сряда, 23 декември 2020 г.

ДАЛИ ИМА НАДЕЖДА УПРАВЛЯВАЩИТЕ ДА ПРЕСТАНАТ ДА СЕ ЗАНИМАВАТ С ГЛУПОСТИ И ЗАПОЧНАТ ДА ОБРЪЩАТ ВНИМАНИЕ НА ИСТИНСКИ ВАЖНИТЕ ВЪПРОСИ?


До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив,

До г-жа Антоанета Кръстанова, експерт по философия в РУО-Пловдив,

До г-н Красимир Вълчев, Министър на образованието и науката,

До г-н Юлиян Петров, Председател на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа"

До г-жа Янка Такева, Председател на СБУ

До г-н Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив

ДО МЕДИИТЕ

ПРЕДРОЖДЕСТВЕНСКО ОБРЪЩЕНИЕ, ЗОВЯЩО УПРАВЛЯВАЩИТЕ ДА ПРЕСТАНАТ ДА СЕ ЗАНИМАВАТ С ГЛУПОСТИ И ДА ЗАПОЧНАТ ДА ОБРЪЩАТ ВНИМАНИЕ НА ИСТИНСКИ ВАЖНИТЕ ВЪПРОСИ

от групата на небезразличните граждани


 Уважаема г-жо Началник на РУО-Пловдив,

Уважаема г-жо експерт по философия в РУО-Пловдив,

Уважаеми г-н Министър на образованието и науката,

Уважаеми г-н Председател на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа",

Уважаема г-жо Председател на СБУ,

Уважаеми г-н омбудсман на Пловдив,


Доста време измина от наши предишни обръщения към Вас, с които поставихме на вниманието Ви (това всъщност е нашият начин да Ви подбудим към участие в диалог с нас, небезразличните граждани, да се надяваме съзнавате това!) изключително важния въпрос за това как се преподава философия в нашите училища и кой е верният, добрият, ефективният за обучение на младите по философия – а и, защо не, по останалите предмети, най-вече хуманитарните, но също така и останалите; и в тяхното преподаване се налагат промени по посока на осъвременяването. До този момент нямаме никаква реакция от Ваша страна, от което сме склонни да си направим извода, че Вас специално или не Ви вълнуват изобщо поставените от нас въпроси, или пък поставените от нас въпроси изглежда касаят проблем, който, дано не сме прави, не Ви е по силите да схванете в неговия същински, дори съдбовен смисъл (и по тази причина си позволявате да демонстрирате съответното безхаберно управленско поведение!). Както и да е, ние пък, за разлика от Вас, много се вълнуваме от тези проблеми, за което свидетелства последното ни обръщение към тъй величавия пиедестал на властта, който населявате, имаме предвид ето това: 

НИМА ДОПУСНАХМЕ ДА СЕ ПРИМИРИМ С БЕЗОБРАЗИЯТА И БЕЗЗАКОНИЯТА, НИМА НАШЕТО БЕЗРАЗЛИЧИЕ НИ ДОВЕДЕ ДО НЕПРЕОДОЛИМА НРАВСТВЕНА РАЗВАЛА?

 

А обръщенията ни по визирания по-горе проблем пък са ето тук:

 

ПРИЗИВ ЗА ДИСКУСИЯ, НАСТОЙЧИВО ПОСТАВЯЩ ПРЕДЕЛНО ВАЖНИЯ ВЪПРОС „КОЙ Е ВЕРНИЯТ НАЧИН ЗА ЕФЕКТИВНО ОБУЧЕНИЕ ПО ФИЛОСОФИЯ?”

 

и

 

ДОКОГА ФИЛОСОФИЯ ЩЕ СЕ "ПРЕПОДАВА" ОТ ХАЛ-ХАБЕР НЯМАЩИ СИ ПРЕДСТАВА ЩО Е ТОВА ФИЛОСОФИЯ НЕСПЕЦИАЛИСТИ?

 

Да, пак Ви ги съобщаваме с надеждата че ако някой прекалено сръчен чиновник вече е успял да ги хвърли в кошчето за боклук, то по някаква случайност да стане евентуално така, че те пак да стигнат до Вашия тъй величав властнически взор, отдаден предимно на любуването-наслаждението от (благинките на) самата власт. В този контекст в самото навечерие на великия празник Рождество Христово си позволяваме да Ви изненадаме приятно с още едно наше обръщение, именно настоящето, с което пък предлагаме на Вашето величаво внимание ето този проблем: 

 

Кой е верният, добрият, ефективният подход за обучение на младите по философия?

 

 

Да, този път Ви предлагаме да се вслушате в това, което казва г-н Грънчаров, вярно, във видеоформат той говори и излага позицията си по визирания проблем, да се надяваме, че за Вас слушането е по-приятно занимание от четенето (за което се убедихме, че Вие просто не четете нашите обръщения, щото ако ги четяхте, душите Ви, дори и да бяха от камък, биха се поне малко смутили, биха поне малко от малко реагирали, но понеже никак не реагирате, явно душите Ви не са от камък, но Вие просто съвсем и изобщо не обичате да четете; той и г-н Премиеро ни се прочу с тази своя нелюбов към четенето, довело до резила в живота му: всички да знаят, че е прочел само една-единствена книга, а дали изобщо я дочел, ние и това не знаем и няма как да узнаем!). Но слушането все пак е по-приятно от четенето (за несвикналите да четат хора!), дано този път се вслушате в казаното, а пък най-много ще се радваме, ако дори успеете да вникнете в смисъла; ако пък реагирате и имате добрината да кажете какво мислите, тогава нашата радост ще бъде просто неизмерима!

Толкова. Желаем Ви приятно слушане (и четене на предишните ни обръщения, на които не обърнахте никакво внимание!), а също така и одухотворено посрещане на великия празник Рождество Христово!

 

24 декември 2020 г.

 

С УВАЖЕНИЕ: (ЛЮБЕН ВОДЕНИЧАРОВупълномощен от групата на небезразличните граждани да води кореспонденцията с институциите)

 

ПОСТСКРИПТУМ: Интересува ни в кои дни до Нова година РУО-Пловдив работи и настояваме в някой от тях наша делегация най-сетне да бъде приета от г-жа Киркова. Ние без успех от много време очакваме нейна покана (проблемите се натрупаха като лавина и дори като цяла планина!), ала тя не се сеща да ни покани на тъй потребния ДЕМОКРАТИЧЕН ДЕБАТ, ето, сега се наложи да се натрапим сами с надеждата, че тя най-сетне ще успее да победи нежеланието си да се съобрази с повелите на демокрацията и на тази основа да започне да разговаря с гражданите, които не са безразлични към това, което съдържа върховния смисъл на нейното управление и властване.


събота, 19 декември 2020 г.

НИМА ДОПУСНАХМЕ ДА СЕ ПРИМИРИМ С БЕЗОБРАЗИЯТА И БЕЗЗАКОНИЯТА, НИМА НАШЕТО БЕЗРАЗЛИЧИЕ НИ ДОВЕДЕ ДО НЕПРЕОДОЛИМА НРАВСТВЕНА РАЗВАЛА?


До г-н Бойко Борисов, Министър-Председател на Република България

До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив

До г-н Красимир Вълчев, Министър на образованието и науката

До ОБЩЕСТВЕНИЯ и до ПЕДАГОГИЧЕСКИЯ СЪВЕТИ на ПГЕЕ „ТЕТ Ленин“ – чрез  г-жа Стоянка Анастасова, директор на ПГЕЕ „ТЕТ Ленин“

До г-н Юлиян Петров, Председател на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа"

До г-жа Янка Такева, Председател на СБУ

До инж. Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив

ДО МЕДИИТЕ

 

 ПРЕДРОЖДЕСТВЕНСКО ВЪЗВАНИЕ, ПРИЗОВАВАЩО КЪМ ОСВЕСТЯВАНЕ

 

от група небезразлични към проблемите на образованието български граждани

 

Уважаеми господин Министър-Председател,

Уважаема госпожо Началник,

Уважаеми господин Министър,

Уважаеми дами и господа от ОБЩЕСТВЕНИЯ и ПЕДАГОГИЧЕСКИЯ СЪВЕТИ на пловдивската ПГЕЕ „ТЕТ ЛЕНИН“,

Уважаеми господин Председател на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа",

Уважаема госпожо Председател на СБУ,

Уважаеми г-н омбудсман,

 

Изпращаме Ви текст, написан и публикуван (на нейната страница във Фейсбук) от небезразличната гражданка г-жа Мария Василева, учителка по френски език от Пловдив. В него се разказва за някои недопустими безобразия, извършили се пред нейните очи от овластени от Вас длъжностни лица, заемащи ръководни постове в едно пловдивско училище, именно гимназията, известна като ПГЕЕ „ТЕТ Ленин“. Надяваме се това напомняне от наша страна ще Ви помогне да осъзнаете докъде я докарахте в моралното падение на Вашата власт. Самозабравянето или разпищолването на някои управляващи е направо потресаващо, прочетете текста и ще се уверите сами! 

Същевременно се обръщаме най-вече към българските граждани, поставяйки сега, в навечерието на празника Рождество Христово (време за размисъл, за покаяние, време, в което сме дължни да направим нужното за да осъзнаем накъде вървим и докъде сме я докарали!) най-важния според нас въпрос: НИМА ДОПУСНАХМЕ ДА СЕ ПРИМИРИМ С БЕЗОБРАЗИЯТА И БЕЗЗАКОНИЯТА, НИМА НАШЕТО БЕЗРАЗЛИЧИЕ НИ ДОВЕДЕ ДО НЕПРЕОДОЛИМА НРАВСТВЕНА РАЗВАЛА?

Приятно четене и приятни размисли желаем на всички, които ще имат добрината да се запознаят с този апелиращ към преди всичко към покаяние (залог за истинската промяна в душите ни!) и призоваващ към освестяване текст:

Maria Vassileva, 19 дек. 2020 г.· Три години оттогава и още не сме се справили. Учител, завършил в Санкт Петербург, написал много книги, блогър, водещ 2 предавания в местната телевизия е набеден за некадърен!

Maria Vassileva 19 декември 2017 г.:

Ето текст, който съм писала преди 3 години. Досега нещата си стоят така с учителят Ангел Грънчаров.

Директорка калинка го извади извън системата на образованието без никакви основания. Лъжи и клевети бяха аргументите й. До днес той живее в мизерия и работи като охранител. Нашето безразличие и страх уби един талантлив учител. Ние, гражданите и досега сме подчинени на хора, които бесят и колят. Да не се сърдим на никого за състоянието на образованието сега.

Доволни ли сте от начина, по който обучават децата и внуците ви в училищата? Разбрахте ли защо е такова българското образование? То е такова, защото кадърните учители биват гонени, унижавани и изхвърляни. Един директор може да прави каквото си иска. Някой велик ум беше казал, че ако искате да съсипете една страна, започнете този процес с образованието.

Ето поста ми от 2017 година. Да знаете, че нищо не се е променило до днес. Да знаете, че децата на България са все още в недобри ръце.

Maria Vassileva Осъзнах нещо завчера. Смятам го за полезно и благодаря на Ангел Грънчаров, че ме покани да се присъединя. Аз вярвам, че това, което той предложи може да стане и да тръгне веригата ПРЕДАЙ НАТАТЪК, да прерасне в някакъв вид граждански организации и се стигне до пълен контрол над така злотворната в момента ситуация в страната. Всеки от нас си казва: какво мога да направя, за да се промени нещо? Ето какво! Помогнете на ваш приятел или познат в беда! Имате много такива познати, нали? В моя случай това беше Ангел- учител по философия, изключително ерудиран, надарен и всеотдаен учител по философия. С пристигането на нова директорка преди около 10 години в училището, в което той работи- ПГЕЕ Пловдив, започва психически тормоз над него- познат като мобинг- плетат се интриги, компромати с цел дискредитирането му. Причината е, че той има блог и в него отразява случващото се в училището. Но по тази причина не могат да го отстранят и затова решават, за да не ги излага повече, да го набедят за некадърен учител, и без това изобщо не разбират неговите нововъведения в часовете. Разбира се, директорката би могла да се вслуша в неговите предложения и да му помогне да реализира творческите си и така ползотворни похвати. Като прибавим типичната българската завист, избран е краткият път- да го уволни, в което е силно подкрепена и подпомогната от учителите в ПГЕЕ. И така, скалъпяват истории, уволняват го, съдебно дело, връщат го на работа, нов, още по- силен поток от лъжи, второ уволнение - поради "некадърност". Второто съдебно дело, което Ангел завежда тя печели, по-точно, успява да заблуди съда с фалшификации.

Това е предисторията, а сега същественото. Тъй като всеки гражданин има право да влиза в държавни учреждения като данъкоплатец, издържащ последните, Ангел, един журналист и аз влязохме в директорския кабинет, много трудно, с много перипетии. Ние смятаме, че по този начин българските граждани, осъзнали правата си, могат да спрат развилнелите се самозабравили се ръководители. Ето каква беше картинката в директорския кабинет. Портиерът, който преди се беше опитвал по команда на директорката, да гони довчерашния учител и дори да го блъска, беше прекалено любезен.

ИЗВОД: Ние имаме право да влизаме в мафиотски свърталища и да задаваме въпроси. Така е в демократичните общества. Длъжни са да имат обявен приемен час за граждани.

И така директорката Стоянка Анастасова ни посрещна седнала удобно на трона си и заобиколена от двама помощник-директора и педагогическият съветник. Не ни покани да седнем, трябваше да й припомним, че не сме провинили се ученици, все пак. На нея не й пречело, че сме прави, а на учениците позволявала да сядат на срещуположните два дивана, това са нейни думи. Хм, засега си премълчахме, но това си беше

ГАФ ПЪРВИ. Като в бившия режим - тактиката да застанеш по-нависоко от подчинения, той да е в ниското, сиреч, унизен.

ИЗВОД: тази гавра се практикува и днес и то във възпитаващото децата ни българско училище. Разпоредиха се да оставим всички записващи устройства и камери, но понеже се заинтересувахме защо, Грънчаров и журналиста с нас имат право на това, като работещи в Пловдивската обществена телевизия, те побесняха направо и отнесоха камерата на Ангел в другото помещение при секретарката.

ГАФ ВТОРИ

ИЗВОДЪТ от който е, че те се страхуват да бъдат записвани и да правят публични изказвания. Следователно има защо се страхуват. Ние дойдохме добронамерени, с цел да получим отговори на въпросите си и да спомогнем за демократизиране отношенията в българското училище, което за тях е някаква глупост. Те вече са спечелили делото, даже са се почерпили.. но ако има запис, как ще могат да извъртят после нещата, нали така?

Задаваме въпросът дали смятат, че в училището и в българското образование всичко е наред. Директорката, вместо някакъв отговор: Следващият въпрос!

ГАФ ТРЕТИ : Тя не счита за необходимо да отговаря на въпросите на граждани. Приела ни е, защото е длъжна, да не изпада в нарушения, но няма такива намерения да ни отговаря . Арогантният израз "следващият въпрос", разбира се, е израз на пренебрежение и подигравка и никак не се връзва с поста на директор.

ИЗВОД: Невъзпитани и самонадеяни директори се смятат за недосегаеми и безгрешни. Журналистът се възмути и я помоли да се държи подобаващо, сподели как учениците са посрещали уволненият учител на двора и са го питали кога ще се върне, пожелавали са му успех.

ГАФ ТРЕТИ: присмяха се на неговото усещане, че трябва да се доверяваме на преценката на учениците дали учителят е на ниво.. Той се опита да разбере как според директорката преминават часовете на Ангел, но получи отново вместо отговор :Следващия въпрос!, което си е ГАФ ПЕТ.

Ние настоявахме, те парираха, размиваха отговорите, отклоняваха се в хвалебствени слова за настоящи успехи, увъртаха и дори по едно време излезе, че сме нямали право да влизаме в училището, нито да задаваме въпроси. Без конкретен отговор си останахме на зададените въпроси, времето минаваше вече в остър тон, обиди и пререкания.

В един момент директорката каза: Добре, задайте си въпросите. Отговорих й, че сме й ги пратили писмено, заедно с предупреждението за нашето посещение.

Тук направиха

ГАФ ШЕСТИ

Не били получили нищо. След малко суматоха, бе доведен педагогическият съветник, от който разбрахме, че въпросите ни са при него и той ги намери.

Последва брутално нападение към мен: Коя сте вие, та тук сте написала въпроси и с какво право ни задавате въпроси? Легитимирах се. Гражданка и учителка. Последва от страна на заместник директорката: Ами като сте записала въпросите тук, задайте ги, да видим вие ли сте ги писали, защото ние сме на мнение, че Грънчаров ги е писал. Отвърнах, добре, ще ги задам, може би няма да са в последователността, в която фигурират при вас писмено.

ГАФ ШЕСТ- опитаха да ме обвинят в лъжа, като в същото време те бяха излъгали, че не са получили писмено въпроси.

Ангел избухна и каза, че не позволява да се отнасят така към човек, когото не познават. Минаваше близо час и все още не бяхме задали въпросите си. Повтаряха едно и също, бягаха от отговори на въпроси на Грънчаров. Решихме да си тръгнем поради нежеланието и недиалогичността на директорката, която се премести на друго бюро, с което ни даде знак, ровейки в документите, че има много работа.

ГАФ след ГАФ

много бяха, но ще спомена само последния. На тръгване попитах дали Грънчаров щеше да е уволнен, ако беше се примолил на директорката да не го уволнява и беше обещал да не пише повече в блога си за училището. Нещо започнах да изключвам, бях обидена и ядосана, но добре чух все пак отговора, че в този случай нямаше да бъде уволнен.

ПОСЛЕДЕН ГОЛЯМ ГАФ!

В заповедта за уволнение причината за уволнение е несправяне с работата.

ИЗВОД:

За фалшиви констативни протоколи от проверки става въпрос, за лъжи от директор, заместник директори и педагогически съветник, не само пред нас, но и в съда. Инспектори, омбудсмани, РУО, чиновници в Министерството на образованието, никой не взе под внимание оплакванията на Грънчаров. Единни и сплотени са в подобни случаи. Имаме си образователна мафия, медицинска мафия, политическа и т. н. т.н. И никой не може да се противопоставя.

При предходното посещение директорката излъга, че не може да ни приеме, защото течала проверка, свързахме се със секретарката на инспектората, нямало такава. При по-следващо посещение, се оправда с грип и когато отидохме, я нямаше вече в училището. Беше заедно с дежурните учители в съседния ресторант.

Та, приканвам ви, помогнете на ваш близък, който е пострадал от мафията, подкрепете го, много е важно да сме съпричастни, да си знаем правата, за да изчезне страха и да се приучат да внимават нашите мъчители....

Заедно можем да се справим, няма помощ отвън, работата да си върнем държавата си е на самите граждани... 

20 декември 2020 г.

С УВАЖЕНИЕ: (Любен Воденичаров упълномощен от групата на небезразличните граждани да 

води кореспонденцията с институциите)

Какво е публикувала небезразличната гражданка г-жа Мария Василева на своята страница във фейсбук?

Три години оттогава и още не сме се справили. Учител, завършил в Санкт Петербург, написал много книги, блогър, водещ 2 предавания в местната телевизия е набеден за некадърен!
Ето текст, който съм писала преди 3 години. Досега нещата си стоят така с учителят Ангел Грънчаров.
Директорка калинка го извади извън системата на образованието без никакви основания. Лъжи и клевети бяха аргументите й. До днес той живее в мизерия и работи като охранител. Нашето безразличие и страх уби един талантлив учител. Ние, гражданите и досега сме подчинени на хора, които бесят и колят. Да не се сърдим на никого за състоянието на образованието сега.
Доволни ли сте от начина, по който обучават децата и внуците ви в училищата? Разбрахте ли защо е такова българското образование? То е такова, защото кадърните учители биват гонени, унижавани и изхвърляни. Един директор може да прави каквото си иска. Някой велик ум беше казал, че ако искате да съсипете една страна, започнете този процес с образованието.
Ето поста ми от 2017 година. Да знаете, че нищо не се е променило до днес. Да знаете, че децата на България са все още в недобри ръце.
Maria Vassileva Осъзнах нещо завчера. Смятам го за полезно и благодаря на Ангел Грънчаров, че ме покани да се присъединя. Аз вярвам, че това, което той предложи може да стане и да тръгне веригата ПРЕДАЙ НАТАТЪК, да прерасне в някакъв вид граждански организации и се стигне до пълен контрол над така злотворната в момента ситуация в страната. Всеки от нас си казва: какво мога да направя, за да се промени нещо? Ето какво! Помогнете на ваш приятел или познат в беда! Имате много такива познати, нали? В моя случай това беше Ангел- учител по философия, изключително ерудиран, надарен и всеотдаен учител по философия. С пристигането на нова директорка преди около 10 години в училището, в което той работи- ПГЕЕ Пловдив, започва психически тормоз над него- познат като мобинг- плетат се интриги, компромати с цел дискредитирането му. Причината е, че той има блог и в него отразява случващото се в училището. Но по тази причина не могат да го отстранят и затова решават, за да не ги излага повече, да го набедят за некадърен учител, и без това изобщо не разбират неговите нововъведения в часовете. Разбира се, директорката би могла да се вслуша в неговите предложения и да му помогне да реализира творческите си и така ползотворни похвати. Като прибавим типичната българската завист, избран е краткият път- да го уволни, в което е силно подкрепена и подпомогната от учителите в ПГЕЕ. И така, скалъпяват истории, уволняват го, съдебно дело, връщат го на работа, нов, още по- силен поток от лъжи, второ уволнение - поради "некадърност". Второто съдебно дело, което Ангел завежда тя печели, по- точно, успява да заблуди съда с фалшификации.
Това е предисторията, а сега същественото. Тъй като всеки гражданин има право да влиза в държавни учреждения като данъкоплатец, издържащ последните, Ангел, един журналист и аз влязохме в директорския кабинет, много трудно, с много перипетии. Ние смятаме, че по този начин българските граждани, осъзнали правата си, могат да спрат развилнелите се самозабравили се ръководители. Ето каква беше картинката в директорския кабинет. Портиерът, който преди се беше опитвал по команда на директорката, да гони довчерашния учител и дори да го блъска, беше прекалено любезен.
ИЗВОД: Ние имаме право да влизаме в мафиотски свърталища и да задаваме въпроси. Така е в демократичните общества. Длъжни са да имат обявен приемен час за граждани.
И така директорката Стоянка Анастасова ни посрещна седнала удобно на трона си и заобиколена от двама помощник-директора и педагогическият съветник. Не ни покани да седнем, трябваше да й припомним, че не сме провинили се ученици, все пак. На нея не й пречело, че сме прави, а на учениците позволявала да сядат на срещуположните два дивана, това са нейни думи. Хм, засега си премълчахме, но това си беше
ГАФ ПЪРВИ. Като в бившия режим- тактиката да застанеш по-нависоко от подчинения, той да е в ниското, сиреч, унизен.
ИЗВОД: тази гавра се практикува и днес и то във възпитаващото децата ни българско училище. Разпоредиха се да оставим всички записващи устройства и камери, но понеже се заинтересувахме защо, Грънчаров и журналиста с нас имат право на това, като работещи в Пловдивската обществена телевизия, те побесняха направо и отнесоха камерата на Ангел в другото помещение при секретарката.
ГАФ ВТОРИ
ИЗВОДЪТ от който е, че те се страхуват да бъдат записвани и да правят публични изказвания. Следователно има защо се страхуват. Ние дойдохме добронамерени, с цел да получим отговори на въпросите си и да спомогнем за демократизиране отношенията в българското училище, което за тях е някаква глупост. Те вече са спечелили делото, даже са се почерпили.. но ако има запис, как ще могат да извъртят после нещата, нали така?
Задаваме въпросът дали смятат, че в училището и в българското образование всичко е наред. Директорката, вместо някакъв отговор: Следващият въпрос!
ГАФ ТРЕТИ : Тя не счита за необходимо да отговаря на въпросите на граждани. Приела ни е, защото е длъжна, да не изпада в нарушения, но няма такива намерения да ни отговаря . Арогантният израз "следващият въпрос", разбира се, е израз на пренебрежение и подигравка и никак не се връзва с поста на директор.
ИЗВОД: Невъзпитани и самонадеяни директори се смятат за недосегаеми и безгрешни. Журналистът се възмути и я помоли да се държи подобаващо, сподели как учениците са посрещали уволненият учител на двора и са го питали кога ще се върне, пожелавали са му успех.
ГАФ ТРЕТИ: присмяха се на неговото усещане, че трябва да се доверяваме на преценката на учениците дали учителят е на ниво.. Той се опита да разбере как според директорката преминават часовете на Ангел, но получи отново вместо отговор :Следващия въпрос!, което си е ГАФ ПЕТ.
Ние настоявахме, те парираха, размиваха отговорите, отклоняваха се в хвалебствени слова за настоящи успехи, увъртаха и дори по едно време излезе, че сме нямали право да влизаме в училището, нито да задаваме въпроси. Без конкретен отговор си останахме на зададените въпроси, времето минаваше вече в остър тон, обиди и пререкания.
В един момент директорката каза: Добре, задайте си въпросите. Отговорих й, че сме й ги пратили писмено, заедно с предупреждението за нашето посещение.
Тук направиха
ГАФ ШЕСТИ
Не били получили нищо. След малко суматоха, бе доведен педагогическият съветник, от който разбрахме, че въпросите ни са при него и той ги намери.
Последва брутално нападение към мен: Коя сте вие, та тук сте написала въпроси и с какво право ни задавате въпроси? Легитимирах се. Гражданка и учителка. Последва от страна на заместник директорката: Ами като сте записала въпросите тук, задайте ги, да видим вие ли сте ги писали, защото ние сме на мнение, че Грънчаров ги е писал. Отвърнах, добре, ще ги задам, може би няма да са в последователността, в която фигурират при вас писмено.
ГАФ ШЕСТ- опитаха да ме обвинят в лъжа, като в същото време те бяха излъгали, че не са получили писмено въпроси.
Ангел избухна и каза, че не позволява да се отнасят така към човек, когото не познават. Минаваше близо час и все още не бяхме задали въпросите си. Повтаряха едно и също, бягаха от отговори на въпроси на Грънчаров. Решихме да си тръгнем поради нежеланието и недиалогичността на директорката, която се премести на друго бюро, с което ни даде знак, ровейки в документите, че има много работа.
ГАФ след ГАФ
много бяха, но ще спомена само последния. На тръгване попитах дали Грънчаров щеше да е уволнен, ако беше се примолил на директорката да не го уволнява и беше обещал да не пише повече в блога си за училището. Нещо започнах да изключвам, бях обидена и ядосана, но добре чух все пак отговора, че в този случай нямаше да бъде уволнен.
ПОСЛЕДЕН ГОЛЯМ ГАФ!
В заповедта за уволнение причината за уволнение е несправяне с работата.
ИЗВОД:
За фалшиви констативни протоколи от проверки става въпрос, за лъжи от директор, заместник директори и педагогически съветник, не само пред нас, но и в съда. Инспектори, омбудсмани, РУО, чиновници в Министерството на образованието, никой не взе под внимание оплакванията на Грънчаров. Единни и сплотени са в подобни случаи. Имаме си образователна мафия, медицинска мафия, политическа и т. н. т.н. И никой не може да се противопоставя.
При предходното посещение директорката излъга, че не може да ни приеме, защото течала проверка, свързахме се със секретарката на инспектората, нямало такава. При по- следващо посещение, се оправда с грип и когато отидохме, я нямаше вече в училището. Беше заедно с дежурните учители в съседния ресторант.
Та, приканвам ви, помогнете на ваш близък, който е пострадал от мафията, подкрепете го, много е важно да сме съпричастни, да си знаем правата, за да изчезне страха и да се приучат да внимават нашите мъчители....

Заедно можем да се справим, няма помощ отвън, работата да си върнем държавата си е на самите граждани... 

сряда, 9 декември 2020 г.

ДОКОГА ФИЛОСОФИЯ ЩЕ СЕ "ПРЕПОДАВА" ОТ ХАЛ-ХАБЕР НЯМАЩИ СИ ПРЕДСТАВА ЩО Е ТОВА ФИЛОСОФИЯ НЕСПЕЦИАЛИСТИ?

 


До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив

До г-н Красимир Вълчев, Министър на образованието и науката

 До г-жа Стойна Делчева – Директор и Председател на Педагогическия съвет на ОУ "Христо Ботев", село Дълго поле, община Калояново

ДО ВСИЧКИ МЕДИИ

 

ДОКОГА ФИЛОСОФИЯ ЩЕ СЕ "ПРЕПОДАВА" ОТ ХАЛ-ХАБЕР НЯМАЩИ СИ ПРЕДСТАВА ЩО Е ТОВА ФИЛОСОФИЯ НЕСПЕЦИАЛИСТИ?

от групата на небезразличните граждани на България

 

Уважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив,

Уважаеми господин Министър на образованието и науката,

 

Решихме да Ви информираме за нашата позиция по скандалния случай с преподаването на философия предимно от неспециалисти, което е практика в по-малките училища в Пловдив и Пловдивска област, а предполагаме и в цялата страна. Тези часове се обявяват като "лекторски" и се плащат за нищожни левчета "парчето", което е причина за това, че дипломирани философи нямат интерес да кандидатстват за тях, поради което се водят именно от учители-неспециалисти, допълващи си заплатата с тях. Образователните власти или началства знаят за това, но изобщо не са обезпокоени от това, че толкова важен за личностното и духовното израстване на младите хора учебен предмет се преподава по изцяло порочен и погрешен начин от хора, които хал-хабер си нямат от това що е философия. Нещо повече, стигна се дотам, че в разговор с остракирания от образователната ни система дългогодишен учител по философия (но фактически лишен по невъобразимо грозен начин от преподавателски права!) от Пловдив Ангел Грънчаров преди време писа в блога си, че г-жа Антоанета Кръстанова, инспекторката по философия в РУО-Пловдив, му заявила в прав текст, че неспециалистите по-добре от него преподават философия на учениците щото, за разлика от него, си научавали уроците от учебника и ги разказвали дума по дума на учениците, докато той самият съвсем не правел така! (Надяваме се, че схващате гаврата: дипломиран във Философския факултет на престижен световен университет, Санкт-Петербургския, и доказан в дългогодишната си практика философ е обявен от не знаещи на кой свят живеят самозабравили се властници за "абсолютно некадърен и неспособен да бъде учител", докато в същото време хора, които никога не са учили що е това философия се справяли с преподаването й, видите ли, "отлично"; по тази "логика" защо РУО-Пловдив не даде инструкция философията да започне да се преподава от... чистачките в училищата, може да се окаже те да започнат да я преподават още по-"отлично"!?) 

Вчера нашата група има щастието да бъде информирана от г-н Грънчаров за нещо още по-абсурдно и дори сюрреалистично, направо невероятно: той разговарял с директорката на училище ОУ "Христо Ботев" в село Дълго поле, община Калояново (където в момента има обявени лекторски часове по философия) и тя му била казала, че понеже в момента тия часове били водени от един много кадърен млад учител по... история, който "отлично", по нейна преценка, разбирал от... философия (как няма да разбира превъзходно философията: та у нас "философи", вярно, дървени,  има бол, да, у нас е пълно с дървени "философи", такива се срещат по път и над път?!), по тази причина било крайно неудачно г-н Грънчаров да го замести в такъв момент, още повече че, видите ли, учениците вече били свикнали със своя тъй усърдно философстващ учител-историк, че едва ли щели да приемат нов учител, още повече че в момента обучението по философия е дистанционно; затова директорката уверила г-н Грънчаров, че когато някога в светлото бъдеще учениците се върнат в класните стаи, едва тогава тя щяла евентуално да помисли да даде тия часове на специалиста по философия Грънчаров (голяма работа, че министерските разпоредби я задължават да направи това веднага!)! Даваме Ви този пример за да разберете докъде са стигнали своеволията на властващите, та по този повод искаме да запитаме и следното:

1.) Защо на сайта на РУО-Пловдив не са обявени всички ония лекторски часове по философия в училищата, в които тия часове се водят от неспециалисти - както повеляват разпоредбите на МОН, а именно тия часове да се обявяват докато не се яви правоспособен кандидат (и щом се яви, веднага да се дадат на него!)?

2.) Докога РУО-Пловдив на практика ще закриля изцяло незаконното остракиране (и фактическо лишаване от преподавателски права!) на учителя по философия Ангел Грънчаров и също така, което е пълно безобразие, и на неговата съпруга, която заради неговите борби за ново и съвременно образование също пострада с изхвърляне от образователната система, знайно е, че тя е с две магистратури, по начална училищна педагогика и по английски език; и затова на нас ни е крайно интересно да разберем в този контекст какво РУО-Пловдив ще открие ако проучи въпроса: в колко училища в Пловдив и Пловдивско часовете по английски език се "преподават" от неспециалисти, т.е. от хора, които изобщо не знаят английски език?

3.) Какво направиха РУО-Пловдив и централата на МОН по повдигнатия от нас въпрос (в предишни наши сигнали и отворени писма) за промяна в заплащането на т.н. "лекторски часове", които по съществуващите разпоредби се заплащат в пъти по-ниско от часовете, които се водят от учители, които са на цал или на половин щат? 

4.) Как може да се реши съдбовният въпрос за съвременното, качествено и ефективно обучение на учениците след като властващите фактори от МОН и неговите звена (докато се стигне до ниво директор на училище) продължават да проявяват такова нескривано пренебрежение към всички тия толкова важни проблеми, които ние вече от години ги поставяме на тяхното внимание, но те нищичко не благоволиха да направят за решаването им?

5.) РУО-Пловдив и ръководството на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" продължават да нехаят за нашите предложения за отпочване на работата на инициираната от нас (а по-рано и от г-н Грънчаров) "кръгла маса" по непосредствената и практическа РЕАЛНА ДЕМОКРАТИЗАЦИЯ И ДЕКОМУНИЗАЦИЯ (дебюрократизиране и либерализиране!) на отношенията както в конкретните училищни общности, така и в мащаба на пловдивското образование като цяло; централата на МОН също не благоволи да откликне по какъвто и да било начин на това наше предложение; не е ли същинско безобразие ние, небезразличните граждани, всекидневно да мислим и да работим по решаването на тия проблеми, а вие, дето за това нещо ви плащаме, да нехаете за задълженията си по такъв екстравагантно нагъл начин?

6.) Не е ли въпрос на елементарна чест в сложилата се ситуация ония от Вас, които имат известна съвест, сами да хвърлят оставките си като признание за несправянето със задълженията си – а не да стоите и да чакате кога ще падне цялата прогнила от беззакония и от корупция мутро-комунисто-гербовашка власт?!

Тия поне необходими въпроси си позволяваме да Ви поставим в това наше поредно писмо. Ще се надяваме, предвид дните, които живеем сега (сега са дни на предрождественски пост, т.е. сега са дни на размисъл за нашите постъпки, дела и грехове: сега са дни за покаяние!), този път писмото ни да има някакъв поне минимален ефект върху съзнанията Ви – и, евентуално, в действията и в поведението Ви, в което обаче, водейки се от досегашния си опит в общуването с Вас, признаваме, изобщо вече не вярваме.

17 декември 2020 г.

 

С УВАЖЕНИЕ: (ЛЮБЕН ВОДЕНИЧАРОВупълномощен от групата на небезразличните граждани да води кореспонденцията с институциите)


Моралът дали значи нещо за така скандално самоопозорилата се директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин"?

До проф. Галин Цоков, министър на образованието и науката До г-жа Иванка Киркова, началник на РУО-Пловдив   ЗА СВЕДЕНИЕ:   До инж. Любомира ...