До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив
До г-н Красимир Вълчев, Министър на образованието и науката
До г-жа Янка Такева, Председател на Синдиката на
българските учители към КНСБ,
До г-н Юлиян Петров, Председател на
Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“
До г-жа Диана Ковачева, омбудсман на Република България
До инж. Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив
До г-жа Диана Ковачева, омбудсман на Република България
До инж. Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив
ДО МЕДИИТЕ
СПЕШНИ И НАСТОЯТЕЛНИ ИСКАНИЯ ЗА ИЗЛИЗАНЕ ОТ КРЕЩЯЩИТЕ ПРОТИВОРЕЧИЯ НА АБСУРДНАТА "ОБРАЗОВАТЕЛНА" СИСТЕМА
от групата на небезразличните граждани на България
Уважаеми Господин Министър,
Уважаема Госпожо Началник на РУО-Пловдив,
Уважаема Госпожо Председател на Синдиката на българските учители,
Уважаеми Господин Председател на Синдикат „Образование“,
В навечерието сме на новата учебна година. Тежко болната ни образователна система ще бъде подложена на действието на нови абсурди, свързани с т.н. „корона-вирусна пандемия“ – въпреки че заболяванията и дефектите й, причинени от многократно по-опасния вирус на недоубития и дори вампирясал комунизъм, са й предостатъчни. Нашата позиция, която безброй пъти сме изразявали и в обръщенията си до институциите, си остава неизменна: лечението на тежко болната и затова агонизираща система е спешно необходимо.
Спасителният път според нас е: лечение и оздравяване чрез непосредствена и практическа РЕАЛНА ДЕМОКРАТИЗАЦИЯ, ДЕКОМУНИЗАЦИЯ и ЛИБЕРАЛИЗИРАНЕ на отношенията в конкретните образователни общности, там, „долу“, в училищата, от самите общности на учениците, учителите, родителите, небезразличните граждани. Което означава, че следва да бъде изоставен отдавна фалиралия по всички линии анахроничен и ретрограден модел на дирижираното от всевластната образователна бюрокрация (мафия) и също така командно-административно, влязло в дълбоко противоречие с потребностите на живота, на съвременността и на българската младеж менте-„образование“, което ни доведе до страшни поражения, до отчайваща масова не само функционална, но и дори най-банална, фактическа неграмотност. (Нима не е признак за убийствено явна фукционална неграмотност това, че самите властващи бюрократи в образованието продължават да се инатят и да не признават най-простите очевидности на тотално фалиралата „образователна“ система, влизайки в пълно противоречие с действителните потребности на младите от съвременно и ефективно обучение и образование?! И то само и само да запазят безпределния си властови монопол, довел до същия този фалит – нима някой може да си представи по-голяма наглост?! Това последното е най-вече за вас, драги отдавна дезертирали от мисията си „синдикални“ лидери, които така усърдно и безсрамно обслужвате пошлите интереси на същата тази „образователна“ мафия, отговорна за безчет поражения в душите на българската младеж и на целокупния ни многострадален народ!!!)
Изминаха вече две години от създаването на Общността на небезразличните граждани. За тия две години отправихме безчет предложения, а отсреща ни "отговарят" като ни облъчват единствено с високомерна, маниакална, непроницаема властническа инертност-безотговорност! На нито едно от нашите предложения властващите не отговориха нещо смислено, а се правеха на изоглавени като ни пишеха писма, прогизнали от пределно тъп бюрократизъм и от напълно безотговорно нежелание да променят презрения си властнически комфорт, защищаващ правото си на свещено нищонеправене – и за охраняване на печалното статукво, в което се имитират и „демокрация“, и „модерност“, и „диалогичност“, и „реформиране“, и дори се правят и някакви концесии на иначе тъй презряната „либералност“. Да, властващите се страхуват (като дявол от тамян!) от разклащане на властовия им монопол чрез допускане на това, което ние искаме: искаме открит пред цялото ни общество демократичен дебат върху истински важните реални и така тежки проблеми.
По тази именно причина вече втора година самозабравилите се властващи в пловдивското образование правят всичко за да не допуснат предложената от нас „кръгла маса“ по непосредствената и практическа реална демократизация, декомунизиране и либерализиране на отношенията в конкретните училищни общности – и също така и в мащаба първоначално на пловдивското образование, а след това и в мащаба на българското образование като цяло. Министерството на образованието пък мълчи като делфийски оракул и не си мръдна и пръста за да озапти разпищолилите се до невъзможност властващи в пловдивското образование, възприемащи се за нещо като феодални господари било на училищата си, било на тъй изгодната за своеволията им система, осигуряваща им „законовите рамки“ на техния невиждан, направо безпрецедентен произвол. Излишно е да казваме как се държите вие, драги „синдикални“ лидери, но все пак, за да ни е чиста съвестта, ще го кажем: държите се като синдикални патерици на все тази същата самозабравила се (заради чувството си за безнаказаност, извиращо от тяхното самовластие – на основата, на почвата на узурпирането на властта!) директорско-инспекторска-министерска „образователна“ бюрокрация, която придоби всички очертания на мафия, разположила се в държавната власт, в която се държат така, че сякаш им е нещо като бащиния!
По тази именно причина вече втора година самозабравилите се властващи в пловдивското образование правят всичко за да не допуснат предложената от нас „кръгла маса“ по непосредствената и практическа реална демократизация, декомунизиране и либерализиране на отношенията в конкретните училищни общности – и също така и в мащаба първоначално на пловдивското образование, а след това и в мащаба на българското образование като цяло. Министерството на образованието пък мълчи като делфийски оракул и не си мръдна и пръста за да озапти разпищолилите се до невъзможност властващи в пловдивското образование, възприемащи се за нещо като феодални господари било на училищата си, било на тъй изгодната за своеволията им система, осигуряваща им „законовите рамки“ на техния невиждан, направо безпрецедентен произвол. Излишно е да казваме как се държите вие, драги „синдикални“ лидери, но все пак, за да ни е чиста съвестта, ще го кажем: държите се като синдикални патерици на все тази същата самозабравила се (заради чувството си за безнаказаност, извиращо от тяхното самовластие – на основата, на почвата на узурпирането на властта!) директорско-инспекторска-министерска „образователна“ бюрокрация, която придоби всички очертания на мафия, разположила се в държавната власт, в която се държат така, че сякаш им е нещо като бащиния!
С оглед на казаното се чувстваме длъжни най-напред да ви призовем за следното:
Подайте си незабавно оставките – ако имате съвест, ако поне малко имате някакво пък макар и крайно атрофирало чувство за отговорност! Вие фалирахте, вие досъсипахте българското образование – и за всичкото това неминуемо ще отговаряте! Един малък жест, който донякъде може да ви спаси е сами да си подадете оставките – и да поемете отговорността за причинената от вас катастрофа!
Имитацията на „реформи“ и имитацията на „образование“ завърши, катастрофата е тотална, хаосът е пълен, щетите и вредите върху съзнанията на младите и на цялата нация са неизчислими! Даже се стигна дотам че заради прословутия „корона-вирус“ цял учебен срок не се провежда учебен процес, а се имитира лъжливо „дистанционно обучение“ и се писаха фалшиви оценки – деморализацията в сферата на „образованието“ явно е така напреднала, че никой от участващите (примерно защо един поне действащ учител не се поне малко възмути от галимацията и фалшификацията!) даже не се опита да възроптае, камо ли пък да протестира!!! (В тази връзка вижте поне публикацията в блога на г-н Ангел Грънчаров: Искате ли доказателство за това колко много ни лъгаха за "тъй ефективното" дистанционно обучение на учениците?)
На второ място държим да ви съобщим, че безобразията и беззаконията станаха вече съвсем сюрреалистични: докога ще продължава терора спрямо учителя, който се осмели открито да разкаже истината за това, което става в българското образование, имаме предвид г-н Ангел Грънчаров (явно това е неговия съвсем непростим "грях": че, бидейки демократ, направи нужното да предизвика дебат върху реалната катастрофална най-вече в психологическо-нравствен план ситуация в училищата и в бюрократичната система!)?! Вече години наред той е подложен на невиждан терор, опраскахте го по най-мутренски начин, изхвърлихте го от образователната система, отнехте му преподавателските права, обявихте го за "абсолютно негоден да бъде учител" (независимо от това, че повече от три десетилетия е бил учител!), остракирахте го от системата, превърнахте го в дисидент, подложихте го на безпрецедентни унижения, които, предвид здравословното му състояние и възрастта му, застрашиха дори и живота му! (Да не говорим за това, че на същите беззакония беше подложена и съпругата му, също учителка, независимо от това, че за разлика от него тя няма неговите "грехове", нейната вина е само тази, че е съпруга на учителя, срещу когото властващата бюрокрация е обявила безпощадна война!) От блога на г-н Грънчаров разбрахме (виж: Защо ситуацията в образованието е така плачевна?), че репресиите срещу г-н Грънчаров продължават, отново той кандидатства за всяко обявено учителско място по философия и гражданско образование в цялата страна, но отново и отново директорите не приемат документите му (!!!), а ако ги приемат, изобщо не ги вземат предвид, даже не го канят за интервю ("събеседване"!), което означава, че отново го подлагат на най-безогледна дискриминация и то по чисто политически признак! Г-жо Киркова, кога ще направите онова, което законът изисква от Вас, за да спрете репресиите срещу този така скромен и самоотвержен, а също и беззаветно предан на каузата на истинското образование български учител?!
На трето място ето още един симптом за безогледна дискриминация и унижение на достойния български учител: в цялата Пловдивска област на много места часовете по философия и гражданско образование са на хонорар, по тази причина те се заплащат така обидно мизерно, че никой правоспособен философ не проявява интерес към тях (ако вземе такива часове, такъв учител просто не може да съществува, г-н Грънчаров беше принуден да се опита да живее с "възнаграждение" от около... 120 лв. на месец като учител в гимназията в гр. Брезово, но не издържа и за да оцелее, се видя принуден да започне работа като... нощен пазач!!!). По тази причина тия часове по философия и гражданско образование се водят от учители-неспециалисти, примерно учители по география, пеене, физкултура, рисуване, биология и прочие, възможно е в някое селско училище и на... чистачките да е предоставено да водят часовете по философия и гражданско образование! Когато г-н Грънчаров попита инспекторката по философия Антоанета Кръстанова как е възможно в крайна сметка да се окаже, че всеки, включително и съвсем неподготвени, несведущи в областта на философията хора могат да преподават този учебен предмет, а единствено той, дипломираният в престижен световен университет и отдавна доказал се философ се оказа, че е "абсолютно неспособен да бъде учител" и да преподава философия, г-жа Кръстанова отговорила, че не виждала никакво противоречие в това, щото тя била правила проверки и била установила, че въпросните неспециалисти "най-старателно се подготвяли по учебника" и си водели "съвсем нормален учебен процес", а само философът Грънчаров водел часовете "неправилно", санким, не си е разказвал урока по учебника!!! Същата тази инспекторка активно подпомогна издевателствата и безогледната разправа с учителя Грънчаров, осъществена от директорката на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" г-жа Стоянка Анастасова, тя даже отиде да свидетелства срещу него и в съдебната зала (!!!) за да "доказва" безпределно тъпите и смехотворни тези на въпросната самозабравила се феодална господарка, та в тази връзка, уважаеми г-н Министър, и уважаема г-жо Началник на РУО-Пловдив, се налага да Ви запитаме: нима тези две самоотвержени труженички на безпрецедентната репресия над един български учител какво още правят на постовете си, нима отдавна не трябваше да са забравили, че са имали власт, която не се дава от нас, гражданите, за да се правят такива безобразия и беззакония, а за нещо съвсем друго?!?!?!
Позволяваме си в тази връзка да дадем разумно предложение за решаване на крещящия по абсурдността си проблем около масовото преподаване от неспециалисти на такъв фундаментално важен учебен предмет (какъвто е философията и гражданското образование!): какво пречи, първо, да се промени тарифата на заплащане на тия учебни часове и тя да стане пропорционална на заплащането, което се дава в случай, че те се водят от учител на щат; второ, какво пречи тия часове да се водят дистанционно от правоспособни учители (като г-н Грънчаров), ние си представяме, че е напълно възможно учениците да бъдат в учебната, в класната стая, а пък учителят да общува с тях от екрана на компютъра?! (По този начин един учител ще може да провежда значително повече учебни часове, особено ако се направи съответната за това организация!) Освен това РУО-Пловдив отдавна можеше да реши проблема като задължи съответните директори на няколко съседни училища да обединят часовете по философия и гражданско образование и да образуват по този начин щатна бройка, която вече да може да се заеме от превоспособен учител?! Разбира се, те не направиха нищо в тази посока, което илюстрира обстоятелството, че качеството на обучението на учениците за тях е последна грижа, те са заети преди всичко как по-ефективно да тормозят нетипови учители като г-н Грънчаров.
Има още много важни проблеми, които предпочитаме да поставим за дискутиране или дебатиране на "кръглата маса" по реалната демократизация, която предпочитаме да водим с един нов екип на РУО-Пловдив и с нови директори на училищата, защото се разбра (от последните директорски "конкурси" в Пловдив и Пловдивско!), че назначаваните от този изцяло дискредитирал се вечен екип на РУО-Пловдив не заслужават подобаващо доверие - нима не е известно, че и тук действа исконния битиен принцип "подобното се привлича от подобно"?!
Уважаема Госпожо омбудсман,
Уважаеми Господин омбудсман на Пловдив,
Тъй като в момента гражданите на България искат оставката на г-н Премиера (ние от своя страна изцяло сме солидарни с това искане!) и в този смисъл в България вече няма легитимна, заслужаваща нечие доверие власт, изпращаме копия от това наше писмо и до Вас с надеждата да направите нещо в предела на авторитета и на правата си, та да спомогнете исканията в това писмо не само да стигнат до адресатите си, но и да имат дължимия ефект (щото сме убедени, че този документ без Ваша решителна намеса ще има същата съдба каквато имаха всички досегашни наши изложения - ще бъде хвърлен в кошчетата за боклук!).
31 август 2020 г.
На трето място ето още един симптом за безогледна дискриминация и унижение на достойния български учител: в цялата Пловдивска област на много места часовете по философия и гражданско образование са на хонорар, по тази причина те се заплащат така обидно мизерно, че никой правоспособен философ не проявява интерес към тях (ако вземе такива часове, такъв учител просто не може да съществува, г-н Грънчаров беше принуден да се опита да живее с "възнаграждение" от около... 120 лв. на месец като учител в гимназията в гр. Брезово, но не издържа и за да оцелее, се видя принуден да започне работа като... нощен пазач!!!). По тази причина тия часове по философия и гражданско образование се водят от учители-неспециалисти, примерно учители по география, пеене, физкултура, рисуване, биология и прочие, възможно е в някое селско училище и на... чистачките да е предоставено да водят часовете по философия и гражданско образование! Когато г-н Грънчаров попита инспекторката по философия Антоанета Кръстанова как е възможно в крайна сметка да се окаже, че всеки, включително и съвсем неподготвени, несведущи в областта на философията хора могат да преподават този учебен предмет, а единствено той, дипломираният в престижен световен университет и отдавна доказал се философ се оказа, че е "абсолютно неспособен да бъде учител" и да преподава философия, г-жа Кръстанова отговорила, че не виждала никакво противоречие в това, щото тя била правила проверки и била установила, че въпросните неспециалисти "най-старателно се подготвяли по учебника" и си водели "съвсем нормален учебен процес", а само философът Грънчаров водел часовете "неправилно", санким, не си е разказвал урока по учебника!!! Същата тази инспекторка активно подпомогна издевателствата и безогледната разправа с учителя Грънчаров, осъществена от директорката на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" г-жа Стоянка Анастасова, тя даже отиде да свидетелства срещу него и в съдебната зала (!!!) за да "доказва" безпределно тъпите и смехотворни тези на въпросната самозабравила се феодална господарка, та в тази връзка, уважаеми г-н Министър, и уважаема г-жо Началник на РУО-Пловдив, се налага да Ви запитаме: нима тези две самоотвержени труженички на безпрецедентната репресия над един български учител какво още правят на постовете си, нима отдавна не трябваше да са забравили, че са имали власт, която не се дава от нас, гражданите, за да се правят такива безобразия и беззакония, а за нещо съвсем друго?!?!?!
Позволяваме си в тази връзка да дадем разумно предложение за решаване на крещящия по абсурдността си проблем около масовото преподаване от неспециалисти на такъв фундаментално важен учебен предмет (какъвто е философията и гражданското образование!): какво пречи, първо, да се промени тарифата на заплащане на тия учебни часове и тя да стане пропорционална на заплащането, което се дава в случай, че те се водят от учител на щат; второ, какво пречи тия часове да се водят дистанционно от правоспособни учители (като г-н Грънчаров), ние си представяме, че е напълно възможно учениците да бъдат в учебната, в класната стая, а пък учителят да общува с тях от екрана на компютъра?! (По този начин един учител ще може да провежда значително повече учебни часове, особено ако се направи съответната за това организация!) Освен това РУО-Пловдив отдавна можеше да реши проблема като задължи съответните директори на няколко съседни училища да обединят часовете по философия и гражданско образование и да образуват по този начин щатна бройка, която вече да може да се заеме от превоспособен учител?! Разбира се, те не направиха нищо в тази посока, което илюстрира обстоятелството, че качеството на обучението на учениците за тях е последна грижа, те са заети преди всичко как по-ефективно да тормозят нетипови учители като г-н Грънчаров.
Има още много важни проблеми, които предпочитаме да поставим за дискутиране или дебатиране на "кръглата маса" по реалната демократизация, която предпочитаме да водим с един нов екип на РУО-Пловдив и с нови директори на училищата, защото се разбра (от последните директорски "конкурси" в Пловдив и Пловдивско!), че назначаваните от този изцяло дискредитирал се вечен екип на РУО-Пловдив не заслужават подобаващо доверие - нима не е известно, че и тук действа исконния битиен принцип "подобното се привлича от подобно"?!
Уважаема Госпожо омбудсман,
Уважаеми Господин омбудсман на Пловдив,
Тъй като в момента гражданите на България искат оставката на г-н Премиера (ние от своя страна изцяло сме солидарни с това искане!) и в този смисъл в България вече няма легитимна, заслужаваща нечие доверие власт, изпращаме копия от това наше писмо и до Вас с надеждата да направите нещо в предела на авторитета и на правата си, та да спомогнете исканията в това писмо не само да стигнат до адресатите си, но и да имат дължимия ефект (щото сме убедени, че този документ без Ваша решителна намеса ще има същата съдба каквато имаха всички досегашни наши изложения - ще бъде хвърлен в кошчетата за боклук!).
31 август 2020 г.
С УВАЖЕНИЕ: (ЛЮБЕН ВОДЕНИЧАРОВ,
упълномощен от групата на небезразличните граждани
да води кореспонденцията с институциите)
Здравейте!
ОтговорИзтриванеКореспонденцията е регистрирана с № 94-4097/ 31.08.2020 г.
Приемна на МОН
Входящ № 66 / 01.09.2020 г.
ОтговорИзтриванеСиндикат "Образование"
към КТ "Подкрепа"
Тел: 02 9863338, GSM: +359 879 293763