понеделник, 1 януари 2024 г.

Може ли персона с ярко изразена проруска, комунистическа, антидемократична, антиевропейска и антибългарска реч и поведение да бъде учителка в българско училище?


До проф. Галин Цоков, Министър на образованието и науката 
До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив 
До г-н Асен Василев, Старши експерт по обществени науки, гражданско образование и религия (история) 
До г-жа Антоанета Кръстанова, Старши експерт по обществени науки, гражданско образование и религия (философия) 
До д-р Юлиян Петров, Председател на Синдикат Образование към КТ „Подкрепа“ 
ДО МЕДИИТЕ 

Може ли персона с ярко изразена проруска, комунистическа, антидемократична, антиевропейска и антибългарска реч и поведение да бъде учителка в българско училище? 

Отворено писмо от Общността на небезразличните граждани 

Уважаеми господин Министър на образованието и науката,
Уважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив, 
Уважаеми господин старши експерт по история, 
Уважаема госпожо старши експерт по обществени науки, гражданско образование и религия (по философия), 
Уважаеми господин Председател на Синдикат Образование към КТ „Подкрепа“, 

Направи ни дълбоко впечатление фактът, че г-жа Мария Сотирова, учителка по история в ПГ "Петър Парчевич" в гр. Раковски, изпълняваща и фукцията касиер-секретар на синдикалната организация на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" в училището, е била инициаторка на изгонването на учителя по философия и гражданско образование в тази гимназия г-н Ангел Грънчаров. Както разбрахме, тя сама се е похвалила публично в учителската стая, че водена от нея депутация е отишла в сградата на РУО-Пловдив, разговаряла е с г-жа Началника на РУО г-жа Киркова, където, по нейните думи, е получила "пълно разбиране и подкрепа", от което съдим, че нейният публично признат донос се оказа толкова ефективен само защото Вие, многоуважаема г-жо Киркова, сте проявила неблагоразумието не само да подкрепите тъй одиозните настоявания за репресии спрямо г-н Грънчаров на въпросната учителка по история и активистка на "Подкрепа", но и сте предприела, убедени сме в това, съответните действия, примерно упражнила сте административен натиск спрямо директора на ПГ "П.Парчевич", в резултат на което г-н Грънчаров беше отстранен от училището. И то независимо от факта, че това Ваше действие доведе до такъв един крайно нехуманен резултат: г-н Грънчаров да остане без средства за съществуване в навечерието на зимата и то за 4-5 месеца (толкова се бави излизането и влизането в сила на решението за пенсиониране, а без този документ не се изплаща и самата пенсия!). 

Нас силно ни впечатли най-вече обстоятелството, че активистка на синдиката, в който г-н Грънчаров членува от 1990 г. (!!!), предприема действия синдикален член да бъде изгонен от работа и то по толкова грозен начин; ние все сме си мислили, уважаеми д-р Петров, че синдикатите съществуват за да бранят интересите на членовете си, а не за да им причиняват такива щети и искат репресии за тях. Очевидно г-жа Мария Сотирова е носителка на някакви по напредничави, да не кажем авангардни възгледи за смисъла на синдикалната дейност. 

От този многозначителен пункт ние започнахме свое собствено дедуктивно разследване около изявите на въпросната тъй приказлива синдикалистка, която при това е и учителка по един такъв важен за възпитанието на младите хора учебен предмет, какъвто е историята. Натъкнахме се на куп интересни факти, в резултат на което стигнахме до дълбокото убеждение, че г-жа Сотирова има сериозни отклонения не само от нормите на добропорядъчност, но вероятно има и сериозни деформации в своите познания по история, да не говорим за нейните идейни и ценностни деформации на съзнанието

По тази причина, понеже сме загрижени за нормалното развитие в идейно и ценностно отношение на младите хора (бъдещи граждани на свидното ни Отечество!), ние решихме да напишем това наше изложение, с което именно и ще поискаме отстраняването на г-жа Сотирова от учителстване, даже и отнемането на преподавателските й права по съответния законов ред. 

Този прелюбопитен казус, многоуважаеми г-н Министър на образованието и науката, го поставяме в един по-широк контекст, именно в светлината на най-последните изцепки на небеизвестната г-жа Дарина Григорова, професорка по история от СУ "Св. Кл. Охридски", тия два казуса са аналогични, независимо от различията в мащаба им. 

Ето как ще се обосновем, ето как тече ходът на нашата мисъл, убедени сме, че ще Ви е интересно и, да се надяваме, приятно да разберете (щото пред истината всички ние дължим не само респект, но дори и преклонение!).

ЗАБЕЛЕЖКА: Фактите, на които се опираме, са или публично известни благодарение на интернет, или сме ги почерпили от блога на г-н Грънчаров, или сме ги добили от разговори с ученици на г-жа Сотирова и с нейни колеги от училището, които проведохме пак благодарение на интернет. 

ФАКТ ПЪРВИ И РАЗМИШЛЕНИЕ ПЪРВО: Когато в началото на своето последно пребиваване в училището (като заместващ титулярката) г-н Грънчаров обявява, че е готов да подари свои авторски книги на всеки учител или ученик, който пожелае да ги притежава, г-жа Сотирова е сред ония, които са пожелали негови книги; питаме се за какво са й тези книги след като няколко месеца след това тя се провиква в учителската стая, че "... хубаво е, че се разболя щото не мога повече да го гледам тоя Грънчаров...", който при това по същото време за една седмица е в отпуск по болест; питаме се: а на какво ли се дължи тази тъй силна и нескривана ненавист към неговата особа? Може би защото вече е прочела книгите му и се е изпълнила с идейно и ценностно мотивирана неприязън и омраза, защото г-н Грънчаров е известен с демократичния и хуманистичен патос на своите убежедения, които е изразил най-цялостно, разбира се, и в книгите си? На това основание се запитахме: а какви ли са собствените убеждения на г-жа Сотирова, които тя като учителка няма как да не пропагандира и натрапва на учениците си? 

ФАКТ ВТОРИ И РАЗМИШЛЕНИЕ ВТОРО: В учителската стая става инцидент и скандал когато г-н Грънчаров много остро възразява срещу системната публична агитация по време на междучасията на групичка проруски, пропутински, прокомунистически (носталгично настроени спрямо "блаженото време на комунизма"!), антидемократично, антиевропейски и антибългарски настроени учители и учителки (в тази групичка, разбира се, е и учителката по история Сотирова!); тогава един от тях, именно д-р Тодор Рунтев (учител по английски език!), стига дотам, че скача и тръгва срещу г-н Грънчаров, заплашвайки го с физическо насилие, но се задоволява с изблик ва вербална агресия, той си позволява да нарече г-н Грънчаров... "педофил", предполагаме той изхожда от представата в своето изкривено съзнание, че "всички демократи и проевропейци са... гейове и, разбира се, педофили", нали така, правилно ли разсъждаваме, многоуважаеми г-н инспектор и експерт по история и гражданско образование?! А г-н Грънчаров просто е помолил тази групичка да престане с проруската, антидумократична, антиевропейска и антибългарска пропаганда, която особено много се е засилила във връзка с войната, която Русия започна срещу Украйна; той просто е казал, че времето в междучасията е учителите да си отдъхнат малко, а не да слушат въпросните войнствени и агресивни призиви на разпищолилите се руски, антибългарски и антиевропейски агитатори. 

ФАКТ ТРЕТИ И РАЗМИШЛЕНИЕ ТРЕТО: Г-н Грънчаров, по повод на инцидента, за който разказахме по-горе, пише доклад до директора на училището и до Етичната комисия на училището, на която председател е - молим за внимание! - тогава е същия този д-р Тодор Рунтев, а негова заместничка е - кой мислите?! - разбира се, е вездесъщата г-жа Мария Сотирова?! Нали се сещате какво е направила въпросната "Етична" комисия по поставения от г-н Грънчаров пролюбопитен казус, а именно, клеветата, която по негов адрес си е позволил да изрече самият председател на въпросната Етична комисия д-р Тодор Рунтев?! Да, познахте, АБСОЛЮТНО НИЩО не е направила въпросната "Етична", с извинение, комисия, от което следва, че нейните ръководители, изхождайки от своите ЧИСТО ПОЛИТИЧЕСКИ УБЕЖДЕНИЯ, злоупотребяват със служебното си положение като ръководители на една немаловажна училищна комисия. 

ФАКТ ЧЕТВЪРТИ И РАЗМИШЛЕНИЕ ЧЕТВЪРТО: В последните дни преди предизвиканото от нея, по нейното собствено признание, изгонване-изритване-опраскване на г-н Грънчаров от гимназията, в часове на г-н Грънчаров неколцина ученици започват да се държат крайно грозно, агресивно, предизвикателно, опитвайки се да го извадят от равновесие, с оглед той да избухне и да направи нещо, за което ще може да бъде остранен от училището по друг параграф, именно за тежко дисциплинарно провинение; интересно е как тези същите неколцина агресивни ученици месеци наред са се държали общо взето прилично, а изведнъж започват да се държат така грозно, че нарушават всички точки на Училищния правилник и на етиката?! Дали пък някой не ги е подскокоросал и вдъхновил за да се държат така грозно с учителя по философия, по етика, по психология и по гражданско образование?! И дали този хипотетичен "някой" не е пак вездесъщата учителка по история и заместник-председателка (тогава) на Етичната комисия на училището?! Питаме само, нищо не твърдим, нищо не можем и да докажем, затова само питаме. Прочее, г-жа Сотирова е известна в училището, че се държи крайно авторитарно с учениците си, което явно не й пречи да ги подкупи като им обещае известни облаги - стига да помогнат за изгонването на тъй ненавиждания от нея нейн колега, учителя по философия и по гражданско образование! 

ФАКТ ПЕТИ И РАЗСЪЖДЕНИЕ ПЕТО: Г-жа Мария Сотирова не крие своите проруски, комунистически, антидемократични, антибългарски и антиевропейски убеждения, нещо повече, позволява си да ги пропагандира неуморно в междучасията и то публично в учителската стая, добре де, нека да си има каквито иска убеждения, но нас ни вълнува какво тя прави в своите часове, в които преподава такава важна учебна дисциплина или предмет, какъвто е ИСТОРИЯТА? Дали тя успява в своите часове да потисне своята проруска, пропутинска, комунистическа по естеството си, но най-вече антидемократична и антиевропейска ярост и да заеме позицията на обективна и безпристрастна, верна на научната истина и на морала, на съвестта си, учителка по история? Като вземем предвид тъй "моралното", с извинение, поведение на въпросната персона в описаните по-горе нейни изяви, ние с голяма доза основание смятаме, че г-жа Сотирова най-вероятно във всеки учебен час прегрешава не само спрямо научната и обективна ИСТОРИЧЕСКА ИСТИНА, но и си позволява да поднася и да натрапва на учениците своята изопачена, вредна, идеологизирана, пропагандистка по естеството си, изкривена и отровна (за съзнанията на младите!) субективна и дори ПАРТИЙНА представа

А това, както и да го погледнем, е недопустимо и тежко нарушение на закона, понеже училището следва да е извън политиката и партийните ежби, а пък за учителите е строго забранено да налагат на учениците своите чисто субективни и партийни пристрастия, нали така, уважаеми дами и господа ескперти, инспектори и многоуважаеми г-н Министър? 

ФАКТ ШЕСТИ И РАЗСЪЖДЕНИЕ ШЕСТО: Г-жа Сотирова, в своята неуморна дейност, е активна участничка и в политическия живот на гр. Раковски, доколкото ни е известно, тя беше кандидатка за общински съветник в наскоро отминалите местни избори. Като изхождаме от убежденията й, тя най-вероятно е активистка на някоя от партиите, известни със своята проруска, комунистическа, антидемократична, антиевропейска и антибългарска риторика, именно партии като "ВЪЗРАЖДАНЕ", "АТАКА", БСП, ИТН, т.е. партията на Славчу-Трифоновите хайлази. Добре де, тя нека да си изповядва каквито иска партийни убеждения, но доколко в качеството си на учителка успява да се абстрахира от тях и да си изпълнява ролята на обективна, безпристрастна учителка по история?! Изхождайки от изброените по-горе фрапантни и скандални изяви на неуморната г-жа или другарка Сотирова ние си позволяваме, многоуважаеми г-жо Началник на РУО-Пловдив, г-н и г-жо експерти по история, философия и гражданско образование, уважаеми г-н Министър, ние СИЛНО СЕ СЪМНЯВАМЕ, че в своите часове г-жа Сотирова успява да се преобрази на деполитизирана и непартийна учителка, да, силно се съмняваме, че тя е способна на такъв коренен душевен, идеен, ценностен поврат и прелом! (А ако пък е способна, да допуснем такава невъзможност, то това нейно преображение няма как да не бъде фалшиво, лъжливо, лицемерно, което няма как да се се разбира, съзнава и чувства от учениците й!)

Уважаеми господин Министър на образованието и науката,
Уважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив, 
Уважаеми господин старши експерт по история, 
Уважаема госпожо старши експерт по обществени науки, гражданско образование и религия (по философия), 
Уважаеми господин Председател на Синдикат Образование към КТ „Подкрепа“, 

На това основание си позволяваме да поискаме уволнението на г-жа Мария Сотирова от длъжността учител по история в ПГ "Петър Парчевич" в гр. Раковски. Мотивът за това е многократното нарушаване от въпросната персона на фундаментални постановки на Закона за образованието, да не говорим за потъпкването от нейна страна на ред не по-малко значими морални норми и правила, което е несъвместимо със статута на един учител в съвременно българско училище. 

Ще се радваме да ни известите за това как сте решили поставения на вниманието ви прелюбопитен казус! 

Желаем ви нови и нови успехи по пътя на решителна промяна в българското образование и училище, за която като небезразлични граждани от години настояваме, за жалост, съвсем безуспешно досега! 

2 януари 2024 г. 

С УВАЖЕНИЕ: Георги Тодоров, упълномощен да води кореспонденцията ни с институциите

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моралът дали значи нещо за така скандално самоопозорилата се директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин"?

До проф. Галин Цоков, министър на образованието и науката До г-жа Иванка Киркова, началник на РУО-Пловдив   ЗА СВЕДЕНИЕ:   До инж. Любомира ...