понеделник, 21 октомври 2019 г.

Нашите неизбежни и задължителни за поставяне въпроси, г-жо Началник на РУО-Пловдив и г-н Министър на образованието!


До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО – Пловдив
До г-н Красимир Вълчев, Министър на образованието и науката
До доц. д-р Диана Ковачева, омбудсман на Република България
ДО ВСИЧКИ МЕДИИ


ПИТАНЕ ПОД ФОРМАТА НА ОТВОРЕНО ПИСМО

Уважаема госпожо Началник,
Уважаеми господин Министър,
Уважаема госпожо Омбудсман на Република България

С удивление прочетохме тия дни на страницата на РУО-Пловдив ето това мило съобщение:

 Дата на публикуване:17.10.2019г.
Кратък текст на новината:

ПЪРВИ НАЦИОНАЛЕН КОНКУРС ЗА УЧИТЕЛИ „ИНОВАТОРИ В ОБРАЗОВАНИЕТО“ НА ТЕМА „ЗА УЧИТЕЛИТЕ, КОИТО ВДЪХНОВЯВАТ“

Съдържание на новината:

ПЪРВИ НАЦИОНАЛЕН КОНКУРС ЗА УЧИТЕЛИ „ИНОВАТОРИ В ОБРАЗОВАНИЕТО“ НА ТЕМА „ЗА УЧИТЕЛИТЕ, КОИТО ВДЪХНОВЯВАТ“
Националният конкурс се организира от Министерството на образованието и науката.
Целите на конкурса са:
  • Да се стимулират и подкрепят учителите, за които работата е мисия, които са креативни, въодушевяват младите хора за постижения, творят, създават култура за иновации, реализират идеи и са лидери на промяната.
  • Да получат признание и възможност за популяризиране на опита си учители и директори, които са променили чрез своята ежедневна работа, мислене, отношение и ценности, нагласите за учене, постиженията, провокирали са любознателността на своите ученици и са им създали условия за нови житейски и професионални перспективи.
Повече информация и условията за участие ща намерите на следния линк

Публикувано от:
КРЪСТАНОВА, АНТОАНЕТА
Старши експерт по обществени науки, гражданско образование и религия


В тази връзка необходимо ни се налага да попитаме, да зададем следните неизбежни въпроси:

1.) Публикувалата тази обява г-жа Антоанета Кръстанова има неоспорими заслуги по екзекутирането на един преподавател по философия от Пловдив, който по наше убеждение има всички качества да участва в обявения конкурс, става дума за екзекутирането (опраскването, уволнението по безпрецедентно грозен и възмутителен начин, а след това и остракирането му от системата на образованието в град Пловдив) на г-н Ангел Грънчаров, титулярния учител по философия и гражданско образование в пловдивската ПГЕЕ „ТЕТ Ленин”; та в тази връзка питаме: как в съзнанието на многоуважаемата г-жа Кръстанова се свързват тия две (напълно несъвместими по естеството си!) нейни роли, а именно на реална, фактическа екзекуторка на учители, които са способни да вдъхновяват учениците, и в същото време на ръководителка на кампания по признаването на същите тия вдъхновяващи учители с неоспоримо чиста, възвишена, идеалистична духовна мисия?

2.) Тази тежка раздвоеност на съзнанието на г-жа Кръстанова как й се отразява на всекидневното поведение и също така на здравословното състояние, понеже ний смятаме, че г-жа Кръстанова би следвало да страда (поне нощем) от страшни терзания на съвестта; интересно ни е с какви средства тя успява да заглуши гласа на съвестта?

3.) Дали г-жа Кръстанова е склонна (стига да е логична и последователна) да предложи за вдъхновяваща директорка-мисионерка тъкмо директорката на упомената гимназия, носеща все още (в съзнанието на пловдивчани) името „ТЕТ Ленин”, което, както и да го погледнем, само по себе си е добра илюстрация за тъй напредничавите възгледи на двете основни екзекуторки на този същия учител по философия (подложен на невиждани репресии именно от тези две ръководителки на пловдивското образование, които в момента, в пълно противоречие с практиката си, се представят за толкова горещи почитателки и на творческия порив, и на иновациите, и на свободата на обучението и пр., т.е. на същите тия неща, заради които екзекутираха г-н Грънчаров така наскоро)?!

4.) Кога г-жа Кръстанова и г-жа Анастасова, двете екзекуторки на учителя по философия Грънчаров, са били честни и кога лицемерят: когато в негово лице громяха „некадърника”, „изедника” и „народния враг”, застрашил тъй удобното им статукво, или сега, когато се представят за тъй горещи поклоннички на учителите с духовна мисия, към които г-н Грънчаров несъмнено принадлежи?

5.) Как Вие, многоуважаема г-жо Киркова, се отнасяте към моралните качества на тези две видни административни ръководителки на пловдивското образование? По Вашата меродавна преценка такъв морал съвместим ли ес тяхната ръководна функция в образованието именно във времената, в които живеем, а именно във времена на промени, на реална, на практическа демократизация, на либерализиране на отношенията, т.е. все на неща, срещу които тези същите две ръководителки в последните години на дело показаха не само скритата си неприязън, но и напълно неприкритата си с нищо омраза?

6.) В светлината на казаното дали не следва, ако двете ръководящи госпожи не са все още прекалено неискрени, те самите да се покаят за стореното спрямо г-н Грънчаров, да си посипят главите с пепел, да му се извинят за причинените му страдания и морални щети, да възмездят на съвсем доброволна основа ущърба, който му причиниха в заслепението си, а в крайна сметка с оглед да се самореабилитират поне малко сами да предложат г-н Грънчаров за участие в курирания от тях конкурс за вдъхновяващи учители със същинска духовна мисия, т.е. да спомогнат за негово признание, за заслужената оценка на труда и на постиженията му? Защото в противен случай стореното от тях двете ще продължи не само да бъде пример за крещяща несправедливост, но и скандал, който навеки ще позори не само пловдивското, но и българското образование като цяло.

Ще се радваме да прочетем в най-скоро Вашите съвсем откровени отговори на нашите тъй неизбежни и задължителни за поставяне въпроси, уважаема г-жо Началник на РУО-Пловдив – и уважаеми господин Министър!

Ще ни бъде приятно също така да разберем как (в духа на модерните времена, в които живеем) са реагирали на нашите въпроси самите две видни тъй иновативно и творчески мислещи и най-вече действащи властващи администраторки, за нас тяхната самокритика ще бъде знак, че те преживяват все пак известен душевен поврат към доброто, който не е израз на все същата жизнена стратегия на мимикрията, а е нещо като субстанциално обусловен скок в… нищото (защото всичко онова, срещу което те така всеотдайно се бореха в последните години, сега все по-уверено получава признание даже от самото МОН, на което тия две страдалки все още служат!).

19 окт. 2019 г.

С УВАЖЕНИЕ: (Николай Димов, упълномощен от групата на
небезразличните граждани да
води кореспонденцията с институциите)

1 коментар:

  1. "В светлината на казаното дали не следва, ако двете ръководещи госпожи не са все още прекалено неискрени, те самите да се покаят за стореното спрямо г-н Грънчаров, да си посипят главите с пепел, да му се извинят за причинените му страдания и морални щети, да възмездят на съвсем доброволна основа ущърба, който му причиниха в заслепението си, а в крайна сметка с оглед да се самореабилитират...."

    Думата "заслепение" да уточня. Според мен двете, директорка и инспекторка, са били по- скоро неосведомени и некомпетентни. Как така да не различат учител новатор от останалите, как така да не отчитат постиженията му? Те явно не са разбирали какво прави учителя Ангел Грънчаров, другият вариант е да са разбрали и да не са пожелали да признаят публично неговите заслуги. И двата варианта говорят лошо за тях. На тези заемани от тях длъжности са длъжни да преценяват правилно заслугите и да дават път на учителя новатор. Да решат да се правят на неразбрали е липса на морал. А като прибавим техните задружни усилия да го обявят за некадърен и да го уволнят си е направо съзнателно престъпление. Заслепени е твърде ласкателна дума за случая. Не смятам изобщо, че са се объркали. Смятам, че не разбират от работата, с която са се натоварили. И сега, какво? Обявява се конкурс за учители като Грънчаров? С какви очи инспекторката си слага името под обявата? Тя не е инициатор на конкурса, инициатор е МОН. Същото министерство, към което господин Грънчаров изпрати своите жалби, протести, искания за справедливост. Сега следващия въпрос е: как така и в МОН не разпознаха учителя новатор? Ако са го разпознали, защо не направиха нужното да го реабилитират? Как МОН не разпознава и не защитава учителите новатори? Ами то учениците го разпознават като такъв, читателите на блога му и слушателите на водените от него емисии по телевизията го разпознават, негови колеги, които не са философи го разпознават, а тези, които не го разпознават са управляващите в образованието! Същите, които организират конкурс, ще излъчат някой свой човек подмазвач за победител във въпросния конкурс. Конкурс, в който ще участват протежета..., Но който с нищо няма да помогне на образованието и на учащите се. Поредното мероприятие.

    Докога ще живеем в този фалш, Господин Министър? Вие също няма да сте този, който ще оправи образованието, с хората, които по 50 години си живеят необезпокоявани по веригата надолу, и да искате, няма да го оправите! Какво следва от това, оставяме на вас да си дадете ясна сметка!

    Мария Василева, от Общността на небезразличните граждани

    ОтговорИзтриване

Моралът дали значи нещо за така скандално самоопозорилата се директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин"?

До проф. Галин Цоков, министър на образованието и науката До г-жа Иванка Киркова, началник на РУО-Пловдив   ЗА СВЕДЕНИЕ:   До инж. Любомира ...