентни?

7.) Този въпрос ще се постараем да Ви го напишем в пределно проста и също така човешка, човечна форма: не е ли време да сторите нещичко с оглед да спрете недопустимите беззакония, т.е. учителите г-н Грънчаров и съпругата му най-после да се върнат в образователната система?

Уважаеми господин Ръководител на Представителството на Европейската Комисия в България,

Надяваме се, че по каналния ред ще информирате Европа за ставащото в свидното ни отечество. Съобщете им и това, че нас, българските граждани, ни е твърде много срам за това, което си позволяват властващите у нас.

3 октомври 2021 г.

С УВАЖЕНИЕ: Любен Воденичаров, упълномощен от групата на небезразличните граждани да води кореспонденцията с институциите

ПРЕЛОЖЕНИЕ, КОЕТО СЛЕДВА ДА СЕ РАЗГЛЕЖДА КАТО ОРГАНИЧНА И НЕДЕЛИМА ЧАСТ ОТ НАСТОЯЩИЯ ДОКУМЕНТ:

Докладът, публикуван под заглавието: Какво означава да си образован?

 


Моралът дали значи нещо за така скандално самоопозорилата се директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин"?

До проф. Галин Цоков, министър на образованието и науката До г-жа Иванка Киркова, началник на РУО-Пловдив   ЗА СВЕДЕНИЕ:   До инж. Любомира ...